Bokkers die houden van (speciaal)bier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iiSunshine

Berichten: 1255
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 13:21

Balenciaga schreef:
De eerste keer dat ik een slokje Lachouffe blond probeerde stonden mijn nekharen overeind, wat vond ik dat smerig :') Maar hier en daar steeds een slokje geprobeerd bij de verschillende biertjes van mijn vriend en zo ben ik het echt lekker gaan vinden. Ik heb niet echt een sterke voorkeur voor een type of merk, lust eigenlijk alles :+


Heel herkenbaar :') Ze zeiden altijd “bier moet je leren drinken”, en dan zei ik altijd dat ik daar niet in geloofde. Maar goed, toch nieuwschierig af en toe een slokje genomen, en dan trok ik een heel zuur gezicht. Uiteindelijk toch begonnen met blond bier op een terrasje en daarna vrij snel overgestapt op “normaal” bier. Ik vind blond bier nu niet meer zo lekker, het mist toch wat smaak op de een of andere manier.

Voor vanavond staan de chouffe n’ice winterbier en grutte pier trippel koud :D

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:39

Hilli schreef:
Ik heb van deze brouwerij een pakketje van 4 bieren staan :9 : https://birdbrewery.com. Ben benieuwd!

Ook wel eens gehad, lekker. :j

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:01

Al zeker minstens 13 jaar groot liefhebber van Speciaalbieren hier.
Ik heb al heel wat soorten van heel veel verschillende brouwerijen van over de hele wereld mogen drinken.
Heb al verschillende brouwerijen bezocht, ook veel onbekenden.
En uiteraard ook lid van Untappd met nu 613 verschillende.

Daarnaast heb ik natuurlijk ook al vele Bierfestivals gezocht, kan niet wachten wanneer het weer mag! :D

Inmiddels ook aardig wat bierkennis dus.
Zelf groot fan van RIS en Porters.
Vooral de barrelaged versies. <3

Susan88

Berichten: 456
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:05

Heerlijk topic! Ik ben als student in Enschede begonnen met Grolsch en HJ, maar tegenwoordig drink ik eigenlijk alleen nog maar speciaalbier als ik bier drink. Chouffe, Leffe en Grimbergen zijn altijd lekker. Verder staat hier elke keer wel weer wat anders in de koelkast, zoals Tripel Karmeliet, HJ Grand Prestige, Brand Bock, Texels, 't IJ, Brewdog, La Trappe etc. Mijn topfavoriet is Twents Honing Tripel van de Twentse Bierbrouwerij <3 Daarnaast bestellen we hier bierpakketen van de lokale brouwers om ze een beetje te steunen: Stanislaus brewskovitch, Ritgers bier en Buurse bier. Wij hebben een etalagekast in de hoek van de woonkamer staan met allemaal soorten speciaalbier glazen. Vaak gekregen als cadeau bij een bierpakketje oid. Kan niks meer bij :=

Mijn favorieten zijn wel blond, tripel, weizen, amber/red ale en bock bier. Kriek/cherry bier is echt vreselijk :r . Ik snap niet dat ze dat bier noemen. Wel mooi als daardoor het echte speciaalbier wordt ontdekt door sommigen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41647
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:07

SVRL schreef:
Ik ben op gebied van bieren een echte patriot en lust enkel Belgisch bier. Bier uit andere landen vind ik niet te zuipen, al heeft imbev al wel veel verknoeid in onze brouwerijen.

Ik ben fan van alle soorten Leffe,dus ook hun speciale edities zoals hun lente en winter bier. Een goed Palm of een de coninck smaakt ook wel. Verder vind ik alle Belgische trippels wel lekker.
Als het iets zuurder mag zijn, moet je voor een Geuze bier gaan, de meest gekende is die van mort subite, maar sommige kleinere brouwerijen maken ze ook, meestal vind je die in speciale biercafeetjes. Een delirium tremens is ook best lekker.
Heb ooit een biertje gedronken dat triporteur noemde, was een lokaal biertje, jammer genoeg hebben we dat nadien niet meer terug gevonden

Westvleteren vind ik overroepen, geef mij maar een Karmeliet. Het bier dat in de abdij van Averboden gebrouwen wordt, is best wel lekker.

Ah leuk, nog iemand die Westvleteren overrated vindt. Het is lekker, maar niet zó lekker.

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bokkers die houden van (speciaal)bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:09

Hier nog eentje hoor, Westvleteren in inmiddels te gehyped.
Sint Bernardus maakt bieren die er erg op lijken, maar vind ik persoonlijk veel lekkerder. En nog goedkoper ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41647
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:11

Lous schreef:
Hier nog eentje hoor, Westvleteren in inmiddels te gehyped.
Sint Bernardus maakt bieren die er erg op lijken, maar vind ik persoonlijk veel lekkerder. En nog goedkoper ook.

Klopt, abt 12 is mijn favoriet. Heerlijk biertje :).

Esmee_RS

Berichten: 4882
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:12

iiSunshine schreef:
Balenciaga schreef:
De eerste keer dat ik een slokje Lachouffe blond probeerde stonden mijn nekharen overeind, wat vond ik dat smerig :') Maar hier en daar steeds een slokje geprobeerd bij de verschillende biertjes van mijn vriend en zo ben ik het echt lekker gaan vinden. Ik heb niet echt een sterke voorkeur voor een type of merk, lust eigenlijk alles :+


Heel herkenbaar :') Ze zeiden altijd “bier moet je leren drinken”, en dan zei ik altijd dat ik daar niet in geloofde. Maar goed, toch nieuwschierig af en toe een slokje genomen, en dan trok ik een heel zuur gezicht. Uiteindelijk toch begonnen met blond bier op een terrasje en daarna vrij snel overgestapt op “normaal” bier. Ik vind blond bier nu niet meer zo lekker, het mist toch wat smaak op de een of andere manier.

Voor vanavond staan de chouffe n’ice winterbier en grutte pier trippel koud :D

Ik was er ook echt heilig van overtuigd dat niemand bier écht lekker vond en dat iedereen maar een beetje deed alsof. Begreep gewoon niet dat je dat lekker kon vinden... _O-
Well, look at me now... :D
Leuk topic! Hoop nieuwe namen die wellicht eens het proberen waard zijn.

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:16

Er zijn trouwens heel veel verschillende blondjes hoor. Allemaal heel anders in smaak.

Zo is er ook veel verschil tussen blond en pils.Die worden vaak door elkaar gehaald. Net als witbier en weizen. ;)

Susan88

Berichten: 456
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:25

@Balenciaga, haha _O- Echt te grappig. Heb je dat ook met mensen die whiskey lekker vinden? Als ik mensen vertel dat ik whiskey één van de eerste alcoholische dranken was wat ik lekker vond krijg ik ook rare/verbaasde blikken.

Bieren die in whiskey vaten hebben gelegen kunnen ook best lekker zijn.

Esmee_RS

Berichten: 4882
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:29

Susan88 schreef:
@Balenciaga, haha _O- Echt te grappig. Heb je dat ook met mensen die whiskey lekker vinden? Als ik mensen vertel dat ik whiskey één van de eerste alcoholische dranken was wat ik lekker vond krijg ik ook rare/verbaasde blikken.

Mijn vader is echt een whiskeyfanaat en tot op heden begrijp ik dat inderdaad niet :') Ik drink enkel die Jack Daniels honingwhiskey dus dat telt niet :o
Maar wellicht komt dat nog eens!

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:56

Gimme_Joy schreef:
Ik meld me (ondanks mijn zwangerschap :o ) ook! Ik zit nu lekker aan de ice tea green al 20 weken, maar erover praten mag natuurlijk gewoon :+

Het eerste biertje dat ik ga drinken als het weer mag zal denk ik een affligem tripel worden :D .

Ik ben gek op blond biertjes overigens. Vind abdijbier ook prima, maar daar zit ik snel vol van.

Ben niet zo van de ratler type bieren. Ook rosé bieren vind ik mwah.

Ik weet niet of dat restaurant er nog steeds zit, maar in Amsterdam heb je een belgisch restaurant dat een onwijze goede gastronomie heeft vwb food paring met (speciaal) bier. Lieve heet het. Als het weer mag is dat echt een aanrader. Ook in Amsterdam zit de Bekeerde Zuster. Mijn stamkroeg uit mn studietijd en ga er nu af en toe heen met collega's. Ze hebben daar een biertje met de naam "Manke Monnik". Die is erg lekker!


Ik kan je voor nu echt de Affligem en evt Leffe blond 0.0 aanraden, ik vind ze erg lekker!

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:00

Wat trouwens ook leuk is, hier in het zuiden zitten nog wat lokale brouwers, waarvan Gulpener er een is, die verkopen nu ze dicht zijn borrelplankjes met lokale streekgerechten, en dan mogelijkheden voor een passend bierpakket erbij, ook leuk. Steun je weer lokale ondernemers...win/win denk ik dan.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bokkers die houden van (speciaal)bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:39

@Susan als je nog een brouwerij kent die leuke speciaalbierpakketen versturen hou ik me aanbevolen *\o/* kan me voorstellen dat die het moeilijk hebben.

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bokkers die houden van (speciaal)bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:41

De Muifelbrouwerij in Oss heeft heel lekkere bieren. Die versturen ook.

Brouwerij Frontaal in Breda ook.

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:11

Magrathea schreef:
@Susan als je nog een brouwerij kent die leuke speciaalbierpakketen versturen hou ik me aanbevolen *\o/* kan me voorstellen dat die het moeilijk hebben.

Ik zou even op insta kijken of andere social media. De brouwerijen die ik volg, hebben zo goed als allemaal wel een vergelijkbare actie!

Kookaburra

Berichten: 5401
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:13

Voor Friestaligen is de biertroubadour een aanrader! Virtuele bierproeverij inclusief muziek :D Als je je aanmeldt krijg je een pakket biertjes opgestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:45

De Magistraat in Almkerk is, als het weer kan, ook een aanrader om te gaan borrelen. Ze brouwen lekkere bieren en hebben ook nog eens een hele goede keuken. En een sfeervolle locatie binnen en buiten.

De nabij gelegen B&B Fort Bakkerskil is een leuke optie om dan te overnachten. En met de elektrische fiets ben je zo heen en weer. Wij hadden die al geboekt toen we erachter kwamen dat om de hoek een brouwerij zat. Heel vervelend :+

Leo

Berichten: 50157
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Bokkers die houden van (speciaal)bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:56

Hier ook geen fan van Westvleteren. Ooit met een proeverij gehad en moest topnotch zijn maar ik vond er weinig aan. :)

19marjo90

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:31

Lous schreef:
De Muifelbrouwerij in Oss heeft heel lekkere bieren. Die versturen ook.

Brouwerij Frontaal in Breda ook.


Frontaal ben ik ook fan van!! Heerlijke bieren in blik hebben ze! Ik houd ook echt van de blikjes (uiterlijk) van Uiltje.

Anoniem

Re: Bokkers die houden van (speciaal)bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:39

Hehe, ik ben blij dat er nog mensen zijn die mijn mening over Westvleteren delen.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:47


Anoniem

Re: Bokkers die houden van (speciaal)bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:53

Ik kom niet vaak in Antwerpen, mijn vriend wel. Blijkbaar is er in de buurt van de kathedraal een cafeetje waar ze echt heel veel biersoorten hebben, we kunnen jammer genoeg niet op de naam komen. Iets met slechter geheugen als je ouder wordt. :D

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Bokkers die houden van (speciaal)bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:59

In Heerlen had je vroeger ook een cafeetje met heel veel soorten bier, veel op vat / getapt ook, het Duvelke.
Leuk oud pand met 2 verdiepingen, waar ze een tablet drank met een katrollen systeem naar boven hesen.
Hilarisch, jammer dat dat op een bepaald moment verdwenen is.

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Bokkers die houden van (speciaal)bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:04