Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pompoen in een pokebowl?

 
Profiel   

allo allo iedereen :wave:

Ik ben met een jaar en een dag verslaafd aan pokebowl. Nog nooit gegeten in een restaurant, altijd zelf gemaakt met de standaard ingrediënten. 1x thuis laten bezorgen. Alleen het restaurant had het verkloot (geld terug gekregen en een tegoed bon. Restarant was het met mij eens...)

Alleen heb ik nu voor vanavond echt heel veel zin in een tonijn pokebowl maar ik heb niet bepaald de standaard ingrediënten ervoor. Iets met dat de AH pas zondag komt en mijn voorraadkast leeg is :')

De ingredienten zijn tonijn, mango, zoet/zure met chilli vlokken komkommer en ingelegde wortel. Ik moet nog even kijken of mijn nurivellen goed zijn. Dit geld ook voor de ingelegde gember.
Ik ga nog een wasabi mayo maken voor eroverheen.

Al vind ik dit een magere pokebowl. Maar ik heb werkelijk een prachtige flespompoen liggen. Zou dit (geroosterd in de oven) er lekker bij smaken? Ik had in mijn achterhoofd om er een soort sticky glaze met oa sesam, soja en honing bij te maken. Echter twijfel ik nu opeens. Zal dit er wel lekker bij smaken? Hebben jullie wel eens een pokebowl gemaakt/gegeten met pompoen erin?


Misschien kunnen we in dit topic ook nog wat andere recepten voor poke bowl delen als ideeën voor de toekomst :):) :~ :~
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 14:05 



 
Profiel   

Ja! Ik eet altijd vega pokebowls en daar zit vaak pompoen in.
Niet te veel want het is wel lekker overheersend :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 14:06 



 
Profiel   

Pompoen is zeker lekker in een pokébowl! Ik eet het niet vaak want ik hou niet zoveel van pompoen, maar het kan makkelijk!

Mijn standaard pokébowls bestaan uit:
- rijst met rijstazijn, suiker en zout; panko, avocado, komkommer, wortelrasp, zalm, surimi, kreeft, makreel, garnalen en versnipperde nurivellen met een sausje van chilisaus en mayonaise
- rijst met rijstazijn, suiker en zout; panko, avocado, biefstuk, mais, komkommer, mango en versnipperde nurivellen met een sausje van chilisaus en mayonaise

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 14:24 



 
Profiel   

Pompoen kan prima erin ja!

Ik gooi er vanalles in wat ik tegen kom := Bonen/linzen/kikkererwten/sojabonen, geraspte wortel, rucola/sla, asperges, avocado, ei, taugé/kiemgroente, tomaat, zoete aardappel, spinazie, radijs, rode kool, paprika/rode peper, broccoli, courgette (in plakjes gegrild en opgerold), gebakken paddestoelen, maïs.. Er is maar weinig wat ik er niet in doe :=
Sushirijst erbij, sojasaus erover, en wat sesamzaad.. :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 14:24 



 
Profiel   

Niet gemaakt, maar klinkt als een prima toevoeging! Laat je weten hoe het smaakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 15:14 



 
Profiel   

Lekker roosteren in de oven en dan er door heen, dat is echt heerlijk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 15:41 



 
Profiel   

Dank jullie wel! Dan ga ik dadelijk lekker de keuken om het te maken.
En natuurlijk zal ik foto's maken en vertellen hoe het smaakte ;)

Annemiek, ik eigenlijk ook wel. Al heb ik heel lang aan de oosterse groente en fruit gehouden. Geen idee waarom eigenlijk 8)7 is gewoon zo gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 16:44 



 
Profiel   

Nou, hier is die dan. Mijn pokebowl met oa pompoen
[ img ]

Rechts bovenin: klein beetje pompoen (rest van de plak zit al in mijn maag...iets met proeven en vervolgens de halve plak weg hebben gewerkt) volgende keer 2x zoveel pompoen dus :+
Daarna komkommer welke in azijn, suiker, sesamolie en chilivlokken heeft gelegen
Het gele is de mango
Daaronder een flinke berg tonijn (gemarineerd met citroensap, rijstazijn, knoflook, gember en sojasaus)
Het oranje is een winterwortel welke in azijn, suiker en sesamolie heeft gelegen
En het laatste inieminiehoekje is gember.

Saus is gemaakt van wasabi met vette mayo, sesamolie, sojasaus en vissaus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 19:18 



 
Profiel   

<3 Dat ziet er heerlijk uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 19:46 



 
Profiel   

chamion schreef
Nou, hier is die dan. Mijn pokebowl met oa pompoen
[ [url=m/1xfxSH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rechts bovenin: klein beetje pompoen (rest van de plak zit al in mijn maag...iets met proeven en vervolgens de halve plak weg hebben gewerkt) volgende keer 2x zoveel pompoen dus :+
Daarna komkommer welke in azijn, suiker, sesamolie en chilivlokken heeft gelegen
Het gele is de mango
Daaronder een flinke berg tonijn (gemarineerd met citroensap, rijstazijn, knoflook, gember en sojasaus)
Het oranje is een winterwortel welke in azijn, suiker en sesamolie heeft gelegen
En het laatste inieminiehoekje is gember.

Saus is gemaakt van wasabi met vette mayo, sesamolie, sojasaus en vissaus.

Oh wow, dit ziet er zo onwijs lekker uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 20:25 



 
Profiel   

Was ook weer goed gelukt. Ik was alleen een beetje uitgeschoten met de wasabi in de mayo. Gelukkig hou ik wel van een beetje pit in mijn leven :') :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 23:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen