Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Recepten Omnia oven

 
Profiel   

Sinds kort ben ik in het bezit van een Omnia oventje, zodat we ook in ons camperbusje kleine broodjes kunnen opwarmen bijvoorbeeld (voor wie niet weet wat het is: https://www.omniasweden.com/nl/oven-accessoires/). Inmiddels is het ook al eens gelukt om er een quiche in te maken, maar ik heb het idee dat er veel meer moet kunnen.

Op Pinterest is een hele Omnia-community lijkt het, maar daar heb ik geen account, dus aan die voorraad recepten heb ik niet zoveel. Daarnaast heb ik het idee dat veel Omnia-gebruikers echte hobby-koks zijn die het ook op vakantie heel leuk vinden om helemaal los te gaan. Ik behoor niet echt tot die groep :') :D

Zijn er nog mensen die leuke, niet te ingewikkelde recepten kennen voor de Omnia? Zodat vakantie-maaltijden eens anders zijn dan het gebruikelijke repertoire van pasta-met-saus en soep... -O-

Ben superbenieuwd naar jullie suggesties!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 15:22 



 
Profiel   

Oh! Leuk topic!

Heb je wel een facebookaccount? Want dan kan je lid worden van een aantal Omnia groepen. Ik was er ook lid van, maar werd een beetje gek van de hoeveelheid die er op gepost werd.

Wij hebben ook een Omnia-oventje voor in onze camper. 'S morgens gebruiken we 'm voor het afbakken van broodjes, maar we proberen ook wel eens wat uit.

Aardappelgratin maken gaat super, wel even die siliconen inleg gebruiken. Wij gebruiken altijd die kant-en-klare die in Zweden verkrijgbaar is. Zo lekker! :Y)

Afgelopen vakantie hebben we er pizza in gemaakt. Je koopt gewoon zo'n pizzakit, dus met "rauwe" bodem en saus, vervolgens beleg je de pizza zoals het je lekker lijkt, oprollen en in stukken snijden. Daarna even bakpapier in de omnia en dan je stukken er in leggen. 15 minuten op hoog vuur, daarna 10 minuten op medium vuur en smullen maar! :D

We hebben ook een keer eieren gebakken in muffincups, dat was ook heel lekker. Gewoon die papieren cups gebruiken die je bij supermarkt kan krijgen. Eieren loskloppen en kruiden of ingrediënten gebruiken die je lekker vindt in/bij je ei er door mengen. Cupjes vullen met het mengsel en dan een kwartiertje op hoog vuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 15:31 



 
Profiel   

Oh, dat pizza-idee is wel heel leuk! Gewoon oprollen dus, ik vroeg me al af hoe mensen het voor elkaar kregen om een pizza in deze vorm te maken ;-)

Die eitjes ga ik ook zeker eens proberen.

Kwam gisteren ook nog een recept tegen voor een "lasagne" met wraps, dus de laagjes saus scheiden met wraps in plaats van pastavellen. Klinkt heel leuk, maar dan moet je gaten in je wraps gaan knippen ;-) Dat is zo'n moment dat ik denk: dat lijkt heel simpel, maar in de praktijk valt dat volgens mij nog best tegen (immers, de gaten moeten steeds kleiner worden naarmate de wrap hoger in je oventje komt te liggen).

Hmm, nee, ook geen FB trouwens := Ik hou me heel ver van de meeste sociale media ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 09:21 



 
Profiel   

EvaC, we zijn de enigen die dit leuk vinden vrees ik... := Jammer -O- Toch maar gewoon dingen uit gaan proberen ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 15:24 



 
Profiel   

Daar lijkt het wel een beetje op :+ Terwijl er volgens mij zat camperaars/kampeerders op bokt zitten en een Omnia ook niet echt heel onbekend is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 16:09 



 
Profiel   

Ik ken het niet, maar ziet er echt uit als en ideaal ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 16:24 



 
Profiel   

Er is een leuk Omnia kookboek te koop ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 17:16 



 
Profiel   

Ik ken het niet maar lijkt me handig.
Wellicht komen er nog tips.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 17:19 



 
Profiel   

Oh dit ken ik niet maar een oventje in de camper is soms wel handig. Wat kost zoiets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 17:27 



 
Profiel   

karuna schreef
Oh dit ken ik niet maar een oventje in de camper is soms wel handig. Wat kost zoiets?


https://www.dewitschijndel.nl/omnia-camping-oven/

Bij De Wit kost ie €42,90. Wij hebben de siliconenvorm en het rooster er ook bij. En hij komt standaard met een opbergtas.

Absoluut de "investering" waard. Wij gebruiken 'm al een paar jaar naar volle tevredenheid :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 10:34 



 
Profiel   

Wat een geinig ding, ik ken het niet. Wellicht toch het overwegen waard voor onze kampeervakantie volgend jaar.
Dit jaar zijn we op rondreis door Noorwegen erachter gekomen dat ze daar vooral veel broodjes hebben om af te bakken. En dat ging niet :P

Jij gebruikt hem voor broodjes Eva? En ovenschotels, heeft iemand dat al geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 11:40 



 
Profiel   

Ik had er nog nooit van gehoord, maar inderdaad wat een mooi concept. Het overwegen waard!

TS, op de site van Omnia staan best veel recepten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 11:41 



 
Profiel   

PineApple schreef
Wat een geinig ding, ik ken het niet. Wellicht toch het overwegen waard voor onze kampeervakantie volgend jaar.
Dit jaar zijn we op rondreis door Noorwegen erachter gekomen dat ze daar vooral veel broodjes hebben om af te bakken. En dat ging niet :P

Jij gebruikt hem voor broodjes Eva? En ovenschotels, heeft iemand dat al geprobeerd?


We gebruiken 'm eigenlijk voor van alles. Alles waar je thuis ook de oven voor zou gebruiken, gebruiken we in de camper de Omnia. Broodjes, pizza maken, aardappelgratin of zo'n eiermuffin uit een van mijn eerdere posts. Het is soms even puzzelen met de vlam van je gasstelletje omdat je natuurlijk geen vaste temperatuur kan instellen, maar er is nog nooit wat mislukt. En dat zegt best wel veel want ik ben geen keukenprinses :')

Ovenschotels kan ook prima, daar heb ik al voorbeelden van voorbij zien komen op Facebook. Wel zou ik dan die siliconen inleg of bakpapier gebruiken. Het zou zonde zijn als er een gedeelte helemaal vast brandt aan je oventje.

@TS: je topic leeft! :D *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 14:03 



 
Profiel   

Wat een leuk ding! Hebben jullie hem ook op open vuur of een rocketstove gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 14:14 



 
Profiel   

Ik ben ook opzoek naar inspiratie! Tot nu toe de Omnia vooral gebruikt om broodjes af te bakken en een keer pizza op EvaC haar manier.

Ook een keer een fritatta geprobeerd te maken maar de aardappels wilden niet gaar worden. Geen idee wat daar verkeerd ging?

Quiche is ook mislukt. Al was hij wel gelukt maar tijdens vakantie was er een vreemde geur in de siliconen vorm getrokken. Niet een eetgeur maar echt iets chemisch. En die zat dus vol in de quiche, zo erg balen. Thuis na de vaatwasser is de geur eruit gegaan maar toch blijven we huiverig om de vorm weer te gebruiken. We baalden toen zo hard :') . Voor de bodem gebruikten we een rol vers bladerdeeg. Even een sterretje erin snijden en dan in de vorm leggen en pas vouwen.

Verder ook vaak nacho's. Chips met kaas in de Omnia en ondertussen gehakt met groentes bakken :~

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 15:21 



 
Profiel   

Citaat
TS: je topic leeft! :D


En hoe! Helemaal leuk.

Weissjee, lukken nacho's ook goed? Dat ga ik ook zeker een keer uitproberen!

Ik zoek vooral lekker simpele recepten voor het avondeten. Taart bakken zal ik op de camping niet snel doen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 19:35 



 
Profiel   

Jaa nacho's gaan heel goed. Wel beetje uitkijken met de hoogste chipjes, vooral degene bij het midden gat. Als die teveel uitsteken willen ze nogal snel zwart worden. Maar dat merk je vanzelf wel :P . De keer erop gaat het dan vast beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 08:38 



 
Profiel   

tiwi1969 schreef
Wat een leuk ding! Hebben jullie hem ook op open vuur of een rocketstove gebruikt?


Ja, op open vuur :D In Zweden heb je veel plekken waar je een fikkie mag stoken dus dan maken we vaak voor 's avonds al een vuurtje en dan koken we daar ook op. Scheelt weer in gasverbruik van de camper en het is gewoon leuk. Wel goed in de gaten houden omdat je de temperatuur helemaal niet regelen kan, behalve je oventje een beetje naar de buitenrand van het vuur verplaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 09:13 



 
Profiel   

Kennelijk is dit een 'nieuwe' versie van de aloude Wonderpan. Waarschijnlijk vind je daarvoor wel recepten en tips, al is ie wel uit de pré-internet tijd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 09:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen