Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64554
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:14

Het ziet er inderdaad wat simpel uit, maar als het maar lekker is. Ook aan simpel kun je genoeg verpesten :))

Wij gaan 21-9 voor de laatste keer naar ons favoriete restaurant, want ze stoppen er mee ;( Daar krijg je oa dit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:~

Niet goedkoop, maar ook niet in de categorie Librije. En zooooooo fantastisch lekker!

Speirs

Berichten: 1688
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 20:31

Dat ziet eruit als Schuitendiep, klopt dat? Inderdaad heerlijk!!

Berdien

Berichten: 64554
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 20:40

Jaaa klopt!! Nu drie keer daar gegeten en het was drie keer fan-tas-tisch. Maar ze stoppen er dus mee ;(

Speirs

Berichten: 1688
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 20:55

Meen je niet! Wat jammer zeg..

Berdien

Berichten: 64554
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 20:56

Ja! De kok gaat bij de NS werken en de souschef gaat naar… jawel… de Librije! Vanaf november is het een wijnbar. Volgende week nog een laatste week all out met hun beste gerechten en daarna is het voorbij -O-

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 00:48

Lekker eten is zo fijn e. Ik ben een echte snob met eten en als vegetariër vind ik het op dat vlak niet moeilijker. De 100000000e slechte biefstuk met verdwaasd stukje sla-tomaat-komkommer en slecht gebakken diepvriesfrieten waren altijd al een ergernis.
Maar jeetje. Hoeveel mislukte koks bestaan er toch :D

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 17:36

Berdien, wat jammer zeg! Zomaar je favo restaurant weg. Toch maar een keertje naar de Librije dan? ;-)
Poes, wat fijn dat je zo heerlijk simpel maar goed hebt kunnen eten. Geeft de vega burger moed :D

Bij mij is er iemand op bezoek die een volle kist groenten uit de tuin heeft meegesjouwd. Dat zijn de betere cadeautjes! Sowieso ben ik erg blij met mijn moestuin, verse kivietsbonen zijn zo mooi én lekker. En de stroom aan verse kruiden blijft ook altijd heerlijk, vooral als ik weer eens wat zoek voor broodprutjes.

Berdien

Berichten: 64554
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 08:24

Librije ben ik al eens geweest! Dat was echt een hele beleving. Toen het vegetarische 10 (!) gangen menu gehad. Met bijpassende wijnen en champagne vooraf. Mams houdt vol dat paps en ik dronken naar buiten kwamen, wij ontkennen dat nog steeds _O- Zou er echt wel graag nog weer een keer gaan eten, maar het is zó duur geworden.. Het 'groentemenu' is € 255, bijpassende wijnen € 115 en eventueel nog drie gangen voor € 100 toe te voegen dus dan zit je al op € 470 per persoon :oo :oo :oo

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:21

Oef das echt duur ja. Ben ook nog steeds zo onder de indruk van la Colombe. Dat was maar half zo duur en compleet zelfde concept.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:10

Berdien schreef:
Librije ben ik al eens geweest! Dat was echt een hele beleving. Toen het vegetarische 10 (!) gangen menu gehad. Met bijpassende wijnen en champagne vooraf. Mams houdt vol dat paps en ik dronken naar buiten kwamen, wij ontkennen dat nog steeds _O- Zou er echt wel graag nog weer een keer gaan eten, maar het is zó duur geworden.. Het 'groentemenu' is € 255, bijpassende wijnen € 115 en eventueel nog drie gangen voor € 100 toe te voegen dus dan zit je al op € 470 per persoon :oo :oo :oo


Ik heb ook een keer met mijn vriend het groentemenu bij de Librije gegeten met 10 gangen en bijpassende wijnen, maar wij waren wel iets minder per persoon kwijt hoor. Weet alleen niet meer precies hoeveel, want het werd voor ons betaald O:)

Is wel een grappig verhaal eigenlijk. Mijn vriend had van een bevriend bedrijf in dezelfde sector een opdracht doorgespeeld gekregen, die opdracht kwam van een (best chique) restaurant. Als dankjewel had hij toen tegen het bevriende bedrijf, met drie directeuren, gezegd dat ze er uit eten mochten op zijn kosten. Toen wij een dag later in de avond naar dat restaurant liepen zodat mijn vriend de rekening kon betalen, bleek er een feest te zijn en troffen we een dronken erg joviale restauranteigenaar die ons wegwuifde en zei dat mijn vriend de rekening mocht vergeten (terwijl de drie directeuren erg uitgebreidt en met veel champagne en wijn de avond hadden doorgebracht). Paar maanden later paasde mijn vriend een erg goede opdracht door naar het bevriende bedrijf, waarop de directeuren zeiden, neem je vriendin maar uiteten in een goed restaurant, wij betalen. Waarop we bij de Librije uitkwamen door het groentemenu. :j
Het bevriende bedrijf weet inmiddels dat mijn vriend nooit voor hun avond heeft betaald en konden daar erg om lachen. :D


Het eten bij schuitendiep ziet er ook fantastisch uit Berdien! Jammer dat ze weggaan.

Over fine dining gesproken, ik wil heeeel graag een keer bij de Nieuwe Winkel in Nijmegen eten. Zij hebben inmiddels 2 michelin sterren en 1 groene ster, zijn geheel plantaardig, halen alle ingrediënten uit een eigen voedselbos en koken met de seizoenen. https://denieuwewinkel.com/?lang=en
Heb mezelf beloofd hier te mogen eten als ik ben afgestudeerd. :D

Faelynn

Berichten: 3158
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:04

Berdien schreef:
Librije ben ik al eens geweest! Dat was echt een hele beleving. Toen het vegetarische 10 (!) gangen menu gehad. Met bijpassende wijnen en champagne vooraf. Mams houdt vol dat paps en ik dronken naar buiten kwamen, wij ontkennen dat nog steeds _O- Zou er echt wel graag nog weer een keer gaan eten, maar het is zó duur geworden.. Het 'groentemenu' is € 255, bijpassende wijnen € 115 en eventueel nog drie gangen voor € 100 toe te voegen dus dan zit je al op € 470 per persoon :oo :oo :oo


Pff daar kan je meer dan een week voor op vakantie inclusief eten, reis en verblijf _O- Zou nooit zo veel geld over hebben voor eten. Het lekkerste eten dat ik ooit geproefd heb was toch nog steeds in Thailand, en dat kostte nog geen 5 euro voor een avondmaaltijd. Als ik dusdanig rijk was dat ik zo veel geld zomaar uit kon geven aan "iets leuks" dan boek ik daar weer een ticket heen alleen al voor het eten :') (en ook de rest van het land natuurlijk)
Thailand is ook gewoon veel meer ingericht op vegetarisch/veganistisch eten. Een avond gingen we met een groepje die ik daar had ontmoet uit eten, en kwamen we gewoon per ongeluk in een compleet veganistisch restaurant uit, iedereen vond het prima, ondanks dat alleen ik en een ander meisje vegetarisch waren. Maar niemand mistte het vlees, waarbij ze dat in een gemiddeld Nederlands restaurant wel gemist hadden waarschijnlijk

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:40

Alleen al voor de inspiratie lijkt het me heerlijk, een goed restaurant kan ik echt wel waarderen. Gelukkig krijg ik momenteel voldoende inspiratie via een vriend die langere tijd bij de Nieuwe Winkel heeft gewerkt en nu nog steeds het brood voor ze bakt. Ideaal :D

Eerder, geen idee of ze dat nu nog hebben, gaf hij aan dat voor de kleine beurs het middageten ideaal was. Maar een paar gangen, zelfde kwaliteit maar wel minder duur.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 23:25

Faelynn schreef:
Berdien schreef:
Librije ben ik al eens geweest! Dat was echt een hele beleving. Toen het vegetarische 10 (!) gangen menu gehad. Met bijpassende wijnen en champagne vooraf. Mams houdt vol dat paps en ik dronken naar buiten kwamen, wij ontkennen dat nog steeds _O- Zou er echt wel graag nog weer een keer gaan eten, maar het is zó duur geworden.. Het 'groentemenu' is € 255, bijpassende wijnen € 115 en eventueel nog drie gangen voor € 100 toe te voegen dus dan zit je al op € 470 per persoon :oo :oo :oo


Pff daar kan je meer dan een week voor op vakantie inclusief eten, reis en verblijf _O- Zou nooit zo veel geld over hebben voor eten. Het lekkerste eten dat ik ooit geproefd heb was toch nog steeds in Thailand, en dat kostte nog geen 5 euro voor een avondmaaltijd. Als ik dusdanig rijk was dat ik zo veel geld zomaar uit kon geven aan "iets leuks" dan boek ik daar weer een ticket heen alleen al voor het eten :') (en ook de rest van het land natuurlijk)
Thailand is ook gewoon veel meer ingericht op vegetarisch/veganistisch eten. Een avond gingen we met een groepje die ik daar had ontmoet uit eten, en kwamen we gewoon per ongeluk in een compleet veganistisch restaurant uit, iedereen vond het prima, ondanks dat alleen ik en een ander meisje vegetarisch waren. Maar niemand mistte het vlees, waarbij ze dat in een gemiddeld Nederlands restaurant wel gemist hadden waarschijnlijk


Haha ja, heerlijk eten bij een simpel straat tentje voor een paar euro :9
In Bulgarije in Sofia ooit een foodtour gedaan, kan je gratis meewandelen met gids die allerlei hapjes regelt bij verschillende restaurants, allemaal heerlijk. Naderhand vroegen wij en paar andere uit de groep waar we het beste konden gaan eten en zo kwamen we met zijn 7e in een restaurantje terecht wat je qua inrichting echt voorbij zou lopen, heerlijk 3 gangen, fles wijn etc, kwam de rekening: nog geen €35, ik dacht per persoon maar dat was dus de totale rekening :D

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:28

Suliko schreef:
Berdien schreef:
Librije ben ik al eens geweest! Dat was echt een hele beleving. Toen het vegetarische 10 (!) gangen menu gehad. Met bijpassende wijnen en champagne vooraf. Mams houdt vol dat paps en ik dronken naar buiten kwamen, wij ontkennen dat nog steeds _O- Zou er echt wel graag nog weer een keer gaan eten, maar het is zó duur geworden.. Het 'groentemenu' is € 255, bijpassende wijnen € 115 en eventueel nog drie gangen voor € 100 toe te voegen dus dan zit je al op € 470 per persoon :oo :oo :oo


Ik heb ook een keer met mijn vriend het groentemenu bij de Librije gegeten met 10 gangen en bijpassende wijnen, maar wij waren wel iets minder per persoon kwijt hoor. Weet alleen niet meer precies hoeveel, want het werd voor ons betaald O:)

Is wel een grappig verhaal eigenlijk. Mijn vriend had van een bevriend bedrijf in dezelfde sector een opdracht doorgespeeld gekregen, die opdracht kwam van een (best chique) restaurant. Als dankjewel had hij toen tegen het bevriende bedrijf, met drie directeuren, gezegd dat ze er uit eten mochten op zijn kosten. Toen wij een dag later in de avond naar dat restaurant liepen zodat mijn vriend de rekening kon betalen, bleek er een feest te zijn en troffen we een dronken erg joviale restauranteigenaar die ons wegwuifde en zei dat mijn vriend de rekening mocht vergeten (terwijl de drie directeuren erg uitgebreidt en met veel champagne en wijn de avond hadden doorgebracht). Paar maanden later paasde mijn vriend een erg goede opdracht door naar het bevriende bedrijf, waarop de directeuren zeiden, neem je vriendin maar uiteten in een goed restaurant, wij betalen. Waarop we bij de Librije uitkwamen door het groentemenu. :j
Het bevriende bedrijf weet inmiddels dat mijn vriend nooit voor hun avond heeft betaald en konden daar erg om lachen. :D


Het eten bij schuitendiep ziet er ook fantastisch uit Berdien! Jammer dat ze weggaan.

Over fine dining gesproken, ik wil heeeel graag een keer bij de Nieuwe Winkel in Nijmegen eten. Zij hebben inmiddels 2 michelin sterren en 1 groene ster, zijn geheel plantaardig, halen alle ingrediënten uit een eigen voedselbos en koken met de seizoenen. https://denieuwewinkel.com/?lang=en
Heb mezelf beloofd hier te mogen eten als ik ben afgestudeerd. :D


Ik ben hier laatst geweest en we hebben weer gereserveerd voor de kerst. Was geweldig! Als je hier wilt eten zou ik jezelf vast op de wachtlijst zetten, want je komt er echt moeilijk tussen. En we moesten alvast 200 euro aanbetalen.

Berdien

Berichten: 64554
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:26

Suliko schreef:
Berdien schreef:
Librije ben ik al eens geweest! Dat was echt een hele beleving. Toen het vegetarische 10 (!) gangen menu gehad. Met bijpassende wijnen en champagne vooraf. Mams houdt vol dat paps en ik dronken naar buiten kwamen, wij ontkennen dat nog steeds _O- Zou er echt wel graag nog weer een keer gaan eten, maar het is zó duur geworden.. Het 'groentemenu' is € 255, bijpassende wijnen € 115 en eventueel nog drie gangen voor € 100 toe te voegen dus dan zit je al op € 470 per persoon :oo :oo :oo


Ik heb ook een keer met mijn vriend het groentemenu bij de Librije gegeten met 10 gangen en bijpassende wijnen, maar wij waren wel iets minder per persoon kwijt hoor. Weet alleen niet meer precies hoeveel, want het werd voor ons betaald O:)

Is wel een grappig verhaal eigenlijk. Mijn vriend had van een bevriend bedrijf in dezelfde sector een opdracht doorgespeeld gekregen, die opdracht kwam van een (best chique) restaurant. Als dankjewel had hij toen tegen het bevriende bedrijf, met drie directeuren, gezegd dat ze er uit eten mochten op zijn kosten. Toen wij een dag later in de avond naar dat restaurant liepen zodat mijn vriend de rekening kon betalen, bleek er een feest te zijn en troffen we een dronken erg joviale restauranteigenaar die ons wegwuifde en zei dat mijn vriend de rekening mocht vergeten (terwijl de drie directeuren erg uitgebreidt en met veel champagne en wijn de avond hadden doorgebracht). Paar maanden later paasde mijn vriend een erg goede opdracht door naar het bevriende bedrijf, waarop de directeuren zeiden, neem je vriendin maar uiteten in een goed restaurant, wij betalen. Waarop we bij de Librije uitkwamen door het groentemenu. :j
Het bevriende bedrijf weet inmiddels dat mijn vriend nooit voor hun avond heeft betaald en konden daar erg om lachen. :D


Het eten bij schuitendiep ziet er ook fantastisch uit Berdien! Jammer dat ze weggaan.

Over fine dining gesproken, ik wil heeeel graag een keer bij de Nieuwe Winkel in Nijmegen eten. Zij hebben inmiddels 2 michelin sterren en 1 groene ster, zijn geheel plantaardig, halen alle ingrediënten uit een eigen voedselbos en koken met de seizoenen. https://denieuwewinkel.com/?lang=en
Heb mezelf beloofd hier te mogen eten als ik ben afgestudeerd. :D


Toen ik er was heb ik ook niet zulke bedragen betaald hoor! En ik weet het zeker, want ik heb toen betaald :D :D De prijzen zijn wat dat betreft bijna verdubbeld. Het je ook wel een jaar of 10? geleden dat ik er was.

De Nieuwe Winkel klinkt goed!

8nnemiek

Berichten: 43466
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 21:21

Vanaf morgen is er bij Jan Linders een 1+1 gratis actie op alle Alpro :D
Altijd fijn om wat houdbaar spul op voorraad te hebben!

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:26

8nnemiek schreef:
F_Orumster schreef:
Heeft iemand hier ervaring met het zelf maken van plantaardige joghurt?

Ik doe dat zo nu en dan :j
Heb er ooit een hoop getest en een blog over geschreven: https://www.abcreatief.com/LEKKER/hoe-m ... e-yoghurt/

Fijn, leuk artikel en dat scheelt mij weer experimenteren :+
Ik zal het eens proberen, dankjewel! En sorry voor late reactie.

Gaby
Berichten: 3403
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:45

Wat zijn jullie go-to recepten om met rijst te eten eigenlijk?

Graag iets waarvan je een grote portie kunt maken en dat je kan invriezen.
Rijst zelf hoeft niet te worden ingevroren (heb rijstkoker).
Op werkdagen ben ik te moe om te koken dan lukt 't me enkel om eten op te warmen. Maar ik heb amper inspiratie voor rijstgerechten.

gaucho

Berichten: 9558
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:53

Vegetarische curries :D met pompoen, kikkererwten, linzen, paneerkaas, jackfruit...

Chili sin carne.

Verder eet ik rijst ook graag met tempé of tofu, maar dat is minder geschikt voor invriezen.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:57

Curry inderdaad, of chili, haha. Ik doe meestal rode curry met linzen (meekoken in de kokosmelk) of tofu (ook meekoken in de kokosmelk), zoete aardappel, paprika, broccoli, tomaat.

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:58

Gaby schreef:
Wat zijn jullie go-to recepten om met rijst te eten eigenlijk?

Graag iets waarvan je een grote portie kunt maken en dat je kan invriezen.
Rijst zelf hoeft niet te worden ingevroren (heb rijstkoker).
Op werkdagen ben ik te moe om te koken dan lukt 't me enkel om eten op te warmen. Maar ik heb amper inspiratie voor rijstgerechten.



Heel simpel, als ik geen zin heb om te koken.

Kokosmelk of slagroom een bouillonblokje en 2/3 soorten groenten zoals courgette en wortel.

Uitje bakken, groenten erbij, kokosmelk erbij en bouillonblokje. Hopa binnen 10 minuten eten haha. Soms wat cashewnoten erbij of wat bosui.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:59

Dat maak ik dus als ik wel zin heb om te koken :')

Gaby
Berichten: 3403
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 16:18

Heeft iemand nog een leuk recept voor een niet-pittige curry? :)

gaucho

Berichten: 9558
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 16:23

Gaby schreef:
Heeft iemand nog een leuk recept voor een niet-pittige curry? :)

Deze recent gemaakt:https://www.lennaomrani.com/recept/gele-curry-met-appel-gember-geroosterde-aubergine/
Verder hier juist meestal wel pittig ;)

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 16:28

Gaby schreef:
Heeft iemand nog een leuk recept voor een niet-pittige curry? :)


De pittige kruiden/pepers uit het recept weglaten? :D