Welke bruiswatermachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Welke bruiswatermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:13

Hier ook af en toe last van bij nieuwe cilinder. Maar das 1 keer weer aandraaien en gedaan.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16154
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:14

Marije_jiplover schreef:
Essie73 schreef:
Wij hebben met de aanschaf van onze nieuwe keuken de Quooker combi cube laten instaleren. Het is even een fikse uitgave, maar we zijn er zo blij mee.
Voorheen hadden we een sodastream, maar deze komt niet eens in de buurt qua kwaliteit.

Nadeel van de Quooker combi vind ik dat je niet kunt variƫren in hoeveelheid bruis.
Voor cola doe ik veel meer bruis in het water dan wanneer ik bruiswater zonder smaak wil drinken.

Afhankelijk van de afstelling vind ik bij sommige van mijn vrienden het bruiswater uit de Quooker heel lekker, of een beetje te hard bruisen.

Bij de nieuwste kan dit wel, is in te stellen op de cube zelf.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Welke bruiswatermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 07:01

HIer ook af en toe voornamelijk bij een nieuwe cilinder. Dan draai ik hem een keer goed vast en dan zit die weer. Ik vind het wel altijd lastig inschatten wanneer die leeg is dus draai ik hem eraf en ga wegen (rond de 750 gr is die leeg)

De flessen neem ik af en toe mee in de afwas met een flessenborstel. Ik gebruik ze nu meermaals per dag al sinds februari en ruik nog niks muf. Wel drink ik (bijna nooit) van de fles en altijd uit een glas en als ik uit de fles heb gedronken tijdens een dagje weg dan was ik hem meteen uit

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 07:28

Hier geen last van losdraaiende cilinders en ook niet van muf ruikende flessen.
Ik doe ze echter niet in de vaatmasmachine of handafwas met sop, ik spoel ze heel goed uit na elk gebruik. De smaak van afwasmiddel in een plastic fles vind ik echt niet te hachelen.

Ik maak vnl bruiswater, alleen af en toe cola, maar die smaak blijft niet in de fles achter als ik die goed met warm water omspoel en even flink schud met een beetje water erin tijdens het spoelen.

Na het spoelen vul ik een fles altijd weer direct met koud water en zet die in de koeling, zodat ik altijd koud water kan pakken om weer nieuw bruiswater te maken.
Ik werk met verschillende kleur doppen om het mezelf makkelijk te maken.
Zwarte dop is gewoon water (of cola, maar dat zie je aan de kleur van de vloeistof :+ ) witte dop is bruiswater.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 16:56

Even de update. We hebben bij de Blokker uiteindelijk een foeilelijke voor 20 euro gekocht. Ik vind het ideaal, maar ik hoop dat deze snel stuk gaat zodat we een knappe kunnen kopen.

En ja, ik maak er prosecco mee _O-

leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:10

Urbanus schreef:
Even de update. We hebben bij de Blokker uiteindelijk een foeilelijke voor 20 euro gekocht. Ik vind het ideaal, maar ik hoop dat deze snel stuk gaat zodat we een knappe kunnen kopen.

En ja, ik maak er prosecco mee _O-

Werkt dat goed? Want dan ga ik dat binnenkort ook proberen met onze fake sodastream van de blokker _O-

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 21:19

Ja! Maar echt 2 keer drukken is genoeg kan ik je vertellen _O-