Caesar salade van de AH

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Caesar salade van de AH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 21:16

Wie koopt dit wel eens:

Afbeelding

Ik heb het idee dat er versneden andijvie in zit, het is in ieder geval geen sla..

Vanmiddag als lunch aangeschaft, en ‘sla’ smaakt te zwaar.

In deze salade hoort romaine sla te zitten, maar die blaadjes zijn veel dunner(en meer smaakvoller) dan wat ik in deze salade vind.

Ben ik de enige met dit idee?

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:18

Nielojram schreef:
Wie koopt dit wel eens:

[ [url=m/zfCD8t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb het idee dat er versneden andijvie in zit, het is in ieder geval geen sla..

Vanmiddag als lunch aangeschaft, en ‘sla’ smaakt te zwaar.

In deze salade hoort romaine sla te zitten, maar die blaadjes zijn veel dunner(en meer smaakvoller) dan wat ik in deze salade vind.

Ben ik de enige met dit idee?


Gewoon effe terug naar de ah en verpakkingen mee nemen ivm codes

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Caesar salade van de AH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:41

De ingrediënten lijst moet wettelijk correct zijn. Wat staat erop?

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:44

Inderdaad gewoon er mee terug gaan als je niet tevreden bent.
Er is vrij strenge wetgeving rondom informatie op verpakkingen, als er bij de ingrediënten staat dat het romainesla is, dan kan je er vanuit gaan dat het ook zo is. Grotere kroppen romaine zijn wat steviger dan de baby romaine, misschien dat dat het verschil is?

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:44

Gewone romainesla dus :)


Afbeelding

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:45

Ik heb gewerkt waar dit geproduceerd word, en deze salade ook veel gemaakt. Er zit echt wel sla in! Romaine sla, en dat lijkt een beetje op andijvie.
Maar er kan echt geen andijvie in zitten als dit niet op de ingredienten lijst staat, dit is simpelweg verboden namelijk. Iets stiekem vervangen voor een ander
Product kan echt niet. Dus maak je geen zorgen :D

Brainless

Berichten: 29733
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 22:19

Romaine sla ziet er anders uit:
De andere (baby Romaine) die je in de supermarkt koopt is lichter en knapperiger omdat ze nog niet volgroeid zijn.

Afbeelding

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Caesar salade van de AH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-21 18:25

Haha, oke, jullie hebben mij overtuigd :D

Volgende keer gewoon weer zelf maken, dit was echt niet lekker.

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Caesar salade van de AH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 18:28

Ik gebruik de salades die voorverpakt in de supermarkt liggen als inspiratiebron, want lekker vind ik ze ook nooit :') Of de verkeerde sla of te veel of weinig dressing en noem maar op.

Maar ik trap er ook nog wel in met aanbieding als ik wat makkelijks wil. Daarna maak ik ze toch maar weer zelf :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:35

MyWishMax schreef:
Ik gebruik de salades die voorverpakt in de supermarkt liggen als inspiratiebron, want lekker vind ik ze ook nooit :') Of de verkeerde sla of te veel of weinig dressing en noem maar op.

Maar ik trap er ook nog wel in met aanbieding als ik wat makkelijks wil. Daarna maak ik ze toch maar weer zelf :+
Ik doe dat met pakjes. :)) Als ik iets lekkers zie, kijk ik welke kruiden en specerijen erin zitten en dan maak ik het thuis zonder de extra toevoegingen, zout, suiker etc.

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Caesar salade van de AH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:50

Oh, zoals? Ik ben benieuwd! Ik krijg dat nooit zo lekker als bepaalde zakjes en pakjes, maar misschien doe ik het gewoon fout haha

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-21 19:58

Mkango schreef:
Ik doe dat met pakjes. :)) Als ik iets lekkers zie, kijk ik welke kruiden en specerijen erin zitten en dan maak ik het thuis zonder de extra toevoegingen, zout, suiker etc.


Herkenbaar, heb ook een iets 50+ kruiden& specerijen staan :j

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 20:05

MyWishMax schreef:
Ik gebruik de salades die voorverpakt in de supermarkt liggen als inspiratiebron, want lekker vind ik ze ook nooit :') Of de verkeerde sla of te veel of weinig dressing en noem maar op.

Maar ik trap er ook nog wel in met aanbieding als ik wat makkelijks wil. Daarna maak ik ze toch maar weer zelf :+

Ik haal mijn inspiratie hier vandaan https://www.voedzaamensnel.nl/category/salade/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:53

MyWishMax schreef:
Oh, zoals? Ik ben benieuwd! Ik krijg dat nooit zo lekker als bepaalde zakjes en pakjes, maar misschien doe ik het gewoon fout haha
Haha, ik kook sinds ik op mezelf woon nooit meer uit pakjes, dus ik weet niet eens meer hoe ze smaken, maar daar zitten natuurlijk smaakversterkers in, dus logisch dat je sommige dingen lekkerder vindt dan wanneer je ze zelf maakt. :P Een klein beetje zout kan daar soms wel bij helpen, en anders gewoon meer kruiden en specerijen erin gooien. _O-

Ik heb nu natuurlijk geen dingen bij de hand, maar bijvoorbeeld nasikruiden of shoarmakruiden, of cajun chicken.