Koken MET je kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37249
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 20:28

Ik ben dan wel geen mama maar heb vroeger altijd samen met mijn ouders gekookt. Al jong mochten we meehelpen :j . Begonnen met kleine ongevaarlijke dingen als sla klein plukken en spinazie scheuren. En balletjes gehakt draaien met goed gewassen handen. :D

Mijn eerste herinneringen toen was ik 4 en toen mocht ik op een krukje samen in de pan roeren waar soep in zat. (De pan en de roerlepel werden ook door mijn mams vastgehouden trouwens voor de veiligheid) De balletjes had ik meegeholpen met maken en ik had ook al de door mijn mama gesneden groentes er voorzichtig in mogen doen. Ze kookten electrisch trouwens en niet op gas,

Ook de kersen en pruimen ontpitten die uit eigen boomgaard kwamen. En meehelpen appelmoes maken. En het brooddeeg maken als mijn ouders zelf broodjes wilden maken was iets dat ik op gegeven moment mocht doen. Afwegen mengen kneden. En met hulp in en uit de oven doen.

Eenmaal ietsje ouder mochten mijn zus en ik ook proeven en zeggen of er nog iets inmoest kwa smaak.

Ik heb daardoor eigenlijk nog steeds plezier in koken en ben gek op soep maken ook.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 20:57

Reusje0504 schreef:
Ken je okae for kids (insta/fb/website) al? Heel veel leuke tips, recepten en producten!


Dat zegt me niets. Ga ik eens rustig naar kijken binnenkort.

tengeltje11 schreef:
Hier is hesp snijden iets wat ze alledrie heel leuk vinden(en de helft van de hesp is verdwenen na het snijden), ook eieren pellen, saus roeren, makkelijke groenten snijden, vleesballetjes rollen, croques klaarmaken,…. Zijn dingen waar ze graag bij helpen.

Ik voel me even blond maar Hesp? :o?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37249
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Koken MET je kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 21:00

Is dat niet vlaams voor ham?