Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leukertje

Berichten: 428
Geregistreerd: 15-08-12
Woonplaats: Kartonnen Doos

Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 01:29

Hallo allemaal,

Ik ga over een tijdje samenwonen met mijn vriend. Nu zijn we hard op zoek naar een koffiemachine. De keuze is reuze en aangezien we beide een andere smaak hebben, is de zoektocht niet makkelijk.

Wij thuis hebben een nespressomachine met cupjes. Het voordeel hier van is dat je met smaken kunt afwisselen. Nu drinken ze niet veel koffie hier, eigenlijk alleen ik. Het apparaat wat wij hebben is een van de simpelste versies. Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met de machines van nespresso zelf, bijvoorbeeld een met een melkopschuimer er bij.

Bij mijn vriend thuis hebben ze een bonenmachine. Van wat is gezien heb, zijn deze in aanschaf duurder. Ook kun je niet variëren in smaken.

Ik drink op het werk senseokoffie. Mijn collega maakt de heerlijkste cappucinos incl. laagjes met senseokoffie. Hierdoor ga ik weer twijfelen of dat niet gewoon een goede keuze is.

Ik ben benieuwd welke machine jullie hebben en hoe deze bevalt. Ook hoor ik graag waarom jullie voor een type machine hebben gekozen.

Groetjes :wave:

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 02:17

Ja. Als je Senseo en nespresso koffie noemt val je bij mij al af dan drink je toch echt niet wat ik graag drink :D nee even serieus, als je dat lekker vindt vooral doen.
Een bonenmachine maakt hem vast nog beter en een echt espresso apparaat al helemaal.
Als het niet anders kan dan nespresso en als het echt niets uitmaakt en ik heel erg brak ben kan Senseo af en toe :D
Ik haal indien mogelijk versgemalen koffie en heb een doorduwer thuis.

Edit: neem het niet te serieus. Koffie is zo persoonlijk. De één wil een heel complex apparaat met zelf geplukte bonen en de ander is blij met Senseo. Voor mij is Senseo wel echt de absolute ondergrens dan weer, nog ver onder het traditionele koffiezetmachien. Maar gewoon doen wat je lekker vindt en wat haalbaar is.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 03:14

Met een halfautomatisch espressoapparaat en koffie van Lévelt of onze eigen deli. Melkopschuimer zit erbij.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 05:09

Wij hebben een nespresso bonenmaler. Voor ons speelde het milieu ook mee, want je hebt gewoon veel minder afval. En we vinden het een stuk lekkerder.

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 05:14

Ik heb deze, kan je zowel een pot koffie zetten en gewoon losse kopjes of espresso! Zit ook een melk opschuimer bij maar die gebruik ik eigenlijk niet.
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 06:22

Wij hadden een ingebouwde barista machine met melkopschuimer en die vond ik echt geweldig! Alleen heel lastig schoon te maken en je moet geduld hebben als je koffie wil maken voor visite. Als je van smaakjes houdt kun je ook overwegen om pomp flessen met siroop te kopen speciaal voor in je koffie. :j
Wij hebben nu een Moka waar we koffie mee maken want mijn man drinkt graag Americano koffie. Ik gebruik zelf een laagje espresso er uit met gekookte melk en soms een pompje siroop (karamel bijvoorbeeld).
We hebben net een nieuwe keuken gekocht dus overwegen nu om een koffie machine te kopen, maar we hebben geen idee wat voor.. ik denk dat het een bonen machine zal worden want dat vind ik handiger met visite aangezien je dan een hele pot kunt zetten. :+ de Moka gebruiken we dan voor onszelf.

Texas02

Berichten: 4602
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 06:26

Niet, ik lust geen koffie (of thee) :+ Ik weet het, ik ben een rare :D

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 07:23

Ik drink zwarte koffie. Houdt niet van smaakjes en niet van melk. Dus heb gewoon een koffiezetapparaat voor filter koffie. Ook daar kan ik prima een bakkie mee zetten.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 07:31

Mijn vriend drinkt momenteel het liefst een sterk kopje uit de senseo met een half kopje opgeklopte sojamelk erdoor.
Een ander familielid zweert juist weer bij de perculator, wat mijn vriend dan weer niet te zuipen vindt :')
Voor mij is het allemaal hetzelfde, ik lust geen enkele koffie haha, maar het schijnt dus echt heel persoonlijk te zijn.
Goed excuus om bij wat mensen op de koffie te gaan dus :))

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 07:32

Jessix schreef:
Ik drink zwarte koffie. Houdt niet van smaakjes en niet van melk. Dus heb gewoon een koffiezetapparaat voor filter koffie. Ook daar kan ik prima een bakkie mee zetten.


Meer hoef ik niet te typen.
Gewoon zo‘n simpele met een zakje.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 07:37

Texas02 schreef:
Niet, ik lust geen koffie (of thee) :+ Ik weet het, ik ben een rare :D

Haha, ach. Gelukkig is er meer drinken op de aardbol :D


Hier verknocht aan bonenkoffie. En toch heb ik een senseo :+ Dat komt puur door de prijs.

Qua bonenkoffie kun je zeker variëren. In ieder geval het type en merk bonen geeft al een specifieke smaak. En dat is gewoon een kwestie van testen. (Koffiebonen smaken in elk bonenapparaat weer anders, en iedereen heeft natuurlijk een andere voorkeur :) )

Daarnaast kun je bij de modernere bonenmachines ook dranken maken zoals latte machiato's, cappuchino's en expressos. Of je maakt het luxe en klopt zelf melk op! Dat laatste gaat niet zo snel als het zetten van een kopje nespresso. := Ook zijn er talloze siropen op de markt en kun je bijvoorbeeld je latte aftoppen met een laagje suiker-kaneel :9



Edit: ik drink het liefst lekkere zwarte bonenkoffie.
Mijn broer het liefst lekkere zwarte filterkoffie.
Mijn vader gooit er melk door... En mijn moeder vind het met koffie al snel goed.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 07:46

Ik houd wel van goede koffie en drink hem het liefst in Italië bij van die kleine zaakjes op de hoek van de straat.

Thuis van alles geprobeerd, maar niks komt echt in de buurt. Onze volautomaat bonenmachine gaf lekkere koffie alleen ik vond het toch veel werk om dat ding schoon te houden.

Al met al zijn we na een hele zoektocht van allerlei dure apparaten na jaren weer terug naar nespresso. Voornamelijk vanwege het gemak en als je goed zoekt zijn er echt wel goede cupjes te vinden.

En dan heel af en toe geniet ik gewoon lekker van de heerlijke koffie in Italië en accepteer ik maar dat het thuis nooit zo lekker kan zijn. :+

Dus mijn tip: kijk vooral ook hoe veel werk het is om koffie te zetten en hoe veel onderhoud de machine nodig heeft.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 07:52

ik heb een gewoon filter koffiezetapparaat en een dolce gusto.
de gewone maak ik smorgens, en vind ik ook handig als je wat meer koffie moet zetten als er visite is.
het gewone apparaat is ook een simpel merk.
en voor de avond heb ik dolce gusto en kan ik met smaakjes variëren :j

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:00

In een ideale wereld had ik een mooi bonenapparaat gehad met wat snufjes als espresso en een melkschuimer. In de praktijk heb ik een senseo apparaat. :+ Prijstechnisch gewoon de betere optie en voor een caffeïne boost zorgt het ook :D

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:01

Wij hebben een Nespresso apparaat met melkopschuimer. Voordeel: je kunt alle cupjes qua smaak kopen welke je maar wilt en dus altijd een keuze. Nadeel: het duurt erg lang indien je bezoek hebt om koffie te zetten...

Van de echte koffiekenners hoor ik juist dat Senseo niet om te drinken is :')

Ikzelf drink uit de perculator; niks is heerlijker dan filterkoffie (met melk!) en hoe leuk om 'm op het gasfornuis te zetten :D

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:02

Wij hebben een gewoon koffiezetapparaat met filter koffie.
En een dolce gusto.
Ik ben geen grote koffie drinker, dus als ik een keer koffie pak, dan wil ik ook koffie die ik lekker vind. :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:02

Ik heb een senseo waarmee je ook cappuccino, latte en espresso kan zetten
Je kan dus variëren maar ik gebruik de pads van de aldi en volle melk, geen dure cups

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:03

Jessix schreef:
Ik drink zwarte koffie. Houdt niet van smaakjes en niet van melk. Dus heb gewoon een koffiezetapparaat voor filter koffie. Ook daar kan ik prima een bakkie mee zetten.


precies dit!
Vind het ook echt lekkerder dan senseo of andere cupjes oid.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 22-04-21 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:03

Ik denk dat het echt heel erg persoonlijk is dus ik kan alleen mijn keuze uitleggen.
Wij hebben een ouderwets filter apparaat, vaak begin ik elke ochtend met een paar bakken koffie dus kan dat in 1 keer. En als we visite hebben zet ik gewoon een volle pot. Mijn zus is altijd super lang bezig als ze koffie wil maken op een verjaardag met een nespresso apparaat.

Daarnaast kun je ook met een filterapparaat wisselen met koffie als je zou willen. Voor het opschuimen van melk zet ik een mok met melk in de magnetron en ga ik en daarna met een klein melkppschuimertje aan de slag.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:08

Wij hebben een Jura en bonen van Australian. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Ik vind nespresso koffie ook altijd lekker dus dat zou voor mij een prima alternatief zijn. Net als filterkoffie, lekker! Senseo zou voor mij de naam koffie niet mogen hebben. Heel smerig :Y) Als iemand die thuis heeft, drink ik liever thee of water.

Verder is het natuurlijk erg persoonlijk. Zoveel keuze en smaken.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:11

Als ik later groot ben wil ik een echte bonenmachine voor koffie. Voor nu heb ik een Dooce Gusto :')

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:12

Ik drink zelf geen koffie, maar heb wel een nespresso staan voor visite (vader en wat vrienden die graag koffie drinken). Ik weet welke smaakjes ze graag drinken dus bestel gewoon die. En heb een losse melkopschuimer.
Indien er visite is heb ik een losse filter met losse koffie waar ik water op giet, zet ik daar een kan met een keer mee. Werkt prima.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:27

Wat leuk dat jullie gaan samenwonen! Ik was ook altijd een nespresso-drinker maar mijn vriend wilde een bonen-machine. Uiteindelijk ook heerlijk! En voordeliger op de lange termijn. Maar wij hadden een afspraak dat als ik de bonenkoffie niet lustte, dat de nespresso ernaast zou mogen :+ is dat een optie voor jullie? Je hebt zelf al een nespresso apparaat, toch?

pandour4evuh
Berichten: 483
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Delft, Nederland

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:35

Wij zweren bij een bonen apparaat. Toen ik nog in mijn kleine appartementje woonde had ik een filter houder met dan een filter met gemalen koffie die ik boven een kopje uitschonk XD
Daarna hadden we een gewoon filter apparaat met een kan. Alleen toen de corona crisis uitbrak en we onze eigen koffie de hele dag moesten drinken hebben we snel een bonen apparaat gekocht. En ik wil niet anders meer. Probleem wel is dat je verwend raakt. De koffie in het ziekenhuis en op mijn stage vind ik niet te pruimen.

Overigens ik drink een dubbele espresso en mijn vriend drinkt een normale koffie.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:35

wij hebben een nespresso apparaat.
Ik drink zelf sporadisch koffie.
Mijn man alleen in het weekend of als we vrij zijn.
Dan blijft de Nespresso net wat lekkerder, omdat het in dichte kupjes zit.