Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 8 [ 178 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe werd er bij jullie thuis gegeten?

 
Profiel   

Rizette schreef
Gebakken marcaroni? Nou word ik benieuwd.


Eigenlijk is het een geheim recept, maar ik maak een uitzondering deze keer :P :

Uien
Smac :D
Blokjes ham
Macaroni
Kerrie
Ketchup g
Geraspte kaas
2 eieren
Boter

Macaroni beetgaar koken. Uien snipperen, smac in blokjes. Uien bakken, smac en ham erbij. 5 minuten laten bakken en apart houden.

In koekenpan boter heet laten worden. Gekookte macaroni erin en goed bakken. Uimengsel erbij. Flink kerrie erbij. Goed laten bakken (tegen cremeren aan zeg maar :+ ) eieren toevoegen en goed doorroeren. Eventueel op smaak brengen met maggi.

Aan tafel royaal ketchup en kaas eroverheen.

Jammie! *\o/*

(Als je persé anno nu wil moet er een salade bij ofzo. Wij hadden er vroeger komkommer bij. Maar eigenlijk hoort dat niet :o )
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 10:53 



 
Profiel   

Wij aten tot tussen de middag warm in de tijd dat mijn broers op de basisschool zaten. Mijn vader kwam ook thuis uit zijn werk in zijn pauze. Wij aten altijd aardappels groente en vlees en soms zelfgemaakte nasi of Maceronie. Altijd hetzelfde recept. Nasi met varkenspoulet en ui en nasikruiden en de macaroni met ui en smac. We hadden eigenlijk altijd dezelfde combinaties. Bietjes met een speklapje bijvoorbeeld. Bij bloemkool altijd een papje en een komkommersalade. Op zondag bijna altijd sperziebonen. Groentes altijd vers. Nooit iets uit een pot. Ook niet dingen zoals rode kool.

Wat ik echt not-done vond: wij aten bijna altijd soep vooraf. Dat maakte mijn ouders ook vers. Tomaten of groentesoep. Die maakte ze voor een paar dagen. Ook aten we altijd een toetje: vla of yoghurt. Alleen.......alles ging in hetzelfde diepe bord. Dus kwam het regelmatig voor dat er vermicelli tussen je aardappelen zat of aaardappel met jus stukjes door je vla. Pas laten kwamen de schaaltjes. Scheelde wel in de handafwas voor zes personen want een machine had je toen nog niet. Wel geleerd alles te eten en je borst leeg te eten. We aten alles wel. Er zijn maar enkele dingen die iemand niet lekker vond. Trouwens gekke combinaties van vroeger wat ik stiekem soms nog lekker vind: macaroni met appelmoes of slasaus. Slasaus trouwens ook op de bietjes. En die speklap hoort daar ook gewoon nog bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 11:47 



 
Profiel   

liberia schreef
En omasoep op verjaardagen. Gewoon groentesoep, maar hoe meer bezoek er kwam, hoe meer water aan toegevoegd werd. Op het laatst had je een soort van water met een verdwaalde vermicelli sliert.


Mijn oma maakte altijd hutspot met draadjesvlees op verjaardagen. Met stoofperen toe, alles voor een heel weeshuis. Ik heb het vaak genoeg geprobeerd na te maken maar niks boven die van haar. Ik zou het zoooooo graag nog eens zo willen eten <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 12:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 8 [ 178 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen