Wat eten jullie als het zo warm is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 06:03

Pastasalade!! :)
Gisteren met pesto, kip, zongedroogde tomaten en rucola.

Vanavond met rauwe ham en meloen. :9

En tip voor jou: maken zoals je het wilt en je vriend past zich maar aan. Vind 'ie het niet lekker gooit 'ie er zelf maar pindasaus overheen. :wave:

LWDaisy

Berichten: 4777
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 07:04

Captain schreef:
Pastasalade!! :)
Gisteren met pesto, kip, zongedroogde tomaten en rucola.

Vanavond met rauwe ham en meloen. :9

En tip voor jou: maken zoals je het wilt en je vriend past zich maar aan. Vind 'ie het niet lekker gooit 'ie er zelf maar pindasaus overheen. :wave:


Ik geef hem vaak gewoon hetzelfde vlees als wat ik eet, en koude erwten met mayo. Dat lust hij wel :')

Bloemetje75
Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 07:26

We hadden gisteren broodje (vega)shoarma met een salade van sla komkommer, paprika en mais.
Vandaag wraps gevuld met restant salade, gerookte kip en tomaat voor wie wil. Dochter zal er wel roomkaas bij eten (eet vega).

PrizTwir
Berichten: 2397
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 07:37

Vanavond wordt het carpaccio salade :9. Makkelijk te maken en niet warm. Ik hoef nu ook niet zoveel eten.

Morgen gaat de BBQ aan denk ik.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 07:42

Wij eten gewoon aardappeltjes met broccoli en vega vlees vanavond. :+

Zo warm wordt het toch niet in huis.

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 07:53

Meestal gewoon salade, sla, ei, komkommer, spekjes, geitenkaasballetjes en dressing. Soms ook stukjes gekruide kip als variatie of iets wat over is van de dag ervoor.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:06

Mijn zus was geëmigreerd naar Suriname, hoge luchtvochtigheid en warmte. Zij at gerust erwtensoep of hutspot met draadjes vlees. Zelf moet ik daar met die warmte niet aan denken.
Maar een gewone warme maaltijd gaat er wel in, iets van een stukje vlees-kip-vis wat sla en krieltjes of rösti. Maar een lekkere maaltijdsalade vind ik ook wel lekker met dit warme weer of gewoon een kop soep met broodje is dan ook prima.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:08

Ik ben een theeleut en ja ook met deze warmte. Ik laat het nu alleen wat langer afkoelen en drink het lauw

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:10

Gisteren een spitskool salade en een stukje vlees op de bbq.
Vandaag word het een pastaschotel.

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Re: Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:12

Sushi

Roodvos

Berichten: 6664
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:25

Ik heb gisteren aardappelsalade gemaakt. Aardappelschijfjes, krieltjes, partjes of blokjes. Gaar maken en laten afkoelen (ik gebruik zo'n zakje voorgekookt). Snipper een uitje of sjalot. Maak een vinegraitte van balsamico-azijn, olijfolie, (grove) mosterd en kappertjes. Eventueel nog een beetje honing toevoegen. Peper en zout naar smaak.
Alles door elkaar scheppen.
Afbeelding

- Koude yoghurt met warme tomaatjes van Ottolenghi. Klinkt bijzonder, is goddelijk lekker: https://domainemalpaskookt.com/ottoleng ... tomaatjes/
- Griekse salade met parelcouscous. Parelcouscous koken en laten afkoelen. Ondertussen griekse salade maken met tomaat, komkommer, paprika, olijven en feta (alles in blokjes). Alles door elkaar scheppen met een beetje oregano. Je kan nog een scheutje olijfolie toevoegen.
- Een blik gemengde groente (macedonische of doperwten met worteltjes) afgieten. Een uit snipperen en een paar tomaten in blokjes. Blikje tonijn. Alles door elkaar scheppen.
- Een pot/blik jonge kapucijners, uitje snipperen en (rauwe) rode kool heel fijn snijden. Vinegraitte maken met mosterd. Alles door elkaar scheppen.
- Courgette schijfjes grillen. Mengen met groene pesto, aioli en veldsla.
- Stukjes watermeloen met munt en feta.
- Bloemkoolsalade:
https://www.lekkeretenmetlinda.nl/bloem ... it-simpel/
https://vegetarischeteniseenfeest.wordp ... azelnoten/
https://aantafelbijanna.nl/eiersalade-m ... en-kerrie/


LWDaisy schreef:
- aardbeien - mijn vriend vind mijn manier van aardbeien eten echt walgelijk haha. Ik neem een diep bord, vul dat met aardbeien, melk en kristalsuiker, prak dat allemaal door elkaar en sop daar een witte boterham met boter in. Doet niet iedereen dat? :')
%) %)
Wat jammer van die heerlijke aardbeien!
Probeer dit eens: besmeer de witte boterham met boter en bestrooi met kristalsuiker. Snij de aardbeien doormidden en verdeel over de boterham. (Drink er een beker melk bij? )
Doe de aardbeien in een kom (met vanilleijs) en spuit er slagroom op. Scheur een paar blaadjes munt in reepjes en verdeel dat over de slagroom. Strooi er nog een beetje chocoladehagel overheen.

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:28

Ik gooi meestal wat vlees op de grill met een lekkere salade erbij. Aardappels eet ik sws niet veel, maar met warmte krijg ik het echt niet naar binnen. Dit had ik gister <3
Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:32

Ik probeer meer groente, minder vlees te doen deze warme dagen.

Gisteren hadden we Ananassi van Project Gezond (chinese wokgroente, ananas, rijst en kruiden)

Vandaag eten we een maaltijdsalade met pasta, brie en framboos.

Het is hier in huis 23 graden, dus ik kook en eet wel gewoon. Dan houdt je het langer vol haha.

(die aardbeien, daar krijg ik spontaan rillingen van)

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:33

Captain schreef:
En tip voor jou: maken zoals je het wilt en je vriend past zich maar aan. Vind 'ie het niet lekker gooit 'ie er zelf maar pindasaus overheen. :wave:


Dat dus.

Hij leert maar andere dingen eten. Het is niet erg gezond ook, zo weinig afwisseling in je dieet :D
En als-ie iets niet wil eten: "daar ligt het brood, daar ligt de kaas, je gaat je gang maar. Oh, en hier, krijg je ook nog een vitaminepil erbij van me" :))

Ik zou me er niet aan aanpassen.

Kaplaars

Berichten: 1548
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:15

Eens met captain en ibbel!

Ik ben dus fan van couscous salade! Ik heb een variant die lijkt op de doos tabouleh van Knorr. En ik heb er een met munt, citroensap als dressing en fetakaas.
Mijn vriend was vroeger ook zoals jouw vriend, maar inmiddels vraagt hij zelf om salades ect!
Mijn schoonmoeder zei ooit dat ik vooral ‘liflafjes’ maak :') inmiddels wil ze al die liflafjes wel proeven!

Ik vind trouwens gerechten die in de oven gaan ook fijn, zoals idd een quiche of een makkelijke lasagne.

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:17

zelfgemaakt soepje
wraps
broodje
fruit, met name meloen en aardbeien

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:20

Koude pasta. Ik vind het heerlijk met tonijn, yoghurtdressing, tomaat, mais enz.
En een quesadilla gaat er nu ook wel in. Kun je vullen met alles wat je lekker vind.

Vanavond staat 'ie ook op het menu. Met kipschnitzel oid, spekjes, yoghurtdressing en komkommer en tomaat.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:26

Volgens mij heb ik nog een bak erwtensoep in de vriezer liggen :))

Hier ook veel salades en wat pasta-toestanden met groenten en wat kip enzo. En heel veel meloenen, die doen het ook altijd goed.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:27

Frieten met stoofvleessaus en mayo ! :D

Ik eet misschien 2 keer per jaar frieten, en krijg er altijd zin in als het zo warm is. Geen idee hoe dat komt :')

Voor de rest van de warme dagen scharrel ik restjes bij elkaar van groenten, zoete aardappel en eitjes of vis.

Dus ik ben van weinig nut voor je inspiratie denk ik :')

Die aardbeien, hier vroeger prakken in een bord met wat suiker en dan op een witte boterham met boter. De melk deden we niet, maar komt toch aardig in de buurt hé :D

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:00

Met warm weer eet ik het liefst iets pittigs, Mexicaans/Aziatisch ofzo. Koud eten houd ik niet van (salades vreet ik echt niet).
Vanavond worden het sudderlapjes (niet mijn keuze :') ) Gelukkig is het hier lekker koel in huis :')

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:55

Ik gruwel bij het idee van de aardbeien..... De aardbeien hier uit de tuin zijn zo rijp dat je helemaal geen suiker nodig hebt :') Maar de eerste aardbeien van het jaar doe ik meestal in een schaaltje, vla erbij, slagroom erover en smullen maar :9

Hier wordt het vanavond een lauwe soep. Of een simpele tomaten soep (blik tomatenblokjes, blikje tomatenpuree, water en klaar), die ik dan nog aanvul met bouillonblokje, ui, knoflook, Spaanse peper, peper, kruiden, en/of pasta en wat je verder lekker vindt erdoor. Is snel klaar, kan zowel warm, lauw als koud gegeten worden. Of het wordt een Aziatische geïnspireerde noodle-soep die ook lauw nog prima naar binnen gaat.

Gewoon puur om het zoutgehalte snel op peil te brengen, en voldoende vocht naar binnen te krijgen.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:51

Ik maak vanavond pastasalade, met appel, peer, selleriesalade en gerookte kip (en natuurlijk pasta), lekker fris gerecht voor een warme dag.

je aardbeien klinken ehhh bijzonder :+ :')

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:29


Seraphia
Berichten: 272
Geregistreerd: 07-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:54

Ik heb een carpacciosalade met lekkere koude pasta erbij van de Jan Linders vanavond. Erg lekker! :9

LWDaisy

Berichten: 4777
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 14:58

Ik denk dat ik idd maar brood & kaas in huis haal voor mijn vriend, en gewoon mijn eigen ding doe met het eten hahaha.

Hij eet sowieso vrij saai hoor, ook in de winter. Er zijn maar een paar groenten die hij lust/eet, vis vermijdt hij zoveel mogelijk. Ik ben gek op vis, ook op sushi.

Er zitten leuke ideetjes bij, dank allemaal!

Mijn aardbeien zijn echt life. Probeer het maar eens! :D :D