Goulashsoep verspakket van de AH, hoe de smaak benaderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lorette_

Berichten: 12080
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Goulashsoep verspakket van de AH, hoe de smaak benaderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 17:40

Ik houd van soep en één van mijn favorieten is het verspakket goulashsoep van de Albert Heijn met als enige wijziging de toevoeging van courgette. Deze is vegetarisch (ik eet vega) en de kruidenmix die erbij zit is perfect licht pittig. Maar helaas, onze AH verkoopt diverse verspakketten een tijd niet meer en het is niet bekend of de goulashsoep ooit terug gaat komen.

Andere soepen maak ik prima zonder pakket, maar nu loop ik een beetje vast. Deze soep sprokkel ik vanwege het aantal ingrediënten al minder snel bij elkaar (daarom was dat pakket zo handig), maar de smaak is ook anders. Hoe kan ik de smaak van het verspakket het beste benaderen? Iemand een idee?

Het gaat om deze: https://www.ah-boodschappen.nl/1999/ah- ... verspakket

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Goulashsoep verspakket van de AH, hoe de smaak benaderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:09

De ingrediënten los kopen en wat vaker de soep maken? :D

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:16

Is er niet een appie in de buurt die hem nog wel heeft?
Online kan ik hem wel vinden en kun je hem afhalen bij verschillende vestigingen. :)

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Goulashsoep verspakket van de AH, hoe de smaak benaderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:39

Als het product nog in het landelijke assortiment zit dan kan de winkel m gewoon voor je bestellen hoor! Niet iedere winkel heeft alles ingetekend in het filiaal en daardoor verandert het aanbod, maar als het online beschikbaar is dan kan het besteld worden. Ik zie m alleen niet meer op de website staan.

De verspakketten zijn overigens seizoensgebonden en verdwijnen en komen weer. Wie weet issie vd winter weer terug.

_Lorette_

Berichten: 12080
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 18:44

Babootje schreef:
De ingrediënten los kopen en wat vaker de soep maken? :D


Hoe vaak moet ik dan de soep maken voordat ik die kruidenmix goed heb? 5000 keer? :)) Het gaat echt om de samenstelling van de kruiden. Het lijkt er niet eens op als ik iets probeer.

Sunnda schreef:
Is er niet een appie in de buurt die hem nog wel heeft?
Online kan ik hem wel vinden en kun je hem afhalen bij verschillende vestigingen. :)


Helaas niet in de buurt -O-

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:46

Ik zou contact met ze opnemen via social media en vragen of ze je de ingrediënten lijst door willen sturen. Omdat het openbaar op social media staat zullen ze vast op je reageren, is namelijk goed voor het imago en jij kan je soep maken. :)*

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:51

De ingrediënten declaratie geeft al veel weer toch! Die staat altijd ingedeeld op hoeveelheid, dus wat vooraan staat is het grootste aandeel. Dus tot aan risottorijst kun je precies de ingrediënten aanhouden van het etiket.

Verder groentebouillonblokjes waarschijnlijk gewoon albert heijn eigen merk wat daarachter staat zijn onderdelen van het bouillonblokje en ook kant en klare goulashkruiden Albert heijn eigen merk. Met daarachter de uitsplitsing. Die zijn beide kant en klaar. Beetje olijfolie en klaar!

Ingrediënten: groente (romatomaat, ui, winterpeen, rode paprika, groene paprika, bleekselderij), aardappel, knoflook, tijm. Tomatenpuree. Risottorijst. Groentebouillonblokjes: zout, maïszetmeel, palmolie, gistextract, suiker, 4% gedroogde groente (kool, prei, wortel, tomaat), lactose, specerijen (ui, knoflook, rode chili, kurkuma, zoete paprika), maltodextrine, aroma (selderij), kleurstof (sulfiet-ammoniakkaramel [E150d]), kruiden (o.a. selderij), extra vierge olijfolie. Goulashkruiden: specerijen (paprika, ui, gerookte paprika, knoflook, karwijzaad, chili, zwarte peper), kruiden (tijm, marjolein, laurier)

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Goulashsoep verspakket van de AH, hoe de smaak benaderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:59

Het belangrijkst aan kruiden bij goulash zijn de gerookte paprika en (onmisbaar!) het karwijzaad, vind ik. Laurier en knoflook gebruik ik ook altijd. De rest op het etiket vind ik overbodig voor de typische goulashsmaak.

Maar ik ken de smaak van dat verspakket niet. Wel van dit AH recept voor goulash, een aanrader die niet kan mislukken :)

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... paprikamix

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:02

Goulashkruiden: specerijen (paprika, ui, gerookte paprika, knoflook, karwijzaad, chili, zwarte peper), kruiden (tijm, marjolein, laurier)

Deze kruiden en specerijen zou je eventueel ook zelf gedroogd los kunnen halen en dan ook hier weer het staat van grootste aandeel naar klein ingedeeld.

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Goulashsoep verspakket van de AH, hoe de smaak benaderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:25

Verstegen heeft zakjes met goulashkruiden.
Er zullen wel meer merken zijn die dat hebben.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:54

Brainless schreef:
Verstegen heeft zakjes met goulashkruiden.
Er zullen wel meer merken zijn die dat hebben.


Het goulash soeppakket of verspakket AH bestaat uit:
1 rode paprika
1 groene paprika
3 romatomaten
1 winterpeen
1 ui
1 stengel bleekselderij
2 aardappelen
tijm
1 blikje tomatenpuree
1 zakje risottorijst
2 groentebouillonblokjes
1 zakje goulashkruiden

Je hebt idd van verschillende merken de "goulashkruiden". Dan moet je zelf niet zo zitten zoeken.

Mss lukt het daarmee?
Ik gok dat in het verspakket ook een voorgemixte versie zit van kruiden?

Tomaten, aardappel en peen, paprika kan je allemaal "los" kopen.
Selderij koop je dan in zijn geheel maar kan je nog makkelijk verwerken als snack, soep, saus, Chili, ..

Leuke vega tip. Voeg tofu of seitan of .. toe aan je goulash _/-\o_

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:10

Haha, leuk topic! Ik vond dat verspakket voor tomaten-pastinaaksoep heel lekker van de appie. Tegenwoordig haal ik daarvan ook los de ingrediënten en maak ik het zelf nadat hij een tijdje niet meer op voorraad was. Ik ben nu wel heel benieuwd naar deze goulashsoep :D

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:52

Heb even zitten googlen, maar in de meeste kant en klare mixen zit geen gerookt paprikapoeder. Wellicht dat daar de smaak zit? Kun je ook gewoon los kopen.

Die van verstegen zit mosterd in dus dat is hem sowieso niet en die van silvo heeft e621 dus dat is hem ook niet.

https://www.vanbeekumspecerijen.nl/goul ... 7FEALw_wcB
Deze komt al meer in de buurt rn is clean label, maar dan mis je nog gerookt paprikapoeder en de kruiden tijm, marjolein en laurier. Maar goed die zou je los gedroogd toe kunnen voegen.

Meestal koopt zo'n grote partij die in portieverpakkingen in bij een leverancier of laat dit op eigen receptuur mixen.

snorkel1986

Berichten: 3008
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:25

_Lorette_ schreef:
Ik houd van soep en één van mijn favorieten is het verspakket goulashsoep van de Albert Heijn met als enige wijziging de toevoeging van courgette. Deze is vegetarisch (ik eet vega) en de kruidenmix die erbij zit is perfect licht pittig. Maar helaas, onze AH verkoopt diverse verspakketten een tijd niet meer en het is niet bekend of de goulashsoep ooit terug gaat komen.

Andere soepen maak ik prima zonder pakket, maar nu loop ik een beetje vast. Deze soep sprokkel ik vanwege het aantal ingrediënten al minder snel bij elkaar (daarom was dat pakket zo handig), maar de smaak is ook anders. Hoe kan ik de smaak van het verspakket het beste benaderen? Iemand een idee?

Het gaat om deze: https://www.ah-boodschappen.nl/1999/ah- ... verspakket



Deze kunnen ze wel speciaal voor je bestellen? Even over leggen met de groente boer

_Lorette_

Berichten: 12080
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-21 10:01

Jullie zijn geweldig, hoor! De groentes los kopen vind ik onhandiger dan het grijpen van zo'n pakket, maar dat is verder het probleem niet. Dat van de ingrediënten op volgorde van hoeveelheid was ik helemaal vergeten. :o? Ik ga snel weer een poging wagen.

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Goulashsoep verspakket van de AH, hoe de smaak benaderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:45

Ik heb ooit eens een briefje aan het ideeenbord gehangen van mijn plaatselijke AH dat ik graag halloumi in het schap wilden en daar hebben ze gehoor aangegeven en staat nu vast in het schap.

Nu is het misschien met je soep het probleem dat de omloop snelheid niet hoog genoeg was en ze dus veel moesten weggooien? Maar goed, wie niet waagt wie niet wint.

Sodera

Berichten: 5302
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:01

_Lorette_ schreef:
Jullie zijn geweldig, hoor! De groentes los kopen vind ik onhandiger dan het grijpen van zo'n pakket, maar dat is verder het probleem niet. Dat van de ingrediënten op volgorde van hoeveelheid was ik helemaal vergeten. :o? Ik ga snel weer een poging wagen.

Ik kom over 3 weken wel met je proberen :Y) }>

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Goulashsoep verspakket van de AH, hoe de smaak benaderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:16

Heb je het al geprobeerd met een zakje verstegen goulashkruiden?