Eet ideeën op werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Eet ideeën op werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-22 19:08

hopelijk staat dit topic op de juiste plek

Goedenavond bokkers

Sinds kort heb ik een nieuwe baan waarbij je zelf je eten mee moet nemen. Ik ben zelf niet heel creatief als het gaat om eten en helemaal niet als het om eten gaat wat gemakkelijk te maken en langer te bewaren is.

Eet tips zijn meer dan welkom! Enige mogelijkheid die ik heb op werk is een magnetron dus het moeten maaltijden zijn die al 'af' zijn en puur voor het opwarmen.

Misschien nog even opnoemen wat ik niet lekker vindt
- kip (sorry)
- witlof / andijvie
- maaltijden met rijst


Wie heeft de gouden tips en of ervaringen!


Ook bakjes moet ik nog kopen dus tips zijn ook zeker welkom :D

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Eet ideeën op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:17

Is er ook een koelkast? Dan kun je sowieso al salade nemen! Wat ook lekker en makkelijk is; belegde wraps (met bv zalm, of salami, of kaas). Is er wel ook geen grill/tosti-ijzer? Anders is tosti ook ideaal!
Of gewoon noedels, alleen maar wat heet water erbij :D

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Eet ideeën op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:21

De dagen thuis dubbele porties koken en opwarmen? Hier lukt dat voor de meeste gerechten prima. Denk aan pasta's, stamppot, curry's (al werkt dat minder als je geen rijst eet) etc.
En salades kun je ook heel creatief mee zijn

AmyJamess

Berichten: 2120
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Eet ideeën op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:23

Salade inderdaad, eventueel een maaltijd salade.
Verder pasta's, en rijst gerechten. Makkelijk te maken en op te warmen.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Eet ideeën op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:26

Soep met een boterham, heerlijke lunch en veel variatie op mogelijk.

VogeltjeM

Berichten: 3752
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Eet ideeën op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 20:12

https://veganwifey.com/snelle-linzensoe ... -friendly/

Dit is echt mijn lievelingsrecept voor op het werk, supermakkelijk gemaakt en supergezond. En ik vries het in porties in zodat ik het alleen maar uit de vriezer hoef te pakken. Ik doe wel de dubbele hoeveelheid water in de pan.

En verder heb ik regelmatig restjes mee voor in de magnetron, of een snelle salade. Bijvoorbeeld: sla of spinazie, kikkererwten, wat noten en dressing. Dat serveren met wat brood.

san4nie
Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Eet ideeën op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 20:24

Heel veel gerechten kan je gewoon weer opwarmen. Alleen iets van opgebakken aardappeltjes zou ik niet doen. Maar verder inderdaad thuis extra koken en dat bewaren.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 20:44

Ik werk al jaren onregelmatig (en eet dus vaak op mijn werk). Ik heb een aantal standaard gerechten klaargemaakt en wel in de vriezer liggen. Wat curry's, een linzenschotel, stukken zelfgemaakte pizza. Andere dingen kook ik 's morgens vers, en neem ik dan mee naar m'n werk. Bijna alles laat zich prima opwarmen in de magnetron, dus het is echt een kwestie van wat je lekker vindt.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Eet ideeën op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 20:46

Ik vind zelf couscous salade heel nice om mee te nemen :))
Dit is relatief makkelijk te maken de avond er voor, en hoeft niet opgewarmd te worden de volgende dag

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Eet ideeën op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 20:56


Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Eet ideeën op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 20:59

Salades!

Even googlen voor uitgebreidere ingrediënten:
-mango/gerookte zalm/rucola
-parmaham/mozzarella/tomaatjes/rucola
-spek/geitenkaas/walnoten/appel/honing

Een goede maaltijdsoep is ook lekker.
Ik maak ook vaak 's avonds extra om dan de dag nadien als lunch op te eten.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Eet ideeën op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 21:20

7-groentenpasta met geraspte kaas - PLUS app recept

Ingrediënten voor 4 personen:
1 stuk Gele ui
2 tenen Knoflook
3 stuks Worteltjes ongeschrapt
2 stuks Bleekselderij
1 stuk Prei
2 stuks Paprikamix (1 rode en 1 gele)
250 gram Cherrytomaten
1 stuk Courgette
2 theelepel Oregano, gedroogd
400 gram Tomatenblokjes in blik
400 gram Spaghetti
150 gram Geraspte kaas jong

Bereiding:
1. Snipper de ui en hak de knoflook fijn. Schrap de wortels en maak de bleekselderij schoon. Snijd de wortel en selderij in blokjes van 1 x 1 centimeter. Verwijder het uiteinde en de buitenste bladeren van de prei. Halveer in de lengte en snijd in ringen van 1 cm breed. Verwijder de zaadlijsten en kroontjes van de paprika en snijd in reepjes van 2 cm breed. Halveer de cherrytomaten. Verwijder de uiteindes van de courgette en snijd in reepjes van 1 cm dik.
2. Verwarm een grote hapjespan met een scheut olijfolie. Fruit hierin de ui, knoflook, wortel en bleekselderij gedurende 5 minuten. Breng op smaak met peper, zout en de oregano. Voeg de prei, paprika en cherrytomaten toe, en bak nog 10 minuten. Voeg de tomatenblokjes toe.
3. Breng ondertussen een ruime pan met gezouten water aan de kook en verwarm een koekenpan met een schuit olijfolie. Bak in de koekenpan de courgette goudbruin en breng op smaak met zout en peper. Kook de spaghetti in ongeveer 12 minuten beetgaar.
4. Voeg de courgettereepjes toe aan de pastasaus. Proef en breng indien nodig op smaak met zout en peper. Giet de pasta af en schep door de saus. Verdeel de pasta over vier borden en garneer met de geraspte kaas.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Eet ideeën op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 22:06

Ik verplaats dit topic naar voedertijd omdat het daar beter past

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 14:53

Wauw wat een handige tips weer , ik had aan zoveel nog niet gedacht als ik eerlijk ben. Ik heb weer veel nieuwe ideeën opgedaan die ik de komende tijd even uit ga proberen.

Iets wat ik niet hoef op te warmen vindt ik inderdaad wel gemakkelijk! Het kan wel , maar magnetron eten heeft niet echt mijn voorkeur := Plus het is sneller dan dat ik eerst nog moet warm maken en dan pas op eten.

Matheno

Berichten: 7943
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:55

s'avonds mik ik wat groente en vlees in de pan en dat doe ik erna in glazen bakjes wat mee kan naar kantoor, of leftovers van het avondeten.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Eet ideeën op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:59


Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 15:39

Allereerst: gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Zelf ben ik echt gek op wraps. Ik koop vaak volkoren wraps, qua groenten kun je daar werkelijk bijna alles in doen: bloemkoolroosjes, wortelschijfjes, mais/linzen, kikkererwten, courgette, paprika, maar net wat je in huis hebt :). Om op smaak te brengen een bouillonblokje en chili saus erbij en voor de crunch evt. wat noten erbij. Je kunt voordat je de groente op de wrap doet lekker wat Griekse yoghurt erop smeren (of een knoflooksausje maken met wat yoghurt/knoflook) of gewoon een makkelijke kant en kant en klare saus die je lekker vind. Evt wat kaas erover en je kunt de wrap makkelijk zo opvouwen dat je m in een bakje mee kunt nemen en opwarmen en gemakkelijk zelfs uit de hand kunt eten :) hier zijn ook veel combi’s in te maken dus verveelt niet zo snel denk ik! Een warme wrap is vaak wel lekker maar je kunt ook hele lekkere koude groente wrap maken, vooral met paprika en mais is dan lekker, vind ik zelf! En als je er maar genoeg groente indoet is het zeker een vullende avond maaltijd :)

Cerosa

Berichten: 770
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Eet ideeën op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 15:54

Voor bakjes: Even langs Ikea. Zij hebben van de 365+ serie bakjes, zowel vierkant als rechthoekig in meerdere formaten, met keuze tussen glas of plastic.
Makkelijk te stapelen in de vriezer! (ik heb geen aandelen er in, haha)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8312
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:48

Magnetron eten is ook weer heel anders dan eten dat even opgepiept is maar wel vers was :j
Couscous doet het hier heel goed, zeker in de zomer als ik niet perse warm wil eten. Huis gemaakte soep gaat ook geweldig, van te voren een broodje afbakken en die mee nemen. Als je die in je soep doopt merk je niet dat het brood wat harder is :Y)

Verder, eerst had alleen de AH stoommaaltijden voor in de magnetron maar de Jumbo heeft die nu ook. De zalm/tagliatelle is hier favoriet. Die smaken echt heel prima :j

Maar verder gaat eigenlijk alles wat je dus koud kan eten (salades, sommige soepen, luxer broodje met ei oid) prima en alles wat je normaal als avond eten eet gaat ook prima in een bakje mee en ik schuif dat gewoon de magnetron in. Alleen bloemkool wordt er niet echt beter van :+
Sommige dingen is het even zoeken, aantal gerechten gaat beter mét deksel en andere beter zonder. Kom je vanzelf achter :j

Maar de spullen vind ik zelf vooral belangrijk, dus fijn bestek. Een bord wat niet warm wordt in de magnetron en als je iets van een tosti-ijzer neer mag zetten ben je helemaal klaar voor je late werk uurtjes +:)+

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Eet ideeën op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:46

Ik ben fan van nasi, curry's, kip tandoori :D
Vanavond een mega pan gemaakt en 6 porties curry gemaakt voor de vriezer