Makreel, wat mee doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Makreel, wat mee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 00:45

Vandaag hadden wij een soort TGTG pakket met daarin 5 rauwe makrelen. Normaal kopen we die alleen gerookt en eten het als broodbeleg. Ik heb geen rook oven dus zelf roken is geen optie.
Iemand een idee wat lekker is om te maken met ongerookte makreel?

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Makreel, wat mee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 00:47

Volgens mij heb ik ze een keer gevuld en in de oven gestopt, maar ik weet niet meer precies waarmee. Ik had toen even gegoogled voor een recept.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 00:50

Ik heb er eens een heel stel van een visser hier gekregen, ze zijn heel simpel te fileren en in de pan te bakken, gewoon met wat zout en peper, smaakt erg lekker.
Ze blijven niet lang vers, ik heb ze ingevroren (hij gaf er véél te véél!), maar zelfs in de diepvries worden ze na een paar weken ranzig; ze beginnen naar levertraan te ruiken, maar vers, mmm.

Lizz

Berichten: 8894
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 01:10

Er zijn veel recepten voor makreel. Ik zou ze grillen of op de bbq doen.

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Makreel, wat mee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 01:14

Lekker uit de oven :9

_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 01:16

Kuggur schreef:
Ik heb er eens een heel stel van een visser hier gekregen, ze zijn heel simpel te fileren en in de pan te bakken, gewoon met wat zout en peper, smaakt erg lekker.
Ze blijven niet lang vers, ik heb ze ingevroren (hij gaf er véél te véél!), maar zelfs in de diepvries worden ze na een paar weken ranzig; ze beginnen naar levertraan te ruiken, maar vers, mmm.

Morgen dus Makreel op t menu dan, zonde om ze in te vriezen en dat ze dan alsnog niet meer lekker zijn. We zijn met 10 thuis dus die 5 komen makkelijk op! Gelukkig zat er nog veel meer vis in t pakket maar die soorten eten we normaal ook dus daar geen verrassingen

Lizz schreef:
Er zijn veel recepten voor makreel. Ik zou ze grillen of op de bbq doen.

Helaas BBQ geen optie, we wonen op een flat met enkel een klein balkon. Grill kan natuurlijk wel, dat is ook wel lekker makkelijk.

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:23

Vis kan je nooit missen door ze gewoon te grillen / te bakken met wat peper en zout. Ik zou het bij voorkeur bakken in echte roomboter, maar dat is smaakvoorkeur.

Hevonen

Berichten: 5626
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Makreel, wat mee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:33

Afbeelding

Dit is een recept uit een oud Frans kookboek. Heb het boek niet meer, maar enkele recepten eruit gefotografeerd omdat ik ze zo goed vond. Dit is er een van.

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Makreel, wat mee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:36