Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 8 [ 178 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe werd er bij jullie thuis gegeten?

 
Profiel   

Naar aanleiding van een lijntje wat stiekem in het Show je maaltijd-topic begon, leek het mij wel grappig hier een apart topic over te openen.

Dus, hoe werd er bij jullie thuis gegeten?
En dan doel ik op warm eten. 's Avonds of 's middags? En Avg, etc?

Ik zal beginnen.

Wij aten altijd 's avonds warm.
Op woensdag standaard pannenkoeken, op zaterdag patat.
Op zondag soep vooraf gevolgd door luxe vlees (draadjesvlees, karbonade, rollade, oid) en wat aardappelpartjes of krieltjes. En als afsluiter een heerlijk luxe toetje! Als mijn vader inkopen had gedaan was dat altijd ofwel chocolade mousse ofwel griekse yoghurt (stratiatella). Bij mijn moeder wisselde dat per keer.
Doordeweeks deden we heel veel avg. Heel erg vroeger was het ook eens per week of per 2 weken macaroni, van die elleboogjes met smeck. Daar gruwelde ik destijds zo van, dat ik echt absoluut nooit meer elleboogjes-pasta hoef. Terwijl ik groot fan ben van de Italiaanse keuken :=

Als tiener kwamen bij ons de wat fancier producten het huis binnen. Zo kregen we ineens af en toe Mexicaanse wraps, bedacht mijn pa een geweldig spaghettirecept wat we vervolgens eens per week kregen (als hij moest koken) en ging het aantal keren avg achteruit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 22:50 



 
Profiel   

Als het aan mijn vader lag dan 7x avg. Gelukkig stak mijn moeder daar een stokje voor en maakte ook wel es bami of pasta of iets anders dan avg.
Zaterdags altijd patat en zondag vaak van alles en niks xD

In de wintermaanden op vrijdagavond of zaterdagochtend een grote pan groentesoep. Zo lekker van mama haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 22:53 



 
Profiel   

`s avonds warm, behalve in de vakantie, dan tussen de middag warm.
Maandag tm vrijdag: Soep, gekookte aardappels met tot moes kapotgekookte groenten en vlees, en daarna een toetje, vla en/of yoghurt.
En dat allemaal uit hetzelfde bord.
Dus als er tomatensoep op het menu stond, dan werd de yoghurt oranje. :r

Op zaterdag pannenkoeken of iets exotisch als pasta of nasi, en op zondag friet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 22:54 



 
Profiel   

Mijn vader was (en is) een hobbykok en allebei mijn ouders zijn niet zo van de tradities. Er werd bij ons thuis dus altijd geëxperimenteerd. Waren we in een restaurant in Frankrijk, dan bestelden ze de specialiteit van de kok en als dat wat was, gingen ze het thuis proberen na te maken. Daar zijn best wel lekkere familierecepten uitgerold :D Mijn opa van moederskant was groenteboer, dus er was wel altijd veel gezonde groente voorhanden en daar werd goed gebruik van gemaakt. Dus samengevat: gezond, veel groen, weinig vlees, af en toe 'traditioneel Nederlands' maar meestal héél gevarieerd. En oh ja, 's avonds warm. Om 17:30. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 22:57 



 
Profiel   

Bij ons ook standaard avg, tot wij zelf oud genoeg werden om af en toe te koken en dat werd dan macaroni of nasi. Op feestdagen maakte mijn moeder op zaterdagavond groentesoep voor de zondag en dan mochten we zaterdagavond al even proeven, dat was altijd feest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 22:57 



 
Profiel   

‘s Avonds. AVG doordeweeks.
Op zaterdag kookte mijn vader vaak en aten we macaroni, nasi of foe yong hai. Maar exotischer dan dat werd het niet.
En op zondagochtend werd het vlees voor de hele week gebraden.(karbonade of gehaktballen) Ik ruik die geur nu nog. Wat was dat smerig op je nuchtere maag :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 22:57 



 
Profiel   

's Morgens Brinta met een schep suiker er overheen. Lekker crunchy.
De lunch was brood.
Als avondeten meestal AVG. Aardappels en groenten zonder zout. Een plens jus er overheen een stuk vlees. En appelmoes uiteraard!
Of anders macaroni, spaghetti, chili con carne oid. Met als toetje vla of yoghurt met siroop in hetzelfde bord. :x
Oh, bij jullie dus ook Asjemenou. Ik begrijp het niet :')
Vrijdag was p-dag. Patat, pannenkoek of pizza. En zondag tussen de middag aten we soep met brood.

Nu probeer ik elke dag een nieuw recept uit te proberen eet ik nooit meer AVG.
O, en ik kook zonder pakjes en zakjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 23:01 



 
Profiel   

's Avonds altijd warm, met z'n allen aan tafel (tenzij mijn moeder moest werken, in de zorg), nooit voor de tv.

Tot ongeveer mijn 12de jaar moest ik altijd verplicht na het warm eten nog vla eten. Daar gruwde ik echt van, of het nou vanillevla, chocoladevla of wat dan ook was, brrr.... en dat heb ik nog steeds :+

Mijn moeder is nooit echt een traditionele AVG koker geweest. We aten vaak pasta (heerlijk), rijst of andere uitprobeersels. Vroeger eigenlijk altijd wel vlees erbij, maar later werd dat ook steeds meer vegetarisch.


Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 03-03-21 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 23:03 



 
Profiel   

Toen ik nog thuis woonde zo'n 10 jaar terug was het bijna elke dag avg en dan best vaak karbonade of gehaktbal en bij elk stuk vlees mayonaise en bij elke maaltijd jus :') en eens per week haalden we Chinees of patat. Oja er was altijd vla en yoghurt als toetje, ik hoefde beide niet.

Nu eet ik eens per week Vega, eet ik iets van 3x per wijk rgv (rijst, groente, vlees), verder afgewisseld met wraps, Nasi, pasta, chili con carne etc etc. Ongeveer eens per anderhalve maand tot 2 maanden halen we iets af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 23:04 



 
Profiel   

Van alles, Surinaams, Spaans, Mediteraans en ook wel avg maar dan vegetarisch want toen at ik al geen vlees meer. Dit was in de jaren 80, pas veel later realiseerde ik me dat mijn moeder best wel vooruitstrevend was voor die tijd in de keuken (daarnaast ook trouwens :D ). Als we makkelijk aten dan aten we Indisch ofzo.


Laatst bijgewerkt door Ir111 op 03-03-21 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 23:05 



 
Profiel   

Tot mn 12de tussen de middag warm eten. Na mn 12de altijd 'avonds warm eten.
Gelukkig niet op hetzelfde bord, daar had ik een vreselijke hekel aan als dat bij oma wel op hetzelfde bord moest :+
Op zaterdag is het altijd tussen de middag warm eten gebleven, iedereen een pizza.
In mijn jonge jaren was het naar mijn beleving altijd agv en patat/pannekoeken/pizza. Of aardappel anders, stamppot of rijst met kerriesaus ofzo. Later kwamen daar andere gerechten bij zoals pasta en wraps.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 23:06 



 
Profiel   

Altijd savonds warm eten

Over het algemeen door de weeks AVG, zaterdags patat en zondags soep met stokbrood.
Voor de afwisseling macaroni of spaghetti, rijst met stroganof en doperwtjes, af en toe pizza, Chili Con carne, pannenkoeken.
Als toetje vanillevla, dubbelvla of aardbeienyoghurt.
Weekenden soms schepijs.

Vroeger maakte mijn moeder altijd sperziebonen uit pot, :r echt zo vreselijk goor.
Toen ik eenmaal op mezelf ging heb ik minstens 15 jaar geen sperziebonen gegeten.
Gelukkig heb ik ontdekt dat verse sperziebonen wel lekker zijn :')

Edit: ik vergeet het allerlekkerste wat er bestaat.
Roti!!!
Als 8 jarige at ik dat eens bij een vriendinnetje en dat was zo ongelooflijk lekker. heb toen het recept meegekregen en dat aten (en eten we nog steeds) regelmatig. :9 :9 :9


Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 03-03-21 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 23:06 



 
Profiel   

Toen we allemaal nog klein waren, waren we een druk gezin en aten we vaak gewoon makkelijk AVG met groenten, soms vers, soms uit blik, pot of diepvries. Vaak ook wel nasi/macaroni en dat dan voor twee keer gemaakt. Zaterdag altijd patat.
Toen we wat ouder en zelfstandiger werden en mijn ouders minder druk met ons, werden er nieuwe recepten uitgeprobeerd. Of we mochten zelf wel eens koken als we een goed recept hadden. Vanaf puberleeftijd ongeveer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 23:07 



 
Profiel   

Ik kreeg ook sperziebonen uit pot ja :') het enige wat ik nog wel lekker vind uit pot is doperwten met wortelen en blote billetjes in het gras(zie ik trouwens niet meer zo vaak in de supermarkt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 23:08 



 
Profiel   

Was middag AVG
zaterdag morgen pannenkoeken
Zondag middag soep en nasi of macaroni( elleboogjes) savonds brood (waarschijnlijk vrij laat volgens sommige 20:00) :D{ woonde op boerderij en aten na het melken savonds

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 23:08 



 
Profiel   

's Avonds aten we warm. Ik denk 4/5x in de week avg, af en toe macaroni ofzo en soms een diepvries pizza of friet in het weekend. Maar m'n moeder was altijd op dieet dus aten we altijd karig. Macaroni lustte ik vroeger ook niet want dat was vlees met saus uit zo'n pakje en pasta. Geen groente erdoor. Toetje was meestal vanille vla of fruit yoghurt waar ik later niks om gaf en dus liever een glas melk dronk ipv toetje.

Gelukkig heb ik mezelf leren koken en kan ik dat ook prima waardoor ik vanalles probeer. Helaas houd m'n man vooral van avg maar doordat ik dat vroeger vaak at maak ik dat nu zelden klaar.

Ik kan beter koken dan m'n moeder en dat zegt ze zelf ook. Ze blijven dan ook graag eten bij ons, vooral mijn vader haha! Die schept graag nog een tweede keer op.


Laatst bijgewerkt door fjordjes op 03-03-21 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 23:09 



 
Profiel   

Van maandag tot en met donderdag aten we AVG. We moesten dan eerst onze aardappels en groente eten voordat we aan ons vlees mochten beginnen.
We moesten gewoon eten wat de pot schaft, maar samen met mijn broer mochten we één groente uitkiezen die we niet wilden en als dat werd gekookt kregen wij een potje witte bonen in tomaten saus. Die verboden groente was of spruitjes of andijvie...

Vrijdag aten we altijd patat.
Zaterdag en zondag verschillend, maar iets in de trant van spaghetti, macaroni, nasi, pizza, broodje shoarma en dat soort dingen.

Als toetje aten we doordeweeks vlaflip.
In het weekend soms pudding of saroma... Mmm lekker!


Laatst bijgewerkt door Fee_ op 03-03-21 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 23:10 



 
Profiel   

moonsparkle schreef
Ik kreeg ook sperziebonen uit pot ja :') het enige wat ik nog wel lekker vind uit pot is doperwten met wortelen en blote billetjes in het gras(zie ik trouwens niet meer zo vaak in de supermarkt)


Ik lust eigenlijk de meeste dingen uit pot wel, maar die sperziebonen :r :r
Ik weet ook nog exact hoe het smaakt, bah bah bah.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 23:11 



 
Profiel   

Altijd 's avonds warm bij ons. Vrijdag patat, verder erg afwisselend.

Mijn vader kookte heel graag en vooral in de Aziatische hoek. Hij maakte ook zelf sambal en dat soort dingen :9 Gelukkig niet heel vaak avg, daar hou ik echt niet van en sinds ik het huis uit ben is dat ook niet meer op tafel gekomen :+

Vanaf een jaar of 13/14 moesten mijn broer en ik ook meehelpen met koken en uiteindelijk beide een dag in de week zelf koken. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik al vrij jong prima kon koken en daar heb ik veel lol van :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 23:11 



 
Profiel   

Ik wist oprecht niet dat er mensen zijn die iedere dag avg eten :=
Bij ons zit er niet echt een ritme in, wel 2/3x per week avg, maar ook vaak genoeg rijst/risotto/pasta.
Ook vaak soep met brood. Vroeger was woensdag ook altijd pannenkoeken en vrijdag pizzadag. Maar dat is inmiddels al 10 jaar geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 23:11 



 
Profiel   

Fee_ schreef
Van maandag tot en met donderdag aten we AVG. We moesten dan eerst onze aardappels en groente eten voordat we aan ons vlees mochten beginnen.
We moesten gewoon eten wat de pot schaft, maar samen met mijn broer mochten we één groente uitkiezen die we niet wilden en als dat werd gekookt kregen wij een potje witte bonen in tomaten saus. Die verboden groente was of spruitjes of andijvie...

Vrijdag aten we altijd patat.
Zaterdag en zondag verschillend, maar iets in de trant van spaghetti, macaroni, nasi, pizza, broodje shoarma en dat soort dingen.

Als toetje aten we vlaflip.


Mijn vader zei altijd eerst het vlees eten want dan is het lekkerste op voor als er brand uit breekt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 23:12 



 
Profiel   

Voor ons thuis was zaterdag geen zaterdag zonder soep met brood voor de tv en vrijdag visdag. Ik vind het nog steeds zalig om een grote pan soep en een schaal met broodjes op tafel te zetten en uit het vuistje op de bank te eten. Dat is nog steeds mijn zaterdag avond gevoel :D De spaghetti saus van mijn vader is ook een traditie binnen ons gezin waar we allemaal standaard met een gevuld diepvriesbakje weer weggaan. Ik besef me nu eigenlijk hoeveel herinneringen van thuis er rond de maaltijden en tradities hierin liggen, mooi!

Mijn man en ik zijn volledig afgestapt van avg. We eten veel gegrilde groenten, sla, kip uit de braadzak en rijst/pasta gerechten. Eigenlijk heel anders dan we allebei thuis gewend waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 23:13 



 
Profiel   

's Avonds warm, maar altijd een uitgebreide keuken. Hollands, Indisch en Italiaans hebben wel de voorkeur denk ik. En dan heb ik het niet over elleboogjes macaroni en nasi. :) Aardappel, groente en vlees was zeker niet de standaard. Ook in de Hollandse keuken kwamen er lekker overschotels op tafel of salades. Toetjes waren er altijd. Mochten we zelf verzinnen en dan nam mijn moeder dat gewoon mee. En met de lunch was er vaak ook wel wat lekkers als gebakken eieren, tosti's, etc. Mijn moeder komt uit een slagers familie dus aan vlees was vroeger geen gebrek, ook de luxere soorten. Inmiddels is iedereen vegetarisch.

Oh ja, op zondag werd er vaak wat gehaald. Patat, pizza, chinees.


Laatst bijgewerkt door Jessix op 03-03-21 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 23:14 



 
Profiel   

's avonds warm, en met een vader die jaaaaren kok is geweest, vaak ook wel heel wisselend :j

Ik kan niet heel veel bedenken wat ik niet heb gehad.

Ook geen vaste dagen dat we iets aten, ookal heb ik vaak om een patatdag gezeurd :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 23:14 



 
Profiel   

Ik ben opgegroeid in een groot gezin met weinig budget. Mijn moeder kon niet koken, nog steeds niet. We aten geen enkele kool vanwege jeugdtrauma van mijn moeder.

Ochtend boterham met chocopasta, middag ook, om 10u een liga of 1/4, kregen alle4 een deel mee naar school. In de middag een appel, verder elke avond warm.
Op zaterdag soep met brood, zondag friet, verder macaroni, hutspot en alles uit blik. Hutspot, als ik aan hutspot denk moet ik nog kokhalzen, ik kreeg dat echt niet weg. Toetjes hadden wij alleen met kerst. IJs, een boomstam die in plakjes werd gesneden, een echt feestje was dat.

Wanneer er een meevaller was haalde mijn vader Chinees op zondag, dan wilde we maar wat graag mee met ophalen, heel gezellig was dat. En als de bodem in zicht was aten we pannenkoeken.

Op mijn 17de at ik voor het eerst bij mijn vriend thuis en aten we broccoli, daar had ik nog nooit van gehoord..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 23:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 8 [ 178 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen