Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Waar lekkere cider halen?

 
Profiel   

Nou ja dat dus :D Waar halen jullie de lekkerste alcoholische appelsap? En dan bedoel ik niet Apple Bandit of Jillz van de AH, want hoewel dat ook best te doen is ben ik op zoek naar wat meer variatie. Lokaal en kleinschalig is een pre :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 19:22 



 
Profiel   

Mijn man is gek van Iesselcider, vast wel online te kopen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 19:23 



 
Profiel   

Ik houd van Bulmers! en Kopparberg is ook heel erg lekker. Bulmers word hier in de buurt verkocht door de drankgigant XL, en kopparberg hebben we laten importeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 19:24 



 
Profiel   

Ik vind Strongbow erg lekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 19:25 



 
Profiel   

Fan van Savannah cider. Alleen te koop bij de Jumbo. Zeer bekend in Zuid-Afrika. Waar het oorspronkelijk vandaan komt en veel gedronken word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 19:26 



 
Profiel   

Jaarlijks tripje Engeland :') afgelopen jaar maar wat geïmporteerd. Makro heeft Magners, dat is best OK.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 19:33 



 
Profiel   

Ik ben echt van de zoete smaken en he-le-maal gek van de Berries & Cherries smaak van Old Mout Cider! Vind dat dus zelf veel lekkerder als originele cider smaak.

Krijg je helaas niet in de gewone supermarkten e.d. (wel de lime smaak, bij jumbo bv) maar wel via een andere verkoper in Nederland kwam ik onlangs achter. Eerder kocht ik ze via Engeland in - komt oorspronkelijk uit Nieuw Zeeland - omdat het daar ook veel verkocht wordt, maar is door Brexit niet meer te doen. Dus ik ben heeel blij met deze shop hihi:

https://www.kellys-expat-shopping.nl/nl ... 330ml.html

Maar niet echt lokaal en kleinschalig helaas dus haha :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 19:42 



 
Profiel   

cursebreaker schreef
Ik ben echt van de zoete smaken en he-le-maal gek van de Berries & Cherries smaak van Old Mout Cider! Vind dat dus zelf veel lekkerder als originele cider smaak.

Krijg je helaas niet in de gewone supermarkten e.d. (wel de lime smaak, bij jumbo bv) maar wel via een andere verkoper in Nederland kwam ik onlangs achter. Eerder kocht ik ze via Engeland in - komt oorspronkelijk uit Nieuw Zeeland - omdat het daar ook veel verkocht wordt, maar is door Brexit niet meer te doen. Dus ik ben heeel blij met deze shop hihi:

https://www.kellys-expat-shopping.nl/nl ... 330ml.html

Maar niet echt lokaal en kleinschalig helaas dus haha :')


TS woont in Den Haag zie ik, en Kellys expat shopping heeft een filiaal in Den Haag dus redelijk lokaal voor TS? Ik en mijn vriend zijn naar Wassenaar gereden om de winkel te bezoeken haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 19:46 



 
Profiel   

Ik neem het mee uit Frankrijk, of haal het hier over de grens in België. Ik houd vooral van droge cider en dat lukt zo prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 19:48 



 
Profiel   

Oh da's wel handig voor TS dan @ Zeeuwsemeid. Ik geloof dat ze zelfs 3 filialen hebben waar je naartoe kunt gaan - als je in de buurt zit.

Jammer genoeg dus echt nergens te krijgen in zuid-limburg, dus ik heb daarin pech hihi, maar ik kan online ook bestellen via Kellys expat en was ook erg tevreden over de snelle levering en hoe netjes het ingepakt was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 19:48 



 
Profiel   

Kijk ook eens op cidercider.nl. Zo te zien verkopen ze ook een lokale cider.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 19:51 



 
Profiel   

De peer cider van sommersby is echt mijn favoriet.
Kiwi en Lime van Old Mout vind ik ook lekker, maar die peer cider is echt <3

Ik laat het bestellen bij een franchise mitra, dus niet perse lokaal alleen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 20:25 



 
Profiel   

Oh, goede tips al! Er zit hier inderdaad een Kelly's Expat, daar kan ik wel eens kijken. Heb ook het idee dat cider in de VS veel meer gedronken wordt dan hier, dus wie weet wat ze daar nog meer hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 20:25 



 
Profiel   

In Fenix foodfactory op Katendrecht zit (of zat) een cider speciaalzaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 20:40 



 
Profiel   

AnsjePansje1 schreef
De peer cider van sommersby is echt mijn favoriet.
Kiwi en Lime van Old Mout vind ik ook lekker, maar die peer cider is echt <3

Ik laat het bestellen bij een franchise mitra, dus niet perse lokaal alleen.


Die lijkt me ook lekker om eens te proberen.
Heb je toevallig een direct linkje ervan of welke fysieke winkel ik eventueel kan opzoeken?
Zo niet, no worries, dan ga ik gewoon zelf google inzetten hihi ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 20:41 



 
Profiel   

Die lijkt me ook lekker om eens te proberen.
Heb je toevallig een direct linkje ervan of welke fysieke winkel ik eventueel kan opzoeken?
Zo niet, no worries, dan ga ik gewoon zelf google inzetten hihi ;)[/quote]


Ik bestel het bij de mitra en dan hebben ze het een paar dagen later binnen. Is 10 minuten wandelen dus dat heeft mijn voorkeur ivm thuis moeten blijven voor de bezorging. Ik zag dat je het ook online bij hun kan bestellen en dan thuisbezorgen. Is net wat je handiger vind.
https://www.mitra.nl/product/somersby-pear-cider-33cl


Maar echt lekker dus als die koud uit de koelkast komt op een zomerdag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 20:47 



 
Profiel   

Dankjewel!
Geloof dat ik een Mitra kortbij heb, dus daar ga ik snel eens langs als ik weer in de buurt ben - en anders uiteindelijk online.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 20:52 



 
Profiel   

Savanna Dry! Werd hierboven ook genoemd, krijg daar meteen zomer gevoel bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 20:56 



 
Profiel   

AnsjePansje1 schreef
De peer cider van sommersby is echt mijn favoriet.

Ik ben ook nogal van de perencider. :j

Een aanrader: Cracklin' Rosie van Celtic Marches.

Sowieso heeft Celtic Marches heel wat verschillende fruitciders in het pakket, maar ik ken alleen de perenversie.

https://www.celticmarches.com/

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 21:04 



 
Profiel   

Bij de filosoof in Den Haag heb je specials. Hebben wij een hele hoop lekkere ciders gekocht . Ook een aanrader voor lekkere wijnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 21:11 



 
Profiel   

Oh de filosoof weet ik ook wel te zitten inderdaad. Wist niet dat die ook andere dingen dan wijn hadden (ik ben geen wijndrinker) :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 21:15 



 
Profiel   

Leuk een cider topic, is echt helemaal mijn drankje! Ik ben gek op Rekorderlig, een Zweedse cider. Is in Nederland online te bestellen https://www.ciderstore.nl/product/rekor ... ef-pakket/
en soms bij van die expat winkels (in Haarlem zit er een die het verkoopt). Mijn favoriete smaak is Passievrucht. Maar de Rood Fruit is ook super lekker!

Als ik in de kroeg sta kies ik meestal voor Sommersby. En liever peer dan appel :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 21:37 



 

In Rotterdam zit CiderCider, waar ze ook een ciderbar hebben. https://www.cidercider.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 21:39 



 
Profiel   

Oeh topic naar mijn hart en ook nog omgeving Den Haag :D

Cidercider is inderdaad een aanrader om naartoe te gaan.

Sinds kort zit in Naaldwijk ook D.E. Bierwinkel. Lokaal zaakje, en iedereen om me heen roept dat ik daarheen moet omdat ze ook veel ciders schijnen te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 21:46 



 
Profiel   

Cider! Favoriete drankje by far :). Ik geef mijn jaren in de UK de schuld. Gelukkig hebben wij hier een boerderij vlakbij die geweldige cider maakt (meer richting de Franse dan de Britse), maar dat is toch wel een stukje België in, dus misschien wat ver ;).
Toen ik nog in Nederland woonde ging ik op cider tripjes naar Normandië en Engeland (die laatste ook voor vrienden te bezoeken). In Normandië kan je de 'route de cidre' rijden. Was echt super leuk om te doen. Je kon ook overal proeven - perfecte manier om alle verschillende te leren kennen.

Binnen Nederland zelf heb je de https://www.ciderwinkel.nl/ - die heeft ook een groot assortiment van zowel Engelse als Franse ciders. Ben ook ooit een heel kraampje met cider op een braderie tegenkomen, was een winkel uit Amsterdam denk ik. De Nederlandse cider is ook in opkomst, deze bijvoorbeeld: https://doggerlandcider.nl/

Het ligt ook een beetje aan wat je lekker vind natuurlijk!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 22:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen