Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Cravings? Bokt helpt elkaar!

 
Profiel   

En dan doel ik niet op chips of chocolade.

Ik denk dat iedereen het wel herkent. Je hebt zin in 1 specifieke smaak maar welk recept past daarbij?
Het idee is dat we onderling recepten kunnen delen waarvan jij denkt dat het bij de cravings van die persoon past.

Moet het aan bepaalde dieetwensen voldoen? Knal het er gewoon bij en laten we niet oordelen als iemand 10x zin heeft in iets gefrituurd. Iedereen is welkom
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 11:55 



 
Profiel   

Wat leuk!

Mijn weekmenu staat momenteel al vast en ik heb op dit moment geen specifieke cravings. Een paar weken had ik bijvoorbeeld extreem zin in kazige dingen :+ momenteel niet.

Maar ik denk graag mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 11:58 



 
Profiel   

Haha leuk idee, ik lees mee!

Als ik niet zo veel honger heb maar wel 'ergens' zin in heb dan blader ik meestal even door mijn receptenboek heen. Daar heb ik bewust foto's bij gezet zodat je meteen weet: 'dáár heb ik nu echt zin in'! Haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 12:04 



 
Profiel   

Ah, leuk! Ik ben meestal wel creatief hiermee! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 12:35 



 
Profiel   

Ik heb momenteel een tomaten verslaving :D Van die lekkere zoete tomaatjes. Doe ze regelmatig in de oven en snoep ze dan zo op, maar er is vast wel wat creatievers mee te bedenken.

Ik hou niet van pasta, heeft iemand een idee wat ik met de tomaatjes kan doen? :D Ben een beetje toos inspiratieloos :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 12:42 



 
Profiel   

Tomaten <3

Paar dingetjes in dezelfde hoek; bruschetta (bijv. https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -basilicum), pan con tomate (bijv. https://thetortillachannel.com/nl/authe ... on-tomato/) of gewoon lekkere tomatensalsa (bijv. https://www.culy.nl/recepten/supersnelle-tomatensalsa/)

Offf salade caprese! En als je echt zin hebt om te knutselen, tomatensambal?

Leuk dit, echt een topic voor mij! Ik heb vaak voor anderen heel veel ideeën maar vind het voor mezelf nog wel eens moeilijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 12:49 



 
Profiel   

Oehlala, tomatensambal klinkt ook echt vet lekker! :9

Ik ga je recepten eens bekijken, daar zit vast wat lekkers bij. Maar mochten anderen nog meer tipd hebben, kom maar door hoor! :D Ik eet mezelf het schompes aan die dingen iedere dag! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 12:52 



 
Profiel   

tomaten met mozzarella en komkommer salade?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 12:58 



 
Profiel   

Caprese met burrata en verse basilicum?

Van snoeptomaatjes kun je ook prima een wat zoetere tomatensoep maken.

Of kort blancheren, pellen en dan pizzasaus van maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 13:07 



 
Profiel   

Tallie1979 schreef
Ik heb momenteel een tomaten verslaving :D Van die lekkere zoete tomaatjes. Doe ze regelmatig in de oven en snoep ze dan zo op, maar er is vast wel wat creatievers mee te bedenken.

Ik hou niet van pasta, heeft iemand een idee wat ik met de tomaatjes kan doen? :D Ben een beetje toos inspiratieloos :')

Ik eet vanavond dit tomatenrecept: https://www.francescakookt.nl/rijst-uit ... it-simpel/

Voor het eerst dus kan nog niet zeggen hoe het was maar het klinkt heerlijk.

Daarnaast maak ik vaak een soort eigen gemaakte tomaten prut, ui, knoflook, courgette, aubergine en flink tomaten erbij. Op smaak brengen met oregano. Lekker met rijst of turks brood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 13:41 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Tallie1979 schreef
Ik heb momenteel een tomaten verslaving :D Van die lekkere zoete tomaatjes. Doe ze regelmatig in de oven en snoep ze dan zo op, maar er is vast wel wat creatievers mee te bedenken.

Ik hou niet van pasta, heeft iemand een idee wat ik met de tomaatjes kan doen? :D Ben een beetje toos inspiratieloos :')

Ik eet vanavond dit tomatenrecept: https://www.francescakookt.nl/rijst-uit ... it-simpel/

Voor het eerst dus kan nog niet zeggen hoe het was maar het klinkt heerlijk.

Daarnaast maak ik vaak een soort eigen gemaakte tomaten prut, ui, knoflook, courgette, aubergine en flink tomaten erbij. Op smaak brengen met oregano. Lekker met rijst of turks brood.


Ottolenghi heeft zulke heerlijke recepten <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 13:51 



 
Profiel   

Oh, topic naar mijn hart <3

Geen pasta, wel tomaat -> vega stifado met champignons en veeeel tomaten. Als je wel orzo lust zijn er veel recepten met tomaat. Gewoon gegrilde tomaatjes met verse kruiden en feta uit de oven met wat vers brood erbij is ook echt heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 13:52 



 
Profiel   

Ja he? Ik kook heel vaak zijn recepten, goddelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 13:52 



 
Profiel   

Tallie1979 schreef
Ik heb momenteel een tomaten verslaving :D Van die lekkere zoete tomaatjes. Doe ze regelmatig in de oven en snoep ze dan zo op, maar er is vast wel wat creatievers mee te bedenken.

Ik hou niet van pasta, heeft iemand een idee wat ik met de tomaatjes kan doen? :D Ben een beetje toos inspiratieloos :')


doorsnijden en in de ovenschaal met rode ui, een paar knoflookteentjes en verse rozemarijn. dan olijfolie en zoete Balsamico er over. dan onder de grill in de oven. :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 13:53 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Ja he? Ik kook heel vaak zijn recepten, goddelijk!


Ik heb er pas een keer een recept van gekookt, maar mijn moeder had het constant over zijn recepten. Ik had zijn bulgur met paddestoelen gemaakt. Zelden zo'n smaakexplosie in mijn mond gehad, heerlijk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 13:56 



 
Profiel   

xPabloBokt schreef
Ik heb er pas een keer een recept van gekookt, maar mijn moeder had het constant over zijn recepten. Ik had zijn bulgur met paddestoelen gemaakt. Zelden zo'n smaakexplosie in mijn mond gehad, heerlijk <3

Dit was het eerste gerecht dat ik van hem kookte; https://goedetengezondleven.nl/simpel-a ... ttolenghi/ Ik had precies dezelfde ervaring als jij, wát een smaken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 13:59 



 
Profiel   

Tomaten effe denken (echte recepten heb ik niet, want ik volg ze zelf nooit :+ )

*gevulde tomaten: kan met een gehakt mengsel of met een rijst en kaasmengsel
*tomaat-mozarella sla (eventueel met rucola, pijnboompitten of spekblokje), kan ook in een wrap met pesto
* pizza van naanbrood (naanbrood met wat tomaten passata mozarelle en gehalveerde snoeptomaatjes, eventueel ook wat courgette slierten, kan een slaatste van rucola en snoeptomaatjes bij)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 15:11 



 
Profiel   

Ohw teveel tomaten en geen pasta:

Soep
Shaksuka
Bruschetta met tomaten
Vullen zoals hier boven staat
Plaattaart met creme fraiche, ui, spekjes en dan tomaatjes er op

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 15:26 



 
Profiel   

Vullen met tonijnsalade is ook heerlijk inderdaad ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 16:16 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Ik eet vanavond dit tomatenrecept: https://www.francescakookt.nl/rijst-uit ... it-simpel/

Voor het eerst dus kan nog niet zeggen hoe het was maar het klinkt heerlijk.

Absoluut een hit, dit gaan we zeker vaker eten! Zorg dat je er flink veel tijm in doet, als je geen koriander lust zou ik die door platte peterselie vervangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 22:30 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Ir111 schreef
Ik eet vanavond dit tomatenrecept: https://www.francescakookt.nl/rijst-uit ... it-simpel/

Voor het eerst dus kan nog niet zeggen hoe het was maar het klinkt heerlijk.

Absoluut een hit, dit gaan we zeker vaker eten! Zorg dat je er flink veel tijm in doet, als je geen koriander lust zou ik die door platte peterselie vervangen.


Ik heb 'm opgeslagen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 06:24 



 
Profiel   

Nu heb ik zelf hulp nodig. Ik zoek een smaakvolle gezonde salade. Liefst zonder mayonaise, kikkererwten of teveel gekookte of gebakken dingen.

Ik hou van pittig, zuur en rauwe groentes. Pittige sate noodle salade heb ik volgende week al op het menu

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 16:48 



 
Profiel   

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... inaasappel

deze is erg lekker. de makreel vult wel dus daar kan je wat minder van doen als je het wat lichter wil hebben.
Voor wat koolhydraten kan je het op een Italiaanse bol doen. :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 17:49 



 
Profiel   

ik heb ook nog dit recept.

Geitenkaassalade met vijgenbrood
4 personen
Bereiding: 25 minuten,

Ingrediënten:
[*]100 g biologisch ontbijtspek (optioneel)
[*]300 g zachte geitenkaas (in vier gelijke stukken)
[*]400 g vijgenbrood
[*]1 krop tricolor kluitsla
[*]500 g tomaten
[*]80 g notenmix pistachenoten, pecannoten en walnoten
[*]6 eetlepels olijfolie
[*]2 eetlepels balsamico azijn
[*]1 eetlepel honing


Bereiden:
snij en was de sla.
was en snij de tomaten in partjes.
snij het vijgenbrood in stukjes
verdeel de sla, tomaten, vijgenbrood en notenmix over de borden.
maak een vinaigrette door de honing, azijn en olijfolie te mengen.
omwikkel de kaas eventueel met het spek, en bak de kaas in een koekenpan tot die zacht is, en iets bruin aan de randjes.
leg op elk bord een stuk kaas en schep wat vinaigrette over de salade.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 18:52 



 
Profiel   

axel_1997 schreef
ik heb ook nog dit recept.

Geitenkaassalade met vijgenbrood
4 personen
Bereiding: 25 minuten,

Ingrediënten:
[*]100 g biologisch ontbijtspek (optioneel)
[*]300 g zachte geitenkaas (in vier gelijke stukken)
[*]400 g vijgenbrood
[*]1 krop tricolor kluitsla
[*]500 g tomaten
[*]80 g notenmix pistachenoten, pecannoten en walnoten
[*]6 eetlepels olijfolie
[*]2 eetlepels balsamico azijn
[*]1 eetlepel honing


Bereiden:
snij en was de sla.
was en snij de tomaten in partjes.
snij het vijgenbrood in stukjes
verdeel de sla, tomaten, vijgenbrood en notenmix over de borden.
maak een vinaigrette door de honing, azijn en olijfolie te mengen.
omwikkel de kaas eventueel met het spek, en bak de kaas in een koekenpan tot die zacht is, en iets bruin aan de randjes.
leg op elk bord een stuk kaas en schep wat vinaigrette over de salade.


Deze ga ik opslaan <3 lovee vijgen en geitenkaas
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 09:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen