Johma Salades - Zelf maken recepten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Johma Salades - Zelf maken recepten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 00:59

Hoi!

Ik was altijd DOL op Johma salades. Voor op brood of toastjes.
https://www.johma.nl/salades/de-allerle ... d-en-toast
Nu woon ik inmiddels al 9 jaar niet meer in NL en ik mis dit soms echt.

Hier in Nieuw Zeeland (of Australie) kennen ze dat helemaal niet, salades op brood. Laat staan veelzijdig en lekker brood beleg (zoals ik als Limburgse gewend ben!).

Dus, ik dacht ik ga het zelf eens proberen... maar voordat ik zelf ga experimenteren.
Wellicht zijn er culinaire bokkers die zelf hun eigen 'Johma Salades' maken en hun recepten willen delen?

Tonijn salade en eiersalade zijn natuurlijk vrij easy te maken.
Maar mijn all time favourite: kip kerrie en kip meloen/mango? Die zou ik wel wat moeilijker vinden. En zo zit ik me momenteel nog meer lekker te maken door er lang naar te staren haha!

Wie heeft er een tof brood/toastjes salade recept? :D

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Johma Salades - Zelf maken recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 06:18

Kip kerrie salade:

Kip koken in bouillon, uit elkaar trekken mengen met mayonaise, evt wat ananas als je dat lekker vindt, kerrie erbij doen beetje zout beetje peper. Wil je het wat frisser? Vervang dan wat van de mayo door roomkaas. Je kunt er ook bleekselderij door doen. Wat sriracha om hem pittiger te maken. Basis is eigenlijk bouillon, kip en Mayo en voor de rest kun je je uitleven.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 06:43

Weet niet of Johma dit doet maar wat heeeel erg lekker is :

Prei heel dun snijden echt zo dun mogelijk, zelf mayonaise maken daarmee mengen, plakjes ham fijn snijden en dat erdoor mengen, beetje water erbij om de saus wat dunner te maken en een tijdje laten staan om de prei wat zachter te maken. Met de rauwe prei is het een beetje scherp, ik vind dat erg lekker, wanneer je dat niet lekker vind kun je de prei ook even blancheren, het water wat daaraan hangt maakt de mayonaise gelijk wat dunner

In dit recept schenken ze water over de prei, dat kan ook. Die zilveruitjes enzo doe ik er niet bij, voor mij is ham prei en mayo voldoende, the bomb zelfs!
https://smaakmenutie.nl/ham-prei-salade/

Marleen_L

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-02-16
Woonplaats: Groningen

Re: Johma Salades - Zelf maken recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 07:49


Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Johma Salades - Zelf maken recepten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 10:06

Ohh dankje!

Ga ze alledrie eens proberen en website bekijken!

Duhelo

Berichten: 28542
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Johma Salades - Zelf maken recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:31

Kip curry is eigenlijk gewoon kip met currymayonaise.
Roer wat currypoeder los met een eetlepel water, in mayonaise roeren, en dan je kip in stukjes getrokken erbij. Kan met gekookte kip in bouillon, maar nog lekkerder is als je een hele kip grilt (of de kippen dat je langs de weg kan kopen zeg maar) en de restjes ervan verwerkt in kip curry.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:57

Jij hoeft ook helemaal geen mayonaise te maken trouwens, in Nederland verkopen ze prima mayonaise, mis ik heel erg, hier in Frankrijk vind ik het vies dus daarom maak ik het zelf

Edit, ik let niet op, jij woont niet in Nederland, weet niet of jij aan goeie mayonaise kunt komen

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-21 01:04

luxx schreef:
Jij hoeft ook helemaal geen mayonaise te maken trouwens, in Nederland verkopen ze prima mayonaise, mis ik heel erg, hier in Frankrijk vind ik het vies dus daarom maak ik het zelf

Edit, ik let niet op, jij woont niet in Nederland, weet niet of jij aan goeie mayonaise kunt komen


Haha geeft niet. Er is hier een dutch shop dus kan echte nlse remia of calve kopen, haha!