Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

deel hier je keto/kha/khb recepten

 
Profiel   

x_Jeanine_x schreef
Gaat op zoek naar een 90 seconden broodje.

Denk dat het morgen een salade met kip word. Maar heb dienst tot 01.00, zondag iets eerder klaar, maandag nog later klaar.
Deze week al 2x salade op met vis.


https://www.volsmaak.eu/2019/05/04/dit- ... -seconden/

Super makkelijk te maken. En ik vind het lekker. Mijn zus vond het niets.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 22:31 



 
Profiel   

Ik volg :Y)

Hier al een jaar khb en min 14 kg :):)

Met cheatmomenten, kan je soms niet laten en wil het ook niet ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 22:31 



 
Profiel   

Ik heb een beetje moeite met aan mijn kcal te komen merk ik. Mijn menu zag er vandaag zo uit:


Ochtend:
Koolhydraat arme boterham met 2 gekookte eitjes en halve avocado

Middag:
Omelet van 1 ei, met ham, champignons, rucola, tomaat, bosui en geraspte kaas.

Avond:
Kipfilet met Paksoi, wortel, in een sla wrap.
Skyr creamy 5% vet met honing

Tussendoortjes:
Halve appel
Biscuit
Koffie met 1 suikerklontje
Handje nootjes

Totaal: 1326 kcal (75khd, 100 eiwit, 65 vetten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 22:40 



 
Profiel   

Hoe gaat het hier? Ik heb nog twee van die recepten geprobeerd die hier gepost zijn: de Shephards Pie en de Spanakopita. Allebei erg lekker! Aanraders, ook door het gezin goedgekeurd.

Vanochtend weer begonnen met een smoothie (eigenlijk wel mijn standaard ontbijt, want je kunt er zoveel instoppen). En als lunch maak ik zo even een bietjessalade met feta en pijnboompitjes en wat dressing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 11:06 



 
Profiel   

Ik merk wel vaak dat mijn calorieën door de roomkaas of zalm, enz hoog zijn.
Maar de netto koolhydraten netjes.
Dan lees ik dat mag...maar zit daar dan geen grens aan?
Ik probeer daar toch op te letten, maar hoe doen jullie dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 11:15 



 
Profiel   

Ik heb vandaag een vet meting gedaan, mijn leeftijd geslacht en lengte ingevuld. Daaruit een keuze gemaakt over hoeveel ik wilde afvallen. Dit is een link naar de keto calculator:

https://keto.nl/keto-calculator/

Als je eerst je vet percentage wilt uitrekenen:

https://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/

Ik kwam uit op ruim 1500 kcal per dag. Dit zijn mijn waardes:


[ img ]

Moet er bij zeggen dat ik me alleen wat ingelezen heb op internet dus dit is niet vanuit een diëtiste hoor. Hier nemen volgens mij mensen meer kcal in, ik probeer daar ook niet zo streng mee te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 11:52 



 
Profiel   

Ik probeer doordeweeks wel zo veel mogelijk mager spul te eten. Dus magere kwark, yoghurt, kipfilet, vis, ham. En tussendoor ook veel rauwkost. Ook op khabrood.
In het weekend doe ik wel een keer een brie, worstje etc. En in weekend eet ik ook kh zoals keer een cupcake, croissantje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 12:28 



 
Profiel   

Magere voedingsmiddelen in combi met koolhydraat beperkt, word ik niet blij van. Met de hoeveelheid die ik beweeg gaat dat niet goedkomen. Ik neem juist bewust wel de volvette variant overal van en neem dat met mate, maar probeer verder heel selectief te zijn met bewerkte producten en koolhydraten. Alleen als blijkt dat ik alsnog niet afval, ga ik daar ook naar kijken.

Ik heb trouwens met tijd en wijlen ook MyFitnessPal gebruikt voor het bijhouden van wat je nu binnen krijgt, maar ik had bijna een dagtaak aan alles invoeren. Zeker als je een recept maakt, of ook een lunchgerecht maakt, moet je ook nog alle ingrediënten apart invoeren. Dat kost mij zoveel tijd, dat ik nu gewoon beetje op de gok alles doe. Gewoon met verstand keuzes maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 14:06 



 
Profiel   

Gisteren chocolade fudge gemaakt.
Staat nu in bakje in vriezer kan ik als ik zin erin heb een stukje pakken.
Zal het niet nog een keer maken denk ik.
https://www.knutselenindekeuken.nl/kool ... ade-fudge/
[ img ]


Daarnet sperziebonen, bloemkool, gehakt en aardappel anders ham kaas gegeten.
Zo blij met aardappel anders _/-\o_
[ img ]

Zaterdag wil ik 14 km gaan wandelen en dan brownies maken om mee te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 19:02 



 
Profiel   

@tinker_sally: Gebruik je dan gewoon zo'n potje aardappelanders? Ik ben niet zo van die potjes.

Ik ben nog steeds blij van de tip hier van de website lowcarbchef.nl

Gisteravond deze gemaakt: https://www.lowcarbchef.nl/recept/enchi ... -courgette
Echt zo ontzettend lekker! Alleen de oudste puber begint te klagen: "Alweer courgette? Je weet dat ik dat niet lekker vind!" *schuift demonstratief bord weg. -O-
Ik vind het zo'n makkelijke groente.

Vanavond deze proberen:
https://www.lowcarbchef.nl/recept/ovens ... -en-kerrie

Als lunch heb ik nu sla en spinazie bij me met falafel balletjes (vrees dat deze toch niet zo koolhydraatarm zijn, vanwege de paneermeel. Had niet de puf om ze zelf te maken, dus zijn kant en klare) met zelfgemaakte tzatziki. Is het al lunchtijd? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 09:27 



 
Profiel   

Ja klopt gewoon een potje.
Vind koken niet leuk dus hou het lekker simpel :+


Die ovenschotel is lekker met kerrie heb ik ook keer gemaakt alleen dan zonder de champignons.


Vind ovenschotels ook een uitkomst.
Maak Altijd 3 kleine klaat met zelfde gerecht. Een voor dezelfde dag, een voor dag erna en dan gaat er nog een de vriezer in als daar ruimte voor is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 10:05 



 
Profiel   

Ik heb een keto recepten website, keto-recepten.nl als je wilt kan je recepten/boodschappenlijstjes printen of opslaan als pdf. Ik volg zelf het keto dieet al bijna 5 jaar en het bevalt nog steeds heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 10:46 



 
Profiel   

Deze heb ik gisteren gemaakt, was ook lekker.
Soort van lasagne

Snijd 2 aubergines in plakjes, spray met olijfolie en bak 10-12 minuten op 190 graden in de airfryer. (dit heb ik gedaan in de oven op enkele roosters want heb geen airfryer)

Bak 0,5kg gehakt samen met fijngesneden ui,2 tenen knoflook en in blokjes gesneden courgette. Voeg zout, peper, gerookte paprikapoeder en oregano toe.

Voeg er nog een half pakje Tomato Frito aan toe en laat het allemaal even lekker samen pruttelen.

Kook ondertussen een halve bloemkool, doe het vervolgens in de blender samen met 2el olijfolie, klontje boter, zout en peper. Pureer het tot een gladde massa.

Rasp 150gram kaas

Pak een ovenschaal en begin met het “bouwen” van jouw ovenschotel:
Plakken aubergine, daarna gehakt met saus, kaas, nog een laagje aubergine,
gehakt, bloemkoolpuree en als laatste weer kaas er overheen
Bak 30 min op 180 graden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 11:17 



 
Profiel   

lochsong schreef
Ik heb een keto recepten website, keto-recepten.nl als je wilt kan je recepten/boodschappenlijstjes printen of opslaan als pdf. Ik volg zelf het keto dieet al bijna 5 jaar en het bevalt nog steeds heel goed.


Ik ga kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 11:19 



 
Profiel   

Leuke website!

Ik ben nu bezig met deze Keto Bolletjes:
https://keto-recepten.nl/keto-bolletjes/
Ben gelijk naar de winkel gereden maar inmiddels had ik bijna alle ingrediënten al in huis. :D Heel benieuwd of ze lekker zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 14:52 



 
Profiel   

Omdat het op keto vrij lastig is zoete dingen te maken gebruik ik dit recept om cupcakes mee te maken, maar dan zonder stukje chocola er in omdat ik pure chocola te bitter vind. Echt een uitkomst <3

Mijn go-to avondmaaltijd als ik even geen zin heb om te koken is een pot asperges met wat ham en gekookte eieren. Is gewoon een volle maaltijd en kost max. 10 minuutjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 13:42 



 
Profiel   

Ik ben vandaag recepten aan het zoeken en printen en neem die van jou ook mee, Eva_de_Beer :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 18:37 



 
Profiel   

Ik heb weer het een en ander gemaakt en even gesnuffeld in mijn archiefje :)

Lowcarbchef.nl ontbijtkoek:

[ img ]

En zo gaat die gesneden in de diepvries:

[ img ]

Lowcarbchef.nl fathead pizzabodem met tomatensaus, kebab, champignons, rode paprika, rode ui, zoete roma tomaatjes en kaas:

[ img ]

lowcarbchef.nl pompoenlasagne

[ img ]

lowcarbchef kip jambalaya

[ img ]

Brendakookt.nl gevulde puntpaprika met groenten

[ img ]

Lowcarbchef.nl courgette enchiladas

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 18:50 



 
Profiel   

Damn ik begin te watertanden van die gerechten!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 20:03 



 
Profiel   

Boras, ben jij in te huren? :Y) :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 20:33 



 
Profiel   

Oohhh die gevulde puntpaprika ga ik woensdag denk ik maar proberen te maken :d

Gisteren van lowcarbchef de kaasui brood gemaakt. Zelfs de niet koolhydraat arme eters vonden hem lekker. Ook de brocolli prei soep stond op het menu :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 21:57 



 
Profiel   

Jouw courgette enchilades zijn strakker gerold dan de mijne. Ze vielen hier nogal open. Maar ziet er allemaal lekker uit!

Ik was zo blij met 1,5 kg eraf in 3 weken tijd, tot ik dit weekend natuurlijk weer wat heb gezondigd... en weer bijna alles erbij. Zo frustrerend... je kan echt gewoon nooit de teugels iets laten vieren. Kijken of het alleen wat vocht is en ik eind deze week weer op het oude gewicht ben. En dan gewoon ook in het weekend strakker blijven met mijn voedingspatroon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 12:06 



 
Profiel   

Giolli schreef
Leuke website!

Ik ben nu bezig met deze Keto Bolletjes:
https://keto-recepten.nl/keto-bolletjes/
Ben gelijk naar de winkel gereden maar inmiddels had ik bijna alle ingrediënten al in huis. :D Heel benieuwd of ze lekker zijn!


Hoe smaakte je bolletjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 15:45 



 
Profiel   

Haha DuoPenotti, ik plaats alleen wat gelukt is en lekker smaakt. De rest blijft verborgen hoor :D

Mijn man heeft gerold, Duke. Die is meer van de fijne motoriek dan ik. Het werd een bende bij mij.

Ik merk dat ik vooral de fout in ga als ik moe ben, geen inspiratie heb of wanneer ik geen goede recepten klaar heb liggen. Dan is het zo makkelijk om naar wat anders te grijpen. Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest met recepten printen. Hopelijk zit er veel lekkers bij, dan plaats ik het hier. Ik kan voorlopig vooruit :D

[ img ]

Ik heb al een nieuw recept geprobeerd en dat is goedgekeurd: wortelmuffin. https://www.koolhydraatarmdieet.nl/rece ... telmuffins

Mijn aanpassingen:
Ik heb uiteindelijk 3 eieren gebruikt
Ik heb het vanillepoeder vervangen door 1 tl Dr. Oetker aroma met vanillesmaak
Als je er van houdt, dan zou je geen 3 maar 4 tl kaneel toe kunnen voegen
Ik heb een snufje gemberpoeder bijgevoegd, dat zag ik in een ander recept en vond ik wel passend
Ik heb 2 tl kristalzoetstof van Splenda Stevia toegevoegd. De volgende keer meer.
Chocolade toevoegen is heerlijk natuurlijk. Die zijn voor mijn dochter. Ik had voor mezelf niet de juiste chocolade in huis.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 16:13 



 
Profiel   

Boras schreef
Giolli schreef
Leuke website!

Ik ben nu bezig met deze Keto Bolletjes:
https://keto-recepten.nl/keto-bolletjes/
Ben gelijk naar de winkel gereden maar inmiddels had ik bijna alle ingrediënten al in huis. :D Heel benieuwd of ze lekker zijn!


Hoe smaakte je bolletjes?



Ze waren klein, maar echt méga lekker. Net echt! :9
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 16:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen