Het grote Kamado topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Het grote Kamado topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:50


idylle
Berichten: 5829
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Het grote Kamado topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 12:56

Oehh dat ziet er heerlijk uit <<)

Lizz

Berichten: 8897
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:43

Ooh die pizzadeeg ga ik bewaren, ziet er goed uit die pizza.

Wij doen pulled chicken vandaag.

Onlangs deze gekocht, nog niet gebruikt. Iemand ervaring hier mee?
Afbeelding

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 18:49

Vandaag garnalen spies erop gelegd en wat waren ze lekker!! :Y)


Afbeelding


Ik denk dat die grotere er vanzelf wel komt :D

Heb je inmiddels al meer dan alleen een schuurborstel?

idylle
Berichten: 5829
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Het grote Kamado topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-22 22:03

Oehh dat ziet er lekker uit :~

Nee -O- heb eind van de ochtend een pb via Facebook gestuurd dat ik vrijdag een mail van Hornbach kreeg dat mijn bestelling hun distributie centrum verlaten had, maar dat de link voor de track and tracé van het vervoersbedrijf het nu nog steeds niet deed en ik graag wilde weten hoe het ervoor stond. Binnen 5 minuten had ik email dat ze het morgen komen bezorgen en vanavond een mail krijg met een tijdslot, maar ik heb nog geen mail :n Geen idee hoe nu verder dus, beetje jammerr. Maar goed hij zal vast deze week komen ga ik vanuit :)F

idylle
Berichten: 5829
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 06:50

Vannacht om kwart voor 2 mail gehad, hij komt in de ochtend als alles meezit. Manlief is thuis dus moet haast goedkomen.

idylle
Berichten: 5829
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 12:25

Hij is binnen *\o/*
Manlief heeft hem in onderdelen van de stoep afgehaald, want het was een mega groot pakket. Maar hij staat binnen. Vanavond als ik thuis ben van het werk in het echt bewonderen. Maar.... Me happy *\%/* *\%/*
Afbeelding

Afbeelding

JJ4

Berichten: 644
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:48

idylle schreef:
Hij is binnen *\o/*
Manlief heeft hem in onderdelen van de stoep afgehaald, want het was een mega groot pakket. Maar hij staat binnen. Vanavond als ik thuis ben van het werk in het echt bewonderen. Maar.... Me happy *\%/* *\%/*
[ [url=m/LjgNT5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/r8Dlqd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oeh best groot ook! Hoop dat die van ons ook snel komt. Er stond 5 tot 10 werkdagen, dus met ons geluk hopelijk eind volgende week.
Dan weet ik wel wat de doen met pinksteren. :D

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Het grote Kamado topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 13:26

Gaaf!

Dat is die van € 559,- toch?

Wou ik ook wel maar mijn man niet _O-

Moon10
Berichten: 372
Geregistreerd: 30-10-11

Re: Het grote Kamado topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 13:31

Ik volg! A.s. zaterdag komt onze Bastard, mijn man kan niet wachten. Ik heb hier al de nodige informatie voorbij zien komen en recepten zijn altijd welkom.

JJ4

Berichten: 644
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Re: Het grote Kamado topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 15:19

Zojuist bericht gekregen, a.s. vrijdag komt onze Grill Guru Large *\o/*
Ik las hier ergens dat ie 3 x ingebrand moet worden? Is dat dan gewoon in de hens ermee tot een bepaalde temperatuur en pas na die 3 x je eerste vleesje erop?

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het grote Kamado topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 15:40

Nee je moet hem eerst een paar keer op niet te hoge temperaturen stoken. Anders kan het keramiek scheuren door eventueel vocht.
Je kan er dan prima een stukje vlees opleggen.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:07

In 50-60 minuten langzaam opstoken naar 200graden.
De eerste 3 tot 5 x.

Vandaag zal ik dat uit voorzorg nog maar een keer doen, helemaal geen excuus om er straks nog wat op te leggen. :o :o :D

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Het grote Kamado topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:19

Wij hebben hier volgens mij dezelfde bbq als ts, en na aandringen van mij ook de kleine variant. Want dat is makkelijker met twee kleine stukjes vlees

Ik ben er zo ontzettend blij mee

Afbeelding

Heeft iemand deze al aangeraden? Deze is echt fantastisch om de bbq mee aan te krijgen

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Het grote Kamado topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:57

Doe het nu nog steeds met dat aanmaak wol(?)

Wel irritant dat het op snoer werkt,moet je een verlengsnoer op het terras hebben :+

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het grote Kamado topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:40

Ja die looflighter ga ik ook halen. Heb gelukkig stroom in de buitenkeuken :D

idylle
Berichten: 5829
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Het grote Kamado topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 22:11

Nou, het is me werkelijk waar niet gegunt :+ een stuk van de pot eraf onder het luchtrooster....
Afbeelding

Hornbach gebeld en die zou een email sturen die ik moest beantwoorden met een foto en welke oplossing ik wens. Heb gemaitl dat ik een nieuwe wil. Ach ja, zo hou je iets om naar uit te kijken _O-

Inbranden moet 3 x gebeuren en dan moet je er minimaal een uur over doen om het maximaal maar 200 graden te stoken. Dus tergend langzaam de temperatuur opvoeren. Je mag wel gewoon al dingen erop doen, maar bv een pizza is niet zo handig, want die hebben 250 graden nodig en dat mag de eerste 3x nog niet.

haike
Berichten: 13523
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Het grote Kamado topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:40

Ik lees graag mee voor tips, want sinds vorig jaar hebben wij er ook eentje maar nog erg weinig gebruikt helaas.

Manlief is van mening dat ie alleen aan kan als we echt uitgebreid gaan BBQ maar volgens mij is het juist ook heel goed te gebruiken voor gewoon wat simpels, of moet je dan toch wel veel geduld hebben?

Lizz

Berichten: 8897
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:49

@idylle, Ooh dat is wel echt balen, hopelijk snel een nieuwe.

@haike, er zijn zo veel meer mogelijkheden dan met een bbq. Het is een soort oven waar je ook mee kan bbqen.
Wij doen er ook simpele dingen op. Ook gewoon door de weeks. Gisteren verse pasta met garnalen er op klaar gemaakt. Geeft net wat meer smaak.
En ja er zijn ook gerechten waar je lang op moet wachten, maar dus ook zat dingen die zo klaar zijn.
De rooksmaak maakt het dan vaak net wat lekkerder.

Heb er ook brownies in gebakken, hij stond toch aan. Dus ipv in de oven, hier in gebakken.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 06:26

idylle schreef:
Nou, het is me werkelijk waar niet gegunt :+ een stuk van de pot eraf onder het luchtrooster....



Oh wat knudde! Snap dat je een andere nieuwe wil,hier is het echt te duur voor om het te accepteren.

Wie weet heb je geluk en mag je deze houden,zo ja stuur gerust een pb . Ik weet nu al dat ik een grotere wil _O-


Morgen heeft de slager een aanbieding met karbonades. ... Willen jullie nog raden wat wij morgenavond eten? :')

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 06:31

haike schreef:
Ik lees graag mee voor tips, want sinds vorig jaar hebben wij er ook eentje maar nog erg weinig gebruikt helaas.

Manlief is van mening dat ie alleen aan kan als we echt uitgebreid gaan BBQ maar volgens mij is het juist ook heel goed te gebruiken voor gewoon wat simpels, of moet je dan toch wel veel geduld hebben?


Als je het goed doet is hij met 15min op 200graden dus je kan er ook je doorsnee lapje vlees op leggen

idylle
Berichten: 5829
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-22 07:02

haike schreef:
Ik lees graag mee voor tips, want sinds vorig jaar hebben wij er ook eentje maar nog erg weinig gebruikt helaas.

Manlief is van mening dat ie alleen aan kan als we echt uitgebreid gaan BBQ maar volgens mij is het juist ook heel goed te gebruiken voor gewoon wat simpels, of moet je dan toch wel veel geduld hebben?


Je kunt op Facebook lid worden van diverse pagina's om tips te vinden. Zo kwam ik afgelopen week iemand tegen die er appeltaart op had gebakken, maar je kunt ook pizza maken of een lekker stukje vis of gegrilde groenten enzo.

@daant13 mocht ik hem mogen houden vraag ik eerst aan m'n collega of ze hem wil hebben, anders mag jij hem hebben. Al ga ik er vanuit dat ik zo'n duur ding gewoon terug moet sturen hoor. Maar ik hou je op de hoogte.

lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 07:08

haike schreef:
Ik lees graag mee voor tips, want sinds vorig jaar hebben wij er ook eentje maar nog erg weinig gebruikt helaas.

Manlief is van mening dat ie alleen aan kan als we echt uitgebreid gaan BBQ maar volgens mij is het juist ook heel goed te gebruiken voor gewoon wat simpels, of moet je dan toch wel veel geduld hebben?

Wij bakken er gerust hamburgers op hoor! En dat kost niet veel meer moeite dan een gewone houtskool bbq.
Wij deden wel vaak de houtskool in de starter aanmaken. (Eventueel met de verfbrander :') .. nou binnen 5 minuten kun je gerust grillen ..)
Maar zo maakte we ook de gewone bbq veelal aan.

@idylle wat een pech zeg! Hopelijk kunnen ze het passend en snel oplossen.

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het grote Kamado topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 07:57

Let op met een starter gebruiken bij een kamado. Daar kan het porselein van scheuren (teveel hitte ineens)

lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:18

secricible schreef:
Let op met een starter gebruiken bij een kamado. Daar kan het porselein van scheuren (teveel hitte ineens)

Dat ligt er aan hoe je het gebruikt! Wel als je in de starter de kolen op volledige hitte gebruikt.
Maar als je de kolen in je kamado doet en wij hebben in de egg tenminste nog een extra schaal. Weet niet hoe dat is in andere bbq’s en je laat deze met de klep open nog even ‘wennen’
Is die kans niet heel groot.