Rooibos proberen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: Rooibos proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 21:57

Rooibos van Kaldi ❤️❤️ en rooibos bloemenboeket van de theebaron. Overigens hebben ze bij kaldi meerdere caffeinevrije kruidentheeën en voorzien ze je graag van advies!

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:08

Ik vind rooibos echt niet te zuipen, de geur alleen al, brrr. Zelfs als het verstopt zit in een mix ruik ik het echt meteen.
Proeft voor mij naar boerenkool.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 16-04-21 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:08

Brandnetel, duizendblad en heermoes zijn ook goede kruiden om te gebruiken in thee, bij een overactieve blaas.

Ik haal rooibos en andere kruiden gewoon los bij de biowinkel of ..
En maak dan zelf buideltjes of heb meerdere netjes en andere dingetjes om losse thee in te doen.

Ik lust geen gewone thee .. alleen kruidenthee :Y)
Ik gebruik het ook "medicinaal" gezien ik allergisch ben voor de meeste gangbare medicatie.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:10

Ik heb nog graag witte thee, al dan niet met smaakje.
Met roos vind ik heerlijk.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:11

Rooibos is de enige thee die ik lekker vind. Andere thee ruikt voor mij te sterk en smaakt naar niks. Rooibos ruikt zoals die proeft vind ik. De aldi heeft rooibos-aardbei-slagroom thee verkocht die was ook wel heel lekker, gek genoeg. Maar ik heb die thee al een tijdje niet gezien nadat de verpakking van de thee is aangepast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:16

FleurSandro schreef:
Rooibos is de enige thee die ik lekker vind. Andere thee ruikt voor mij te sterk en smaakt naar niks. Rooibos ruikt zoals die proeft vind ik. De aldi heeft rooibos-aardbei-slagroom thee verkocht die was ook wel heel lekker, gek genoeg. Maar ik heb die thee al een tijdje niet gezien nadat de verpakking van de thee is aangepast
Ik had dat vroeger ook, maar ik laat het tegenwoordig afkoelen tot, ik gok, een graad of 60-70, dan proef ik het veel beter. :j

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26279
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 23:07

paars schreef:
JPitty schreef:
wil toch ook wel graag de thee die nog heb eerst opmaken. Naast potje losse thee heb ik ook nog 40 theezakjes in drie verschillende smaken. Pas als die op zijn en ik nieuwe nodig heb ga ik over op theïne vrij. Als het al maar iets helpt, ben ik al blij.

Hmmm dat je niet wilt verspillen dat snap ik. Als het gaat om je gezondheid zou je kunnen overwegen toch met de “nieuwe” thee te beginnen. De thee die je nog over hebt bederft niet en kan je gebruiken bij gasten of weggeven / ruilen met mss een vriendin/familie lid? Of bewaren.
Dan heb je eerder duidelijkheid of het je helpt.


Het was een advies van de arts, niet een voorgeschreven iets. Bovendien, ik drink per week op 4 dagen 1 kopje thee per dag. De andere 3 dagen drink ik geen thee. Op die dagen merk ik op dit moment weinig verschil met de dagen dat ik wel thee drink. Wellicht dat het anders is met rooibos, maar dat weet ik op dit moment nog niet. Daarvoor moet ik het eerst eens proberen.

berthe
Berichten: 388
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 01:02

Geen rooibos, maar ik vind deze kruidenthee echt héél erg lekker: Celestial Seasonings Mandarin Orange Spice (bij Holland and Barrett en sommige supermarkten)

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 07:51

JPitty schreef:
Het was een advies van de arts, niet een voorgeschreven iets. Bovendien, ik drink per week op 4 dagen 1 kopje thee per dag. De andere 3 dagen drink ik geen thee. Op die dagen merk ik op dit moment weinig verschil met de dagen dat ik wel thee drink. Wellicht dat het anders is met rooibos, maar dat weet ik op dit moment nog niet. Daarvoor moet ik het eerst eens proberen.



Volgens mij doelt je arts erop dat je best geen vochtafdrijvende middelen kan nemen, net omdat je al een overactieve blaas hebt.

Theeine, cafeïne, maar ook bepaalde kruiden zoals bvb paardenbloem en berkenblad en .... zijn sterk vochtafdrijvend. In combi met een snelle blaas dus niet zo handig.

Gezien je al weinig thee drinkt, denk ik dat je mss niet veel verschil zal merken, maar, als je gaat werken met een basisthee zoals bvb rooibos -deze word vaak aangeraden omdat meeste mensen dit lusten, het is een vrij neutrale smaak die je ook makkelijk kan mengen met andere kruiden-, stimuleer je alvast je blaas en nieren niet zo fel. En als je dan werkt in combi met kruiden als brandnetel of heermoes of .. kan het zeker wel baat hebben!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26279
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Rooibos proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 17:31

BillyJ, dank voor deze tips! Hier kan ik zeker weer wat mee!

berthe, helaas zal ik met de tip niet zoveel kunnen. Hij klinkt wel lekker, maar citrus bezorgt mij gegarandeerd aften in mijn mond. Gezien ik daar ook geen trek in heb, laat ik deze liever even links liggen.

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:56

JPitty schreef:
Het was een advies van de arts, niet een voorgeschreven iets. Bovendien, ik drink per week op 4 dagen 1 kopje thee per dag. De andere 3 dagen drink ik geen thee. Op die dagen merk ik op dit moment weinig verschil met de dagen dat ik wel thee drink. Wellicht dat het anders is met rooibos, maar dat weet ik op dit moment nog niet. Daarvoor moet ik het eerst eens proberen.

Theïne vrije thee is geen medicijn tegen een overactieve blaas. Dus dat de arts dat niet voorschreef dat begrijp ik helemaal. Twee weken alleen water en je weet of er een verband is met je huidige “drank”gebruik qua caffeïne (theeine, caffeine uit cola, koffie, energydrinks etc). Mocht er in die twee weken niks veranderd zijn dan kun je eventueel gewoon weer doorgaan met je vertrouwde smaakjes. Dat is alleen niet je vraag natuurlijk.

Ik ga het theewater ook maar eens eerst wat af laten koelen +:)+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Rooibos proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:26

Ik heb twee smaken rooibos, zoete zonde en cranberry. Die laatste drink ik als ondersteuning voor mijn blaas. De eerste is lekker zoet, de tweede wat meer zurig, maar erg lekker vind ik.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:39

Ik drink eigenlijk niets anders dan rooibos. Ik drink niets anders dan thee en van gewone thee kreeg ik hartkloppingen als ik dat teveel dronk. Toen bij rooibos uitgekomen, en niet meer anders gewild. Soms een groene thee of andere lichte thee.

Ik koop bij Simon levelt of via pit&pit online. Mijn favo is toch de honey bush of bio. Soms voor gemak de Pickwick als ik geen zin heb in 'gedoe' met losse thee. En in de winter had ik een rooibos appeltaart die in de smaak viel.

Een greepje uit m'n assortiment. Alleen linksboven is geen rooibos.


Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26279
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 20:05

Mijn leefstijl is idd al aangepast. Koffie dronk ik al nooit, vind ik vies. Frisdrank is bijna geheel in de ban gedaan, alleen nog 1-2x per week een glaasje dubbelfriss of ijsthee zonder prik. Verder drink ik melk, sapjes of ranja. En dus op 4 dagen in de week 1x op de dag een kopje thee. Maar ik ben nu wel in het stadium dat ik alles wil proberen of het effect heeft. Al is het maar iets, een heel klein beetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:47


paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Rooibos proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:54


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26279
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Rooibos proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 21:20

Daar ben ik nu in het ziekenhuis mee bezig. Morgen de 3e behandeling van de geplande 12. Na een keer of 6, 7 zou ik iets moeten kunnen merken.

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Rooibos proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:29

Top, ik ga voor je duimen!!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26279
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Rooibos proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 21:37

Dank je wel paars!