Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23054
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:56

verootjoo schreef:
Toktokmiauw schreef:
Oef.. de parels van Lenor, ben ik het absoluut met je eens. Die gebruiken wij hier alleen in de stofzuiger, dan heeft het een soort luchtverfrisser effect. Zonder dat het super heftig ruikt.

Maar wat betreft de vegetarische dingen dat heeft vaak te maken dat mensen zoeken naar vleesvervangers. Nu er ook veel non-vegetariërs ze eten is het wel handig te weten waar het iets weg van heeft. Dit in verband met dat je weet wat je koopt voor je receptuur.
Als je vegetarische kip zoet/zuur gaat maken is het handig om een structuur te hebben wat je beetje gewend bent met gewone kip (voor de vleeseters onder ons).
Dus dat ze veel dingen aan het kopiëren zijn in een vegetarisch jasje snap ik dus wel.


Alleen het heeft mi dus totaal helemaal niks weg van hetgeen erop de verpakking staat :+ Van de producten die ik tot nu toe geprobeerd heb. Bij de filet americain was het alleen de kleur en de vorm van het bakje wat erop lijkt, en bij de smeerworst idem dito. En bij die kipstukjes ook, het enige wat erop leek was de vorm, maar de structuur totaal niet. Ik denk juist dat vleeseters daarom juist afhaken op die dingen. Je kan het beter gewoon weglaten :P
Het was wel lekker, daar niet van, maar het is mi gewoon niet wat het erop staat :') Daar word ik door verward.

Mee eens hoor :j
Maar als je het idee loslaat dat de smaak en structuur hetzelfde zou moeten zijn, dan kun je soms best positief verrast worden.
In ons laatste too good to go pakket zat tomaat americain. Gewoon een lekker tomatensmeersel voor op een toastje, eigenlijk :j

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:56

Ik vind het wel zo makkelijk. Dan weet ik ook waar het ongeveer op moet lijken. En hoe langer je Vega eet, hoe anders je smaak ook wordt. Veel vervangers raken dan wel de juiste noot bij een craving zeg maar.
Ze smaken ook steeds minder naar karton vind ik :+

Edit: overigens schotel ik mensen wel eens vervangers voor (ze weten dat ik Vega ben) en krijg ik bij sommige dingen toch al eens de vraag of het echt vegetarisch is. Er zit echt wel verbetering in. Vaak is het ook beetje placebo effect: als je echt weet dat het Vega is proef je dat ook meer.

Supervixen

Berichten: 12894
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 12:05

Vleesvervangers heb ik wel veel uitgeprobeerd het afgelopen jaar.
Valess satéschnitzel vind ik erg lekker en de jalapeno burger van gourmet garden.
Verder de vegan shoarma van de albert heijn voor een vega kapsalon.
En de rulstukjes doe ik regelmatig in wraps, samen met allerlei groenten.
De kaasschnitzel van de ah vind ik af en toe ook lekker.

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:56

Deze ijsbekers van de Lidl doen het ook erg goed qua smaak en kwaliteitsverwachting. Ben & Jerry's zijn zo heerlijk, maar zonder aanbieding wel prijzig. Heb deze sinds kort ontdekt en ze zijn zo heerlijk! Heerlijk roomijs in de varianten duo dough & brownie, cheeky caramel, choco brownie, cookie dough en crunchy almond <3 (en het kost ook drie keer niks :)) )

Afbeelding

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:11

Cayenne schreef:
Ik wil weleens tofu proberen :D
Ben wel benieuwd waar het naar smaakt en hoe je het kunt gebruiken in een gerecht.
Onze papegaai is er in ieder geval gek op.


Ik heb zowel tofu als tempé zelf proberen te maken na een vakantie in Indonesië. Ik kan best goed koken maar dit mislukte echt volledig, getver!

Ik probeer ook graag nieuwe dingen uit en kan mij uitleven in de supermarkt in het buitenland. Laatste keer was de carrefour in België, slecht voor mijn portemonnee :')

daantjuhhh

Berichten: 26892
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:22

Ik vind Tofu echt niets.

Ik ben ook lange tijd in Indonesië geweest en daar kreeg ik dat vaak smiddags en savonds. Dag in dag uit.

Anoniem

Re: Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:29

jaaaa die roze coockie dough valt niets tegen! Browney was ook goed te doen! Net als de ijskoffie van de Lidl, hmmmm.

Suzanne F.

Berichten: 49339
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:24

CairnTerrier schreef:
Deze ijsbekers van de Lidl doen het ook erg goed qua smaak en kwaliteitsverwachting. Ben & Jerry's zijn zo heerlijk, maar zonder aanbieding wel prijzig. Heb deze sinds kort ontdekt en ze zijn zo heerlijk! Heerlijk roomijs in de varianten duo dough & brownie, cheeky caramel, choco brownie, cookie dough en crunchy almond <3 (en het kost ook drie keer niks :)) )

[ [url=m/g9lXW9.png]Afbeelding[/url] ]


Oh nee deze mag ik niet voorlopig. Ben op dieet! -O-

lor1_1984

Berichten: 12061
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:36

BaileyMix schreef:
Cayenne schreef:
Ik wil weleens tofu proberen :D
Ben wel benieuwd waar het naar smaakt en hoe je het kunt gebruiken in een gerecht.
Onze papegaai is er in ieder geval gek op.



Ik raad dan wel aan om het eerst ergens te proberen waar ze het lekker voor je klaarmaken, tofu klaarmaken is nog best een kunst :)) Anders wil je het meteen nooit meer proberen. Vaak bij Indische, Indonesische en andere Aziatische restaurants maken ze het lekker.

[ [url=m/ZEOFO5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Das een goeie ja.
Ik heb 1x tofu gehad (gemaakt door iemand anders) en echt nooit weer.
Het was alsof ik op geklopt gekookt eiwit zat te kauwen: sponzige structuur en geen smaak. -O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37305
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:40

Tofu en inktvisringen zijn twee dingen die ik geprobeert heb en nog een keer en beiden bleeh laat maar. Kauwen op een elastiekje of stukje spons zal misschien wel lekkerder zijn.

Ik ben op zich gek op dingen proberen, de nieuwe veganistische hype is voor mij op zich een fijne, en langzaam aan komen er ook soya vrije varianten op de markt. En melk en soya vrije toetjes.

Ik probeer als ik het mag hebben, soms een succes soms ook niet.

Lekker en nu in de koelkast is een soort van kruidenboter van simple life maar dan soya melk en paprika vrij. En smaakt erg lekker. Idem een toetje op erwt, kokos of hazelnoot basis. In de smaken caramel choco of amandel zeezout. Soort vla en erg lekker. Weet alleen niet meer waar deze vandaan kwam

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:45

pimaude schreef:
jaaaa die roze coockie dough valt niets tegen! Browney was ook goed te doen! Net als de ijskoffie van de Lidl, hmmmm.


Mijn lieveling is ook de Coockie Dough. Die stukjes die er in zitten... <3

lor1_1984

Berichten: 12061
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:52

Tegen de kerst hadden ze bij Lidl van die kartonnen bekers met roomyoghurt.
Ik geloof salted caramel en appeltaart.
Heb de salted caramel met de Lidl plus app met korting gehaald, was best lekker voor een keertje maar zou ik persoonlijk niet weer halen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:54

Rytir schreef:
Ik heb zowel tofu als tempé zelf proberen te maken na een vakantie in Indonesië. Ik kan best goed koken maar dit mislukte echt volledig, getver!

Ik probeer ook graag nieuwe dingen uit en kan mij uitleven in de supermarkt in het buitenland. Laatste keer was de carrefour in België, slecht voor mijn portemonnee :')


Vind ik echt geen fijne supermarkt haha! Delhaize vind ik echt veel beter (en veel meer referenties).

Hevonen

Berichten: 5632
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:00

Fearn schreef:
Oh leuk topic, dit doe ik ook wel eens :) Vooral met nieuwe vegetarische producten. Soms kun je je ook aanmelden op websites om producten te testen en dan geld terug te krijgen.

Zo heb ik laatst deze geprobeerd, vegetarische droge worstjes:
[ Afbeelding ]

Ik vond ze oké maar niet voor herhaling vatbaar. Het was niet vergelijkbaar met een echte droge worst; niet kruidig/zoutig genoeg, en het smaakte vooral naar tomaat.

Deze was ook nieuw, ook geprobeerd:
[ Afbeelding ]
Vond het ook wat tegenvallen; textuur en smaak leek niet echt op een rookworst. Ik zou dan eerder de vega rookworst van Unox aanbevelen :)

En deze nieuwe vega kip (met cashback) ook geprobeerd:
[ Afbeelding ]
Deze was wel echt lekker!! Veel beter dan de 'normale' vega kipstukjes: minder droog (echt sappig) en een sterkere smaak. Was erg lekker door zowel curry als door pasta. (ik had het wel in stukjes gesneden en gekruid met kipkruiden)

En met kerst was ik benieuwd naar deze:
[ Afbeelding ]
Op toastjes gegeten en erg lekker!! Een goede smaak net zoals de gewone kipkerrie en lekker met vega kipstukjes.


Eens met de vegakipfilet, heb geen cashback maar in een goede aanbieding gekocht. Erg lekker! Zowel in de curry, als gebakken met een champignonroomsaus (uiteraard zelfgemaakt):

De Huls-sticks heb ik een cashbackbon voor, maar ben al zes weken bezig om ze ergens te kopen. Nog niet gelukt. De plus op 18 km van hier heeft het niet, en de PLus-winkels op 30-40 km afstand ook niet, daar is het dan weer gewoon op; tenminste, dat zeggen ze. Denk dus niet dat het gaat lukken om die te proeven, heb het nu al met al 12 keer geprobeerd (ook enkele kennissen hebben gekeken) maar het is gewoon nergens te koop.

Novastar
Berichten: 264
Geregistreerd: 19-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:20

Rytir schreef:
Ik heb zowel tofu als tempé zelf proberen te maken na een vakantie in Indonesië. Ik kan best goed koken maar dit mislukte echt volledig, getver!

Ik probeer ook graag nieuwe dingen uit en kan mij uitleven in de supermarkt in het buitenland. Laatste keer was de carrefour in België, slecht voor mijn portemonnee :')


Dat vind ik dan weer grappig! :) Wij vinden in de AH en Jumbo zóveel nieuwe dingen, buiten het gewone "Belgische" assortiment. Zo fijn! Wat hebben wij dan allemaal dat jullie in Nederland niet vinden?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:51

Denk al veel veel van onze ‘slaatjes’ voor op brood? En ice tea met bruis?

lor1_1984

Berichten: 12061
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 00:34

Wij hebben ook slaatjes voor op brood/toastjes etc.
Mss niet dezelfde als in België, net zoals ze in Duitsland andere soorten vleeswaren hebben om ff een voorbeeld te noemen. :)
Ice tea hebben we hier ook zowel met als zonder koolzuur trouwens. :)

xxxmh

Berichten: 3509
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 01:10

Novastar schreef:
Rytir schreef:
Ik heb zowel tofu als tempé zelf proberen te maken na een vakantie in Indonesië. Ik kan best goed koken maar dit mislukte echt volledig, getver!

Ik probeer ook graag nieuwe dingen uit en kan mij uitleven in de supermarkt in het buitenland. Laatste keer was de carrefour in België, slecht voor mijn portemonnee :')


Dat vind ik dan weer grappig! :) Wij vinden in de AH en Jumbo zóveel nieuwe dingen, buiten het gewone "Belgische" assortiment. Zo fijn! Wat hebben wij dan allemaal dat jullie in Nederland niet vinden?


Weet niet of het er in België is maar in Frankrijk wel en dat is Oasis <3

daantjuhhh

Berichten: 26892
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:12

Oh ik heb trouwens lang geleden slaatje kroket geprobeerd. Nou die kun je overslaan.

Ghostattack

Berichten: 11254
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:15

xxxmh schreef:
Weet niet of het er in België is maar in Frankrijk wel en dat is Oasis <3

Oasis kun je bij de Lidl krijgen!

Ik ben ook wel iemand die graag nieuwe dingen uitprobeert :)) En dan vooral als het gaat om koek, snoep, chocola en frisdrank _O- Zo heb ik een tijdje terug Fanta Mandarijn ontdekt en ik ben helemaal fan!

Fitzroy

Berichten: 25153
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:42

daantjuhhh schreef:
Oh ik heb trouwens lang geleden slaatje kroket geprobeerd. Nou die kun je overslaan.


Haha, die vond ik super lekker. Slaatje stoofvlees heb je nu. Ook lekker :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:33

Ik vind nieuwe dingen in de supermarkt altijd onweerstaanbaar :)) Vorige week dit super vrolijke broodbeleg gekocht, dat is toch een feestje!
Afbeelding

De balletjes zijn geheel anijs ipv een anijszaadje met suiker er omheen zoals muisjes. Lekker wel!

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:07

Blijheid schreef:
Ik vind nieuwe dingen in de supermarkt altijd onweerstaanbaar :)) Vorige week dit super vrolijke broodbeleg gekocht, dat is toch een feestje!
[ [url=m/63bEm9.jpg]Afbeelding[/url] ]

De balletjes zijn geheel anijs ipv een anijszaadje met suiker er omheen zoals muisjes. Lekker wel!


Waar heb je dit gekocht? Hoe ziet de verpakking eruit?

Ik heb echt een zwak voor nieuwe producten... haal altijd veel te veel in huis. Meestal een flop maar af en toe dat pareltje waardoor ik toch telkens opnieuw blijf zwichten. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:08

Oh, dat ziet er supervrolijk uit!

Fearn

Berichten: 4770
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:21

Maanlicht schreef:
Ik heb afgelopen week Milka appeltaart uitgeprobeerd, echt geen aanrader, heel vreemde combi :+

[ Afbeelding ]


Deze vond ik ook niet zo, daarentegen die limited edition koffiesmaak was wel een topper! Heb die ingeslagen, mocht 'ie ooit weer verdwijnen :')