Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen green egg

 
Profiel   

Hoi!

Help, mijn man wilt een nieuwe hobby.
Hij volgt op facebook van die bbq mannen, bekijkt hun video`s en jawel...wilt nu dus een nieuwe barbecue.
Vanmiddag naar de bbq shop geweest om te kijken. <3 :~ bij zo`n green egg.

Maar holymoly wat een geld :wow:

Dus wat zijn de ervaringen?
Is dat ei echt z`n geld waard?
Gebruiken jullie hem echt voor alles wat ie kan (dus echt het roken etc)? Of staat ie toch stiekem maar wat te staan en wordt ie alleen voor het simpele spareribje gebruikt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-20 21:30 



 
Profiel   

Hier een grizzly. Zelfde principe iets goedkoper. Ja je kan er alles mee maken, zelfs broodbakken. Mijn man is er helemaal gek mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-20 21:45 



 
Profiel   

Het is een wereld ding! We hebben m al uit t gulden tijdperk en hij doet t nog steeds en ik overdrijf niet ,in de zomer staat ie zomaar 3x in de week aan,en in de winter zeer geregeld, alles is los aan te schaffen. Nieuw viltrandje of een nieuwe binnenschaal- mag wel na zo een tijd.
Wij kunnen niet meer zonder

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-20 21:49 



 
Profiel   

Mijn man is zaterdag jarig en ik dacht er net over om een bbq cadeau te doen, dus even een stipje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-20 21:50 



 
Profiel   

Ik heb een grill guru, en wow ja! Ze zijn het absoluut waard. Ik ben zó blij met die barbecue, ik gebruik hem onwijs veel en het is écht anders dan met een ‘gewone’ bbq, alles smaakt veel lekkerder en je kunt er veel meer mee. Dus ja het is een uitgave maar ik zou het zo weer doen!

Ik heb trouwens een grill guru kamado classic medium.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-20 22:00 



 
Profiel   

Hier ook een kamado barbecue (en een grote Weber, en een smoker, wees blij als hij het bij 1 houdt :') ), geen Green Egg, beetje duur.

Hij wordt hier echt veel gebruikt, het hele jaar door, voor van alles en nog wat en mijn vriend kan er erg goed mee overweg :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-20 22:06 



 
Profiel   

Precies. Hier staat hij ook zeker 2x in de week aan. Ook dingen die we normaal in de pan bakken doen we erop. En in de winter stoofschotels

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-20 22:10 



 
Profiel   

Hier sinds kort ook een Green Egg, mijn vriend is net die van jou. Uiteindelijk me laten overhalen en nu wil ik hem niet meer kwijt. 2 tot 4 keer in de week staat die aan voor van alles en nog wat. Vaak in het weekend grote stukken vlees. Echt heerlijk! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-20 22:39 



 
Profiel   

Dank jullie wel! Goed om te horen dat het ei niet staat te verstoffen bij jullie.
Dat wordt binnenkort weer terug om het ei te bestellen.

black_kelpie schreef
Hier ook een kamado barbecue (en een grote Weber, en een smoker, wees blij als hij het bij 1 houdt :') ), geen Green Egg, beetje duur.

Hij wordt hier echt veel gebruikt, het hele jaar door, voor van alles en nog wat en mijn vriend kan er erg goed mee overweg :9


Tis goed met hem, dan is het geld op :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-20 20:58 



 
Profiel   

black_kelpie schreef
Hier ook een kamado barbecue (en een grote Weber, en een smoker, wees blij als hij het bij 1 houdt :') ), geen Green Egg, beetje duur.

Hij wordt hier echt veel gebruikt, het hele jaar door, voor van alles en nog wat en mijn vriend kan er erg goed mee overweg :9


Precies herkenbaar hier, wij hebben ook een Kamado (Grizzly Grills, iets betaalbaarder), een Weber en een smoker en ik weet niet hoeveel accesoires.
Daarbij een hele partij BBQ boeken - vriendlief gaat regelmatig helemaal los.
Maar bij ons ook jaarrond gebruikt als 'onderdeel van de keuken'. Dus niet de standaard BBQ met veel stukjes vlees/ vis, maar gewoon 1 stukje pp, aardappel er op, groente grillen, brood er op, soms pizza er op, etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-20 21:23 



 
Profiel   

Lisan89 schreef
Daarbij een hele partij BBQ boeken - vriendlief gaat regelmatig helemaal los.

:')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-20 22:28 



 
Profiel   

Hier alleen een klein balkon dus een green egg is geen optie ivm de buren. Maar veel collega’s en kennissen die hem hebben zijn er hele weekenden mee bezig om de perfecte maaltijd op tafel te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-20 22:47 



 
Profiel   

@black_kelpie

Check, die linker 6 ook, een andere van Julius Jaspers en nog een paar, ik denk dat wij in hetzelfde schuitje leven :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 12:13 



 
Profiel   

Jaaa! Iedere cent waard.

We hebben nog nooit zo vaak gebruik gemaakt van een bbq! We gebruiken de green egg iedere week. We hebben ook de accessoires zoals bijv. pizzasteen, plancha etc.
We hebben de L en die is geschikt voor tot 10 personen vinden wij. Zelf zeggen ze 8 maar wij vinden dat er ruimte is voor 10.

Super creatief zijn wij nog niet (luie bbqers) maar als je een Green Egg koopt dan zou ik sowieso adviseren om de borstel (https://www.greeneggtotaal.nl/product/a ... gJRIfD_BwE) erbij te bestellen.

Na het bbqen even goed heet stoken, schrobben met borstel en hij is schoon!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 12:22 



 
Profiel   

Dus dat wordt ook nog een boekenkast erbij :+

Zaterdag gaan we hem bestellen. Gaan ook voor de large.

Dit is ons lijstje tot nu toe
[ img ]

De zijplankjes vallen misschien af, zijn aan het meten of er een keukenblok naast past. Dan is al het bbq spul bij elkaar.

Die borstel is een goede tip, dank je. Gaat die op het lijstje erbij.

We hebben nog een wok enz. van de andere bbq. Dus even kijken of die passen.

Bij aankoop van een barbecue kun je daar kiezen voor een workshop of een actiepakket. Het actiepakket is de ljjst met de 10 kg houtskool

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 13:11 



 
Profiel   

Large is sowieso een goede keuze!
Al die extra's zijn trouwens ideaal voor sinterklaas-kerst-verjaardag, haha.
Ik heb elke festiviteit een leuk cadeautje, over 2 weken is hij jarig en krijgt hij een spit voor kip etc, dat wil hij ook al lang.

De hoes zou ik je wel aanraden als hij niet onder dak staat trouwens.

Andere tip is een potje crisco- dat heb je nodig bij je nieuwe gietijzer. Je moet het soort van inbranden zodat je een anti- aanbaklaag krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 13:43 



 
Profiel   

Wij hebben zes weken geleden een egg gekocht, een large omdat heel veel accessoires alleen maar op een L of XL passen. Duur, dat wel, maar we gebruiken hem zeker 5 keer per week, echt voor alles. En we kregen er een gratis workshop bij voor twee personen, ook al gevolgd, reuze leuk! (Bbq experience center in Roosendaal). Zelfs chocolade-cakejes gemaakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 14:03 



 
Profiel   

Hier ook mijn vriend die helemaal gek is met BBQ’en, en met de welbekende boekenverzameling ook haha! Mogelijk ook zelfs een van de aanstekers bij die van jou, want ook met een actieve Instagram :D

Hij heeft de keuze gemaakt voor Primo in plaats van de Green Egg. Ik heb er zelf weinig verstand van, ik hou me voornamelijk bezig met het opeten van de creaties :)) Maar de Primo zou meer mogelijkheden hebben dan de Green Egg, maar is als ik me niet vergis ook nog ietsjes duurder.

Buiten bovenstaande kan ik je weinig inhoudelijk advies geven, maar wel een gouden tip! Ik zie het sparerib-rekje op je lijstje staan, bespaar je alsjeblieft dit geld! De originele versies zijn vaak stik-duur, en doen niet meer dan de ribs rechtop houden. De gouden tip is om hiervoor de dekselhouder van de Ikea te kopen! https://www.ikea.com/nl/nl/p/variera-de ... -70154800/
Dan ben je voor €5 klaar, terwijl je met de originele versie minimaal enkele tientjes verder bent. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 14:48 



 
Profiel   

Ik zou al die accessoires niet perse van hetzelfde merk kopen, dan ben je onnodig duur uit. Veel is wel merkloos te koop voor een stuk minder. Lees je daarover goed in op BBQ sites of fora.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 16:06 



 
Profiel   

Wij hebben ernaar gekeken voor de nieuwe tuin, maar ik snap de verschillen niet zo goed geloof ik.

Hebben nu een gewone weber en ik vind bbq-en best veel extra werk. En we zijn saai; kippen poten, kipsate, een hamburger en klaar is het wel. Dan wat brood, sla, sausjes en boter op tafel.

Ik zie op fb wel een en ander voorbij komen. Mensen die 's ochtends er al vlees op gooien en laten sudderen zeg maar.
Is het dan niet hetzelfde als een slowcooker??

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 16:27 



 
Profiel   

Lisan89 schreef
Large is sowieso een goede keuze!
Al die extra's zijn trouwens ideaal voor sinterklaas-kerst-verjaardag, haha.
Ik heb elke festiviteit een leuk cadeautje, over 2 weken is hij jarig en krijgt hij een spit voor kip etc, dat wil hij ook al lang.

De hoes zou ik je wel aanraden als hij niet onder dak staat trouwens.

Andere tip is een potje crisco- dat heb je nodig bij je nieuwe gietijzer. Je moet het soort van inbranden zodat je een anti- aanbaklaag krijgt.


De hoes zit dan in zo`n voordeelpakket dus die komt er zeker. Alles van gietijzer inbranden..check..
Geloof dat hij al een verlanglijst heeft voor verjaardag,kerst met accesoirres.


Iser schreef
Wij hebben zes weken geleden een egg gekocht, een large omdat heel veel accessoires alleen maar op een L of XL passen. Duur, dat wel, maar we gebruiken hem zeker 5 keer per week, echt voor alles. En we kregen er een gratis workshop bij voor twee personen, ook al gevolgd, reuze leuk! (Bbq experience center in Roosendaal). Zelfs chocolade-cakejes gemaakt!


Daar willen we hem ook gaan halen. Alleen de workshop zitten nu allemaal vol, door corona zijn ze niet doorgegaan. Nu zijn ze bezig de achterstand in te halen. Anders is een workshop altijd een leuk cadeautje.

Joyce_R schreef
Hier ook mijn vriend die helemaal gek is met BBQ’en, en met de welbekende boekenverzameling ook haha! Mogelijk ook zelfs een van de aanstekers bij die van jou, want ook met een actieve Instagram :D

Hij heeft de keuze gemaakt voor Primo in plaats van de Green Egg. Ik heb er zelf weinig verstand van, ik hou me voornamelijk bezig met het opeten van de creaties :)) Maar de Primo zou meer mogelijkheden hebben dan de Green Egg, maar is als ik me niet vergis ook nog ietsjes duurder.

Buiten bovenstaande kan ik je weinig inhoudelijk advies geven, maar wel een gouden tip! Ik zie het sparerib-rekje op je lijstje staan, bespaar je alsjeblieft dit geld! De originele versies zijn vaak stik-duur, en doen niet meer dan de ribs rechtop houden. De gouden tip is om hiervoor de dekselhouder van de Ikea te kopen! https://www.ikea.com/nl/nl/p/variera-de ... -70154800/
Dan ben je voor €5 klaar, terwijl je met de originele versie minimaal enkele tientjes verder bent. :j


En bedankt :D Het sparerib rekje zit in het actiepakket wat we er gratis bij krijgen. De dekselhouder is bekend, heeft hij ook gezien in de filmpjes. Zijn meerdere IKEA artikelen die in de filmpjes voorbij komen.

Lestria schreef
Ik zou al die accessoires niet perse van hetzelfde merk kopen, dan ben je onnodig duur uit. Veel is wel merkloos te koop voor een stuk minder. Lees je daarover goed in op BBQ sites of fora.

Nou dan mag ie op zoek want goedkoper is altijd fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 20:32 



 
Profiel   

superpony schreef
Wij hebben ernaar gekeken voor de nieuwe tuin, maar ik snap de verschillen niet zo goed geloof ik.

Hebben nu een gewone weber en ik vind bbq-en best veel extra werk. En we zijn saai; kippen poten, kipsate, een hamburger en klaar is het wel. Dan wat brood, sla, sausjes en boter op tafel.

Ik zie op fb wel een en ander voorbij komen. Mensen die 's ochtends er al vlees op gooien en laten sudderen zeg maar.
Is het dan niet hetzelfde als een slowcooker??


Wat ik heb gelezen is dat de eivormige in principe hetzelfde kunnen. Het roken, slowcooken, indirect enz maar dat het verschil hem in prijs vs kwaliteit is.
En de garantie wat je erop krijgt.

Als je hem alleen voor de saaie dingen wilt gebruiken zou ik het bij de weber houden.
Was ook de 1e vraag van de verkoper: wat wil je ermee gaan doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 20:38 



 
Profiel   

Oh wat handig/ leuk dat er een actiepakket bij zit!



[ img ]
Week of 3 geleden en langzaam gerookte zalm
(die plank gebruiken we trouwens echt vaak met vlees, ideaal om de sappen op te vangen)

[ img ]
En een 'simpel' Jord Althuizen burger uit het Burger and Buns boek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-20 10:24 



 
Profiel   

https://bluebullit.nl/

Een hele mooie waardige vervanger voor de Green Egg en scheelt een heleboel in de aanschaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-20 10:27 



 
Profiel   

Ik zou een keer gaan voelen in een winkel waar ze meerdere soorten kamado's verkopen. Wij hebben toen ervaren dat de deksel van de green egg erg zwaar lift en weinig veren heeft in vergelijking met bijv. de kamado joe. Dat green egg een van de eerste was op de markt betekent niet automatisch dat het de beste is :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-20 13:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen