[FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43808
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:02

Heb je dat filodeeg zelf gemaakt of gekocht? Hier kun je dat niet koken dus als ik het deeg zelf kan maken wil ik graag het recept.

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:07


Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:15

Pien, ik weet niet of je in de buurt van een Super U woont, maar weet vrij zeker dat ik het daar heb gezien. Wellicht ook bij andere grote supermarkten?


Afbeelding
Risotto met kastanjechampignons en groene asperges <3

pien_2010

Berichten: 43808
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:23

_Jody_ schreef:
Ik vermoed dat dit kant en klaar deeg was. Heb het zelf nog nooit gemaakt, maar kwam dit recept tegen op internet. Zag er niet moeilijk uit eigenlijk: https://www.smulweb.nl/recepten/358438/Filodeeg


Dat is simpel.

Nu.ben ik erg benieuwd naar het recept Gaucho want met zalm gevuld lijkt me lekker.

Boras
Berichten: 9970
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:48

gaucho schreef:
Boras schreef:

Hoe bereid je dat, Gaucho? Het lijkt me een manier om zelfs bloemkoolrijst lekker te maken :D

https://kokenenbakkendoejezo.nl/koken/h ... et-gehakt/
Denk ook dat met bloemkoolrijst lekker is, dan zou ik wel heel veel minder bouillon doen en veel korter koken.


Gaucho, we hebben vanavond de Mexicaanse rijst met gehakt gegeten!

Met bloemkoolrijst i.p.v. gewone rijst, zodat het een koolhydraat arm gerecht was. De bloemkoolrijst niet gekookt, maar kort meegebakken. Daarom geen water gebruikt.

Ik vind Mexicaanse recepten erg geschikt voor bloemkoolrijst. De kruiden geven zoveel smaak af dat de bloemkoolsmaak helemaal verdwijnt.

Was lekker :) Ik vond de smaak eigenlijk nog beter voordat ik de cheddarkaas erdoor geroerd had. Dus misschien laat ik die stap de volgende keer achterwege, alleen wat kaas er overheen.

Afbeelding

lynnXtubbie

Berichten: 688
Geregistreerd: 30-07-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:59

Afbeelding

gaucho

Berichten: 9576
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:12

pien_2010 schreef:
_Jody_ schreef:
Ik vermoed dat dit kant en klaar deeg was. Heb het zelf nog nooit gemaakt, maar kwam dit recept tegen op internet. Zag er niet moeilijk uit eigenlijk: https://www.smulweb.nl/recepten/358438/Filodeeg


Dat is simpel.

Nu.ben ik erg benieuwd naar het recept Gaucho want met zalm gevuld lijkt me lekker.


Ik had van de week makkelijk gedaan en in de Turkse winkel vers filodeeg kant en klaar gekocht :D

Verder eigenlijk heel simpel, zalmfilet, over de zalmfilet een mix van gehakte pistachenootjes, peterselie, geraspte citroenschil en baharat. Dat in de vellen filodeeg gerold en 20 minuten op 200graden. Had iets korter gekund, ik heb mijn zalm graag maar net aan gaar.

Ik heb nu ook zin in risotto <3 Hopelijk de komende met verse zeevruchten uit de Waddenzee. Ga morgen op vakantie en al wat basisingrediënten ingepakt :D lunchen doen we hopelijk regelmatig op het terras.

Afbeelding

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:16

Dat is een leuk idee Gaucho! Ik zou er zelf alleen og niet van spibazie en roomkaas indoen, maar ik ben dan ook niet zo heel gek op gebakken zalm. Alleen rauw <3

Ik heb even een gebakken rijst in de ping gedaan en een eitje erbij gebakken. Geen zin om te koken vandaag.
-foto blijkbaar vergeten te maken-

Exitium

Berichten: 7174
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:22

Rauw niet per se, maar als ik zalm bak is 'ie zeker niet helemaal gaar in het midden, maar wel heel zacht. In restaurants vind ik zalm vaak al te droog :')


Boras schreef:
Met bloemkoolrijst i.p.v. gewone rijst, zodat het een koolhydraat arm gerecht was. De bloemkoolrijst niet gekookt, maar kort meegebakken. Daarom geen water gebruikt.

Ik vind Mexicaanse recepten erg geschikt voor bloemkoolrijst. De kruiden geven zoveel smaak af dat de bloemkoolsmaak helemaal verdwijnt.

[ [url=m/b2BM3r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Werkt met nasi of kipkerrie ook goed, daar zitten ook genoeg kruiden en/of saus bij. Ik kook bloemkoolrijst overigens nooit, als ik het gebruik is het altijd even meebakken. Het heeft toch maar een paar minuten nodig :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:42

Zalm hoort smeuïg :j en tonijn hoort rosé.

Ik ga dat eens proberen met veggie zalm denk ik!

Hier veggie chili vandaag. Heerlijk recept. De buren kwamen voor het Suikerfeest nog 3 soorten gevulde broodjes brengen: zalig!

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43808
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:49

Citaat:
Ik had van de week makkelijk gedaan en in de Turkse winkel vers filodeeg kant en klaar gekocht :D

Verder eigenlijk heel simpel, zalmfilet, over de zalmfilet een mix van gehakte pistachenootjes, peterselie, geraspte citroenschil en baharat. Dat in de vellen filodeeg gerold en 20 minuten op 200graden. Had iets korter gekund, ik heb mijn zalm graag maar net aan gaar.


Opgeslagen en ga ik maken. Baharat opgezocht en kan ik ook zelf maken, want kopen kjant en klaar is niet zo simpel. Tja, we zitten erg afgelegen hier met eenvoudige supermarkten zoals de intermarché in het dorp, dus zo kan ik het wel maken. Lijkt me erg lekker.

Dank je wel Gaucho

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:00

Afbeelding
Pokebowl :9

xTammyy

Berichten: 4411
Geregistreerd: 20-09-10

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:41

Afbeelding
Wanneer je vriend een keer eten op schept.. dit is lasagne :))

Exitium

Berichten: 7174
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:58

Hey, het gaat toch niet netjes in laagjes naar binnen!

Lay_D

Berichten: 3718
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 06:14

Goedemorgen, hier aan het genieten van de rust! Man en kinderen vrij en ik ga zo naar het werk,
Afbeelding

Gaucho wat is baharat?

gaucho

Berichten: 9576
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 06:54

Baharat is een Arabische kruidenmix.

Hier zonder ontbijt de deur uit voor een rondje hardlopen. Dat viel best tegen zonder ontbijt dus zo thuis eerst maar wat eten. Het was wel echt mooi en heerlijk rustig.

gaucho

Berichten: 9576
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:33

Ontbijt smaakte extra goed.
Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43808
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:30

Lay_D schreef:
Gaucho wat is baharat?


Dat heb ik opgezocht want hier kunnen we dat niet allemaal kant en klaar kopen en het is eigenlijk heel simpel om zelf te maken. Wat ik vond is:

"Baharat is een mix van verschillende specerijen, waarvan de verhouding – net als bij veel mixen het geval is – een beetje afhankelijk is van regio, familietradities en de eigen smaak. De hoofdingrediënten zijn bijna altijd paprikapoeder, zwarte peper en komijn, en daarnaast zitten er vaak nog kaneel, kruidnagel, koriander, kardemom en nootmuskaat in" . Hier kunnen we van alles krijgen behalve de kardemom. Maar zonder dat lijkt het me ook heel erg lekker.

xTammyy

Berichten: 4411
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:44

Exitium schreef:
Hey, het gaat toch niet netjes in laagjes naar binnen!

Dat is ook zeker zo :))

Lay_D

Berichten: 3718
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:28

Bedankt voor de uitleg Pien, wij hebben hier in de buurt wel een Turkse winkel en met een beetje geluk hebben ze het daar wel.

Begin van de lunch:
Afbeelding

Daarna nog 1 khb cracker met kaas en 2 gekookte eieren gegeten.

Exitium

Berichten: 7174
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 13:35

Ze verkopen baharat ook bij de supermarkt, in ieder geval de Appie heeft het. Blikjes van Jonnie Boer.

gaucho

Berichten: 9576
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 13:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43808
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 13:56

Lekker uit eten Gaucho. Leuk hoor!

Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:11

poes schreef:
Zalm hoort smeuïg :j en tonijn hoort rosé.

Ik ga dat eens proberen met veggie zalm denk ik!

Hier veggie chili vandaag. Heerlijk recept. De buren kwamen voor het Suikerfeest nog 3 soorten gevulde broodjes brengen: zalig!

[ [url=m/DHNL2a.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jArAjk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ohhh heb je hier een recept van? :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:34

Eulogy schreef:
poes schreef:
Zalm hoort smeuïg :j en tonijn hoort rosé.

Ik ga dat eens proberen met veggie zalm denk ik!

Hier veggie chili vandaag. Heerlijk recept. De buren kwamen voor het Suikerfeest nog 3 soorten gevulde broodjes brengen: zalig!

[ [url=m/DHNL2a.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jArAjk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ohhh heb je hier een recept van? :D



Tuurlijk :D

https://www.bosh.tv/recipes/ultimate-chilli

Heel lekker!