Spaanse bokkers, welk bananen-drankje zoek ik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Spaanse bokkers, welk bananen-drankje zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-22 23:43

Één van mijn fijnere jeugd herinneringen was een frisdrank uit Spanje. Het was een groen bruisend drankje met bananen-smaak. Ik spreek hier over 20 jaar geleden trouwens. Toen zat het in een groene ‘wijnfles’ met een witte dop. Zo’n speciale die je luchtdicht kon afsluiten (zoals weck-potten ook hebben maar dan op een fles dus.)

Er zat 100% zeker geen alcohol in. Buiten Spanje is het enige andere land waar ik ooit geweest ben Kreta en mijn Griekse man herkend het drankje niet dus ik moet het in Spanje hebben leren kennen.

Ik vind Japanse drankjes met banaan maar geen Spaanse… we stonden daar altijd op dezelfde camping en ik sprak al snel wat Spaans waardoor ik als gupje van de plaatselijke bevolking ook wel eens dingen kreeg. (Klein voor mijn leeftijd en dan hun taal proberen te spreken charmeerde. Tóen kon ik dat nog. _O- ). Mogelijk is het dus iets dat enkel in Spanje te krijgen is bedenk ik me nu.

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Spaanse bokkers, welk bananen-drankje zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 23:52

Hmm ik ken alleen deze...

Afbeelding

Alleen is dat een siroop.

Dronk je het puur uit de fles of deed je er zelf water/bruis bij?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-22 23:57

Nientsje schreef:
Hmm ik ken alleen deze...

[ [url=m/Wig8Mc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alleen is dat een siroop.

Dronk je het puur uit de fles of deed je er zelf water/bruis bij?

Ik dronk het uit een fles maar ik sluit niet uit dat die voor mij ‘gemaakt’ is… hetgeen uit de fles kwam was iig wel groen en zover ik me herinner zat er geen etiket op. (Want als dat er op zat had ik op de naam gezocht waarschijnlijk.)

Wat meer en meer wijst naar het vermoeden dat het iets van de plaatselijke bevolking was en niet zozeer iets dat in de winkels lag… :=

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 23:58

Ayasha schreef:
Nientsje schreef:
Hmm ik ken alleen deze...

[ [url=m/Wig8Mc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alleen is dat een siroop.

Dronk je het puur uit de fles of deed je er zelf water/bruis bij?

Ik dronk het uit een fles maar ik sluit niet uit dat die voor mij ‘gemaakt’ is… hetgeen uit de fles kwam was iig wel groen en zover ik me herinner zat er geen etiket op. (Want als dat er op zat had ik op de naam gezocht waarschijnlijk.)

Wat meer en meer wijst naar het vermoeden dat het iets van de plaatselijke bevolking was en niet zozeer iets dat in de winkels lag… :=


Ahh zo, ja kan allemaal natuurlijk! Ik hoop dat je er nog achter komt :D

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Spaanse bokkers, welk bananen-drankje zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 00:05

Het eerste wat in mij op kwam was Panache maar dat is met citroensmaak... En niet typisch Spaans. Na even googlen kwam ik hier op uit:
Afbeelding