Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 156 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

deel hier je keto/kha/khb recepten

 
Profiel   

heeei <3


begin dit jaar ben ik begonnen met het Keto dieet en precies vandaag heb ik mijn doel van -10 kg bereikt en wil ik overstappen naar kha of khb.
ik ben natuurlijk super trots en ben benieuwd of er bokkers zijn die keto of koolhydraat arm of beperkt eten.

Hoe leuk zou het zijn om recepten te delen met elkaar ?


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 12:52 



 
Profiel   

10 kilo eraf in ruim 8 weken! Wauw!!! Mag je zeker trots op zijn! Ik ben nu zelf ook weer begonnen met khb beperkt eten. Ik wil ook graag minimaal 10 kilo eraf. Maar door schildklierproblemen valt dat niet mee en ook de leeftijd zit tegen. In mijn twintiger jaren ging het afvallen makkelijk, in mijn dertiger jaren al wat lastiger en nu ik de big 4 0 gepasseerd ben, lijkt het wel helemaal een drama om af te vallen.

Ik lees hier en daar weleens wat over keto, maar kun jij dat kort uitleggen?

Mijn lunch van vandaag is bietjessalade:

Gekookte bietjes
Geitenkaas (zachte)
Gele paprika
Veldsla
Hazelnoten
Appel
Dressing van balsamico, wijnazijn en olijfolie

(moet nog lunchen en geen idee hoe het smaakt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 13:19 



 
Profiel   

Keto is eigenlijk dat je lichaam in ketose gaat dit betekend dat je max 25 gram koolhydraten per dag mag innemen hierbij volg ik een boek met 4 week recepten die ik strik gevolgd heb. Ketos is eigenlijk dat je lichaam vet gaat verbranden ipv koolhydraten waardoor je afvalt dus ook geen suikers meer omdat als je bloedsuikerspiegel veel wisselt je de suiker opslaat ipv verwerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 13:25 



 
Profiel   

evita13 schreef
Keto is eigenlijk dat je lichaam in ketose gaat dit betekend dat je max 25 gram koolhydraten per dag mag innemen hierbij volg ik een boek met 4 week recepten die ik strik gevolgd heb. Ketos is eigenlijk dat je lichaam vet gaat verbranden ipv koolhydraten waardoor je afvalt dus ook geen suikers meer omdat als je bloedsuikerspiegel veel wisselt je de suiker opslaat ipv verwerkt

En hoe voel je je dan? Ben je dan slapper? Hoe is je energie? Doe je er ook sporten naast?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 13:33 



 
Profiel   

Oh top! Ik heb gister nog gezocht naar een topic zoals dit. :D


Ik ben sinds vorige week weer begonnen met koolhydraat beperkt dieet. Ik gebruik MyFitnessPal en eet max 80 gram koolhydraten per dag.

Ik heb dit dieet al eens eerder gedaan en toen 15 kg afgevallen in 13 weken tijd. Op het moment ben ik -3 kg afgevallen, dat is voornamelijk vocht natuurlijk. Ik vind het heel goed vol te houden maar vooral omdat ik nu veel tijd heb om maaltijden voor te bereiden en te koken. Wanneer ik straks weer meer moet werken zal het vast lastiger worden. Hebben jullie nog goede tips voor snacks?

Ik heb net als lunch een zelfgemaakte eiersalade op, gisteravond at ik courgette spaghetti met gamba’s en de dag er voor had ik gehakt/bloemkool schotel met kaas uit de oven. Ik ben dol op witlof/ham kaas uit de oven dus dat eet ik ook regelmatig. :D

Duke: als ik even mag antwoorden voor Evita, de eerste periode zul je je best belabberd voelen. Vooral hoofdpijn en flauw wordt genoemd, omdat je lijf letterlijk af moet kicken van de suiker. Daarna schijn je des te meer energie te krijgen.


Edit: TS, applaus voor jou! Super goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 13:34 



 
Profiel   

Duke schreef
evita13 schreef
Keto is eigenlijk dat je lichaam in ketose gaat dit betekend dat je max 25 gram koolhydraten per dag mag innemen hierbij volg ik een boek met 4 week recepten die ik strik gevolgd heb. Ketos is eigenlijk dat je lichaam vet gaat verbranden ipv koolhydraten waardoor je afvalt dus ook geen suikers meer omdat als je bloedsuikerspiegel veel wisselt je de suiker opslaat ipv verwerkt

En hoe voel je je dan? Ben je dan slapper? Hoe is je energie? Doe je er ook sporten naast?



in het begin was het even wennen ik had wel veel trek dus had als snack zegmaar worstjes en kaas ( wel opletten op de koolhydraten ) ik was in het begin ook moe omdat je lichaam natuurlijk moet omschakelen maar daarna had ik juist meer energie en sliep ik veel beter. wel is het zo dat je goed moet luisteren naar je lijf, ik had wel eens dat ik echt ziekjes werd omdat ik te weinig at, dan at ik even een worstje ofzo en dan ging het een stuk beter en kon ik het veel langer volhouden. ik ben wel in 1 x over gegaan van "normaal"eten naar keto en dit is ook de beste manier om het te doen. ik doe niet extra sporten omdat ik weet dat ik het na het keto dieet toch niet vol ga houden en ik loop al veel op het werk en ik wil heel veel en ook paardrijden na het werk is voor mij genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 13:39 



 
Profiel   

Giolli schreef
Oh top! Ik heb gister nog gezocht naar een topic zoals dit. :D


Ik ben sinds vorige week weer begonnen met koolhydraat beperkt dieet. Ik gebruik MyFitnessPal en eet max 80 gram koolhydraten per dag.

Ik heb dit dieet al eens eerder gedaan en toen 15 kg afgevallen in 13 weken tijd. Op het moment ben ik -3 kg afgevallen, dat is voornamelijk vocht natuurlijk. Ik vind het heel goed vol te houden maar vooral omdat ik nu veel tijd heb om maaltijden voor te bereiden en te koken. Wanneer ik straks weer meer moet werken zal het vast lastiger worden. Hebben jullie nog goede tips voor snacks?

Ik heb net als lunch een zelfgemaakte eiersalade op, gisteravond at ik courgette spaghetti met gamba’s en de dag er voor had ik gehakt/bloemkool schotel met kaas uit de oven. Ik ben dol op witlof/ham kaas uit de oven dus dat eet ik ook regelmatig. :D

Duke: als ik even mag antwoorden voor Evita, de eerste periode zul je je best belabberd voelen. Vooral hoofdpijn en flauw wordt genoemd, omdat je lijf letterlijk af moet kicken van de suiker. Daarna schijn je des te meer energie te krijgen.


Edit: TS, applaus voor jou! Super goed!



qua snacks neem ik vaak een worstje, knabbelspek of suikervrije truffels of iets wat ik zelf gemaakt heb zoals de foto hier boven die heb ik na gemaakt. nu ik beperkt ga eten heb ik vooral spullen van cereal in huis maar ik val nog steeds af dus denk dat mijn lijf al veel verbruikt van zichzelf

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 13:41 



 
Profiel   

Ik zou het toch wel beetje spannend vinden om dan over te stappen. Ik doe veel aan hardlopen en ik heb al wisselend energie-level door die stomme schildklier. Ik ben bang het dan ook niet vol te houden zo'n keto. En als ik het doe, zou ik het wel onder begeleiding willen opstarten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 15:19 



 
Profiel   

De resultaten zijn vaak verbluffend maar ik ben zo bang dat ik het niet trek. Als ik ergens gek op ben is het koolhydraten en suiker. Daar vanaf moeten stappen zou me doodongelukkig maken denk ik. Als ik dan toch een dieet ga volgen dan liever iets anders dan dit schrappen.
Hoe hebben jullie het ervaren? Was je niet duizelig of slap?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 08:39 



 
Profiel   

10 kilo in 8 weken is superongezond natuurlijk. 1 kilo is ongeveer 7000kcal, dus dan heb je per dag ongeveer 1000kcal minder gegeten dan je nodig hebt. Soort crashdieet dus. Want zo werkt het, afvallen is niks meer of minder dan meer kcal verbranden dan je binnen krijgt.
Maar goed, lekker promoten die handel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 09:17 



 
Profiel   

evita13 schreef
Keto is eigenlijk dat je lichaam in ketose gaat dit betekend dat je max 25 gram koolhydraten per dag mag innemen hierbij volg ik een boek met 4 week recepten die ik strik gevolgd heb. Ketos is eigenlijk dat je lichaam vet gaat verbranden ipv koolhydraten waardoor je afvalt dus ook geen suikers meer omdat als je bloedsuikerspiegel veel wisselt je de suiker opslaat ipv verwerkt


Je maakt me wel nieuwsgierig.. welk boek is dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 09:21 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
De resultaten zijn vaak verbluffend maar ik ben zo bang dat ik het niet trek. Als ik ergens gek op ben is het koolhydraten en suiker. Daar vanaf moeten stappen zou me doodongelukkig maken denk ik. Als ik dan toch een dieet ga volgen dan liever iets anders dan dit schrappen.
Hoe hebben jullie het ervaren? Was je niet duizelig of slap?


Ik doe niet kha maar kh beperkt. Mijn menu bestaat uit

Kwark, haverzemelen, blauwe bessen

2 kha boterhammen van de bakker met vleeswaren, kaas of johma salades,

Of een salade of soep of omelet

Avondeten met minder kh, dus courgetti of gewoon geen aardappeltjes of rijst. En mager vlees ipv vet of gepaneerd.

Yoghurt met noten.

Tussendoor groente groente groente.

Dat laatste onbeperkt en in de eerste dagen merk ik dat ik heel erg honger heb en het echt nodig heb om overeind te blijven en dat wordt dan na een paar dagen minder. Maar mag wel onbeperkt groente.

En ik eet in het weekend wel eens een taartje of een patatje of croissantje ofzo. In een half jaar val ik hiermee ongeveer 10 kilo af. Ik begin nu weer opnieuw na een zwangerschap dus ik lees weer even mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 09:52 



 
Profiel   

Supervixen schreef
10 kilo in 8 weken is superongezond natuurlijk. 1 kilo is ongeveer 7000kcal, dus dan heb je per dag ongeveer 1000kcal minder gegeten dan je nodig hebt. Soort crashdieet dus. Want zo werkt het, afvallen is niks meer of minder dan meer kcal verbranden dan je binnen krijgt.
Maar goed, lekker promoten die handel.



Dit zal grotendeels vocht zijn geweest. Ik het begin vliegen de kilo’s er vaak af maar zodra dit vocht in je lijf weer bijtrekt zal het afvallen ook minder hard gaan.

Overigens: ik probeer tussen de 1400 en 1600 kcal op een dag te eten. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 09:55 



 
Profiel   

het is in het begin ook grotendeels vocht daarna ging het heel langzaam, nu scheelt het ook dat ik nog jong ben dus dan gaat het vaak nog harder het werkt voor mij prima en ik neem ook af en toe wel gewoon een koekje of een chocolaatje ofzo verder ga ik er wel goed op dus voor mij werkt het wel prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 11:56 



 
Profiel   

Supervixen schreef
10 kilo in 8 weken is superongezond natuurlijk. 1 kilo is ongeveer 7000kcal, dus dan heb je per dag ongeveer 1000kcal minder gegeten dan je nodig hebt. Soort crashdieet dus. Want zo werkt het, afvallen is niks meer of minder dan meer kcal verbranden dan je binnen krijgt.
Maar goed, lekker promoten die handel.

Ligt er maar net aan hoe zwaar je bent. Als je echt best veel overgewicht hebt, mag je wel wat sneller afvallen in het begin. En zoals gezegd, eerste kilo's zijn vooral vocht.

Daarna stopt het vaak bij mij. :')
Heel blij als ik 3 kilo ben afgevallen, maar dan stagneert het en kan ik op m'n kop staan, maar er gaat niks meer af. Zoetjes aan komt er juist iedere keer wat bij.

Dus ben toch wel nieuwsgierig naar dat keto. Ik ga mij erin verdiepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 12:04 



 
Profiel   

je mag me altijd een pb sturen hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 12:06 



 
Profiel   

Keto gaat mij te ver.
Beperkt doe ik nog redelijk, maar geef toe momenteel niet streng genoeg.
Met tussen de 25-50 ben ik wel afgevallen, maar op 79 bleef ik hangen en er ging geen gram meer af.
En dat is toch wel frustrerend.
Nu dus wel weer af en toe friet of een schaaltje chips, wat wel betekend dat ik meteen weer 82 weeg....

Moet eigenlijk weer strenger beginnen maar weet niet of ik die motivatie op kan brengen.
Zou zo graag 72 wegen.
Maar of dat realistisch is met een trage schildklier, beperkt kunnen bewegen, en echt enorme trek in koolhydraten een dag voor een migraine aanval. Dan vind ik het echt zo zwaar er niet aan toe te geven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 12:09 



 
Profiel   

Wie heeft er een goeie tip waar kh-arm brood te halen, zelf maken kan ook.
Net bij de ah een halfje van atkins gehaald, ik schrok me dood van de prijs :wow:

Ik wil eens voor een korte periode keto proberen, ik herken op zich het gevoel van een dip hebben na het normaal eten eten niet, maar ben wel eens benieuwd of ik me anders in energie ga voelen als ik de koolhydraten ga beperken. Daarnaast zijn er best al wat studies die aantonen dat af en toe echt keto eten goed is tegen bepaalde aandoeningen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 12:15 



 
Profiel   

lieke2 schreef
Wie heeft er een goeie tip waar kh-arm brood te halen, zelf maken kan ook.
Net bij de ah een halfje van atkins gehaald, ik schrok me dood van de prijs :wow:

Ik wil eens voor een korte periode keto proberen, ik herken op zich het gevoel van een dip hebben na het normaal eten eten niet, maar ben wel eens benieuwd of ik me anders in energie ga voelen als ik de koolhydraten ga beperken. Daarnaast zijn er best al wat studies die aantonen dat af en toe echt keto eten goed is tegen bepaalde aandoeningen.



ik heb koolhydraad brood gemaakt van adams brot wel alleen online te krijgen maar hier zitten echt heel weinig koolhydraten in en makkelijk te maken maar best prijzig dat wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 12:17 



 
Profiel   

Ik vind Atkins brood het lekkerst (ik wil niet zelf bakken). Ik eet lang niet iedere dag brood, dan vind ik de prijs wel te doen.

Ik plaats regelmatig kh arme/beperkte maaltijden in het show je maaltijd topic. Ik heb mijn fijnste recepten heel ouderwets bij elkaar in een ordner. Ik zal even een kort overzichtje maken.


Laatst bijgewerkt door Boras op 05-03-21 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 12:41 



 
Profiel   

Goed bezig jullie!

Ik eet koolhydraatbeperkt met enkele dagen per week koolhydraatarm. Voor mij werkt dit goed omdat mijn lichaam zo wel gewend blijft aan koolhydraten en ik dus niet extra aankom als ik straks weer meer koolhydraten ga eten (en ik ben dol op een wijntje in het weekend :D ).

Zelf eet ik ook geen vlees, wel vis, dus dit maakt het nog wel iets lastiger qua variatie. Ik heb koolhydraatarme wraps die ik graag vul met het eea en vanavond eten we bv een curry en dan heb ik broccoli rijst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 12:48 



 
Profiel   

In mijn ogen is het een dieet die maar door weinigen langdurig vol te houden is.... (natuurlijk zijn er uitzonderingen die het er wel op kunnen blijven doen). Probleem van dit dieet/levensstijl, hoe je het ook wil noemen, is vooral dat je er best streng in moet blijven zijn, zodra je namelijk het wat losser laat, en weer koolhydraten gaat eten, kom je vaak ook snel weer aan.

Ik zou het ideaal vinden als je bijv. voor een bruiloft of iets even "snel" een paar kg af wil vallen, want als je het 2 weekjes streng doet, kun je zomaar een kg of 5 lichter wegen en ook voel je je minder opgeblazen. Maar voor mij was het niet vol te houden. Ik kreeg echt een structuur probleem. (en dan heb ik het over het "mondgevoel" van geen stevige /krokante dingen eten (die geen vlees of groenten zijn), en ook de smaak van de dingen die je wel mag eten)

En gezien de ervaringen die ik overal lees ben ik daarin niet de enige.

Ik ga het nu proberen met het receptenboek van project gezond. Dan kun je toch afwisselend blijven eten maar gewoon wat lager in KCAL. Ik lees daar goede ervaringen over, dus ik ben benieuwd.

Probleem van afvallen is vooral, dat je een eetpatroon moet ontwikkelen waarbij je niet meer na hoeft te denken over wat je wel of niet mag hebben.
Het moet uiteindelijk automatisch gaan en het moet vol te houden zijn, anders kom je uiteindelijk altijd weer aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 12:52 



 
Profiel   

Structuur probleem geen last van.
Wel dat de recepten te vaak op elkaar lijken, zeg maar veel courgette en courgette en courgette :P
En ook wel duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 12:56 



 
Profiel   

Haha ja die courgette he....

Moet zeggen dat ik ook wel vaak zoete aardappel, pompoen en broccoli rijst pak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 12:59 



 
Profiel   

zoete aardappel dan weer niet. Pompoen en bloemkool/brocolli rijst weer wel ja.

En ik ben geen keukenprinses en dat vind ik wel het moeilijkste, makkelijke recepten niet steeds hetzelfde.

Al is het stom. bij wijze van zou ik elke dag pasta kunnen eten en dat vind ik niet hetzelfde -O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 13:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 156 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen