21 Diner menu

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

21 Diner menu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 14:34

Hallo!

Eind van de maand ga ik mijn 21ste verjaardag vieren met een 21 diner. Alle uitnodigingen etc zijn al verstuurd, maar nu moet ik nog een menu gaan bedenken.

Ik ben echt inspiratieloos, dus misschien kan Bokt mij helpen :')

Als voorgerecht heb ik Spaanse Serrano ham met Galia meloen. Daarna wil ik graag een tussengerecht. Voor nu staat hier Bruschetta, maar hier twijfel ik nog over. Het hoofdgerecht vind ik al helemaal lastig. Daarna wil ik nog een tussengerecht. Als dessert heb ik een Zomerse Citroentaart die ik bij een taartenwinkel koop.

Ik zoek dus nog een hoofdgerecht en 2 tussengerechten. Google heb ik al helemaal afgezocht maar ik heb er nog niet zoveel gevonden. Hebben jullie nog leuke/lekkere recepten voor mijn 21 diner?

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: 21 Diner menu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:52

Bij een 21 dinner verzorgen familieleden het diner toch? :o
Eten al je gasten alles, of zijn er nog dingen waar we rekening mee moeten houden?

emr

Berichten: 1482
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:53

Wat leuk! Alvast veel plezier gewenst met je 21-diner. Zelf had ik als tussengerecht groene asperge plaattaart. Als hoofdgerecht hadden wij deze orzo: https://www.hellofresh.nl/recipes/orzo- ... 2152543372. Beide vielen erg goed in de smaak. Een vriendinnetje had bietencarpaccio als tussengerecht. Dit was ook erg lekker. Een andere vriendin had een soort tapas als hoofdgerecht. Allemaal kleine hapjes verdeelt op meerdere grote schalen. Dit was erg feestelijk.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: 21 Diner menu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:59

Kreeftensoep als tussen gerecht vind ik zelf heel lekker maar een andere soep kan ook goed werken tussendoor.

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 15:09

Astorga schreef:
Bij een 21 dinner verzorgen familieleden het diner toch? :o
Eten al je gasten alles, of zijn er nog dingen waar we rekening mee moeten houden?


Hahah ja klopt! Zij maken het eten, maar ik moet het verzinnen :')
Er is iemand met een notenallergie en zelf eet ik geen vis, dus dat komt ook niet op het menu

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 15:10

emr schreef:
Wat leuk! Alvast veel plezier gewenst met je 21-diner. Zelf had ik als tussengerecht groene asperge plaattaart. Als hoofdgerecht hadden wij deze orzo: https://www.hellofresh.nl/recipes/orzo- ... 2152543372. Beide vielen erg goed in de smaak. Een vriendinnetje had bietencarpaccio als tussengerecht. Dit was ook erg lekker. Een andere vriendin had een soort tapas als hoofdgerecht. Allemaal kleine hapjes verdeelt op meerdere grote schalen. Dit was erg feestelijk.


Tapas lijkt mij idd ook erg leuk. Maar m'n moeder vind dat een beetje teveel werk denk ik haha

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: 21 Diner menu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:43

Als hoofd kan je wellicht bavette doen (van de bbq of pan) met een salade en patatjes/gebakken aardappeltjes. De bavette garneren met peper en krullen parmezaanse kaas, voor de aardappeltjes wat truffelmayo. Als tussengerecht een sgroppino (Italiaans drankje, meestal na het hoofdgerecht als ‘opfrisser’). Een ander tussengerecht wat lekker is, is (pittige) wortelsoep of pompoensoep! :j

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 15:50

x_ankieee schreef:
Als hoofd kan je wellicht bavette doen (van de bbq of pan) met een salade en patatjes/gebakken aardappeltjes. De bavette garneren met peper en krullen parmezaanse kaas, voor de aardappeltjes wat truffelmayo. Als tussengerecht een sgroppino (Italiaans drankje, meestal na het hoofdgerecht als ‘opfrisser’). Een ander tussengerecht wat lekker is, is (pittige) wortelsoep of pompoensoep! :j


Dat klinkt erg lekker! Ik ga het even voorleggen aan m'n ouders. De sgroppino zou je dus doen tussen het hoofdgerecht en het dessert?

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:22

Escamilla schreef:
x_ankieee schreef:
Als hoofd kan je wellicht bavette doen (van de bbq of pan) met een salade en patatjes/gebakken aardappeltjes. De bavette garneren met peper en krullen parmezaanse kaas, voor de aardappeltjes wat truffelmayo. Als tussengerecht een sgroppino (Italiaans drankje, meestal na het hoofdgerecht als ‘opfrisser’). Een ander tussengerecht wat lekker is, is (pittige) wortelsoep of pompoensoep! :j


Dat klinkt erg lekker! Ik ga het even voorleggen aan m'n ouders. De sgroppino zou je dus doen tussen het hoofdgerecht en het dessert?


Ja! Althans, zo kreeg ik hem bij een 21 diner. Ik weet verder niet exact de ‘etiquette’ wanneer een sgroppino wordt opgediend hoor, maar het is verfrissend en heel lekker :D