Multicooker of airfryer erbij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lieke2
Berichten: 2132
Geregistreerd: 12-12-02

Multicooker of airfryer erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 16:47

Ik ben een beetje aan het rondneuzen voor een extra keukenhulp, maar vind het lastig :o

Ik heb nu een CPE en een airfryer (philips, van het eerste uur). Deze laatste is wel aan vervanging toe.
Nu heb ik zitten kijken naar de nieuwere airfryers (wederom van Philips) en de machtige maaltijden die je hiermee kunt maken. Maar.... een pan als de Ninja foodi 14 in 1 lonkt ook. In andere potten (IP of iets dergelijks) heb ik me nog niet verder verdiept :+

Ik zou graag redelijk complete maaltijden willen maken, maar ook wat willen (af)bakken.
Wat zouden jullie aanraden en waarom?

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Multicooker of airfryer erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 17:12

Onze airfryer vinden we helemaal geweldig dus dat is een blijver.

Magnetron staat stof te vangen op zolder.

Klein oventje is handig voor de ovenschotels dus die wordt ook regelmatig gebruikt.

En dan heb ik nog een slow cooker, ideaal voor soep - al maak je wel een flinke hoeveelheid -

Verder gebruik ik hem toch niet veel :o
Ook al kan je er complete maaltijden in 1 maken, het past niet helemaal bij ons.

Mede vanwege de eindtijd van het te bereiden gerecht en m'n man houdt er niet zo van als alles door elkaar gehusseld is :roll:

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 17:35

Ik word helemaal blij van mijn Airfryer XXL. Slowcooker van Philips heb ik weggegeven en die gebruiken hem ook niet :D

lieke2
Berichten: 2132
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Multicooker of airfryer erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 18:08

Ik heb zitten kijken naar de nieuwste airfryer, en dan idd XXL. Wat maken jullie er zoal in? En gebruiken jullie veel extra accessoires?

Overigens gebruik in de CPE ook best goed, helemaal sinds ik ontdekt heb dat oa de risotto daar hartstikke makkelijk en snel in te maken is :9 . Maar ook de erwtensoep is eenvoudig (en met 30 minuten klaar), pastasausen en andere lekkere dingen, zowel snelkoken als slowcooken.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 18:23

Toen zowel mijn oude airfryer als oude slowcooker aan vervanging toe waren heb ik gekeken naar zo'n multicooker, de Ninja Foodi Max ofzo.
Het grootste nadeel ervan vind ik dat wanneer je bijvoorbeeld soep maakt, je niet tegelijkertijd de airfryer functie kunt gebruiken en ik zag me weer met meerdere apparaten eindigen. :')
Uiteindelijk ben ik voor een losse airfryer (een Tomado xxl) en slowcooker (simpele 3,5l van Tristar) gegaan, voor mij veel handiger en het kostte ook nog veel minder.
Win-win-win in mijn geval dus: goedkoper, zowel kunnen slowcooken als bakken zonder eerst programma's moeten afmaken en geen 3 of meer apparaten op het aanrecht.

Ik heb beide apparaten standaard op het aanrecht staan nl, de slowcooker gaat als ik wat meer ruimte nodig heb weleens een dagje een kast in maar de airfryer gebruik ik zo vaak dat ik die de hele dag door bleef verslepen voor mijn gevoel. :+

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Multicooker of airfryer erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:08

ik heb een philips airfryer xxl en een slowcooker, en vind ze dat ze elkaar perfect aanvullen en zeker niet vervangen. Ik zou dus voor een nieuwe airfryer gaan.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:11

Lielle schreef:
ik heb een philips airfryer xxl en een slowcooker, en vind ze dat ze elkaar perfect aanvullen en zeker niet vervangen. Ik zou dus voor een nieuwe airfryer gaan.

Ik heb de Ninja 500 en dat is een airfryer XXL, oven, slowcooker en hogedrukpan ineen.
Super fijn om te hebben.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Multicooker of airfryer erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:14

Ik maak letterlijk alles in mijn airfryer :+ Maar ik ben alleen thuis en heb vaak erg weinig tijd om deftig te koken, dus voor mij eerder een makkelijke oplossing.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:18

Brainless schreef:
Lielle schreef:
ik heb een philips airfryer xxl en een slowcooker, en vind ze dat ze elkaar perfect aanvullen en zeker niet vervangen. Ik zou dus voor een nieuwe airfryer gaan.

Ik heb de Ninja 500 en dat is een airfryer XXL, oven, slowcooker en hogedrukpan ineen.
Super fijn om te hebben.

Voor mij is het nadeel daarvan dat ik de airfryer en slowcooker vaak tegelijkertijd gebruik (soep in de sc en dan bijvoorbeeld broodjes en/of kippenvleugeltjes in de af voor erbij) wat niet lukt met 1 apparaat. :+
Vandaar de keuze voor 2 losse apparaten. :)

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Multicooker of airfryer erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:21

Wij hebben een heel vergelijkend warenonderzoek naar airfryers gedaan en kwamen na de eerdere philips (een kleintje) nu uit bij deze:
https://www.boxxer.nl/princess-182055-d ... 6973636850

Ik vind hem net zo prima als de philips, er past veel in en de prijs is ook leuk! Ik wilde die hele grote philips met die rail onderaan niet, omdat ik die heel rot bedienen vond en de bak omkiepen (bijv frietjes in een schaal) heel omslachtig of helemaal niet ging. Met die van tefal had ik hetzelfde probleem: die heeft een losse bodemplaat die ermee uitvalt als je de bak omkiept.

Ik vind een multicook niks, want heb vaak meerdere dingen tegelijk aanstaan (let wel even op je groepen: vaatwasser en airfryer en oven en slowcooker op een groep gaat vaak niet) en vind ze elkaar niet vervangen.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:38

lor1_1984 schreef:
Voor mij is het nadeel daarvan dat ik de airfryer en slowcooker vaak tegelijkertijd gebruik (soep in de sc en dan bijvoorbeeld broodjes en/of kippenvleugeltjes in de af voor erbij) wat niet lukt met 1 apparaat. :+
Vandaar de keuze voor 2 losse apparaten. :)

Broodjes zijn in de ninja binnen 6 minuten afgebakken (hij is sneller dan de airfryer), had er eerst ook 2, fryer en slowcooker, maar dat nam zoveel ruimte in elke x, vandaar dat ik voor de Ninja heb gekozen. Kost wat, maar werkt echt als een ehhh tiet :+
Doordat ik nu ook hogedruk heb merk ik dat ik dat veel vaker gebruik dan de slowcooker.. alles is juist heel snel klaar.
Draadjes vlees met 15/20 minuten hoge druk, kip valt met 10 minuten hogedruk al van het bot.

Heb nu zin in spareribs :+ _O-

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:46


lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:31

Brainless schreef:
lor1_1984 schreef:
Voor mij is het nadeel daarvan dat ik de airfryer en slowcooker vaak tegelijkertijd gebruik (soep in de sc en dan bijvoorbeeld broodjes en/of kippenvleugeltjes in de af voor erbij) wat niet lukt met 1 apparaat. :+
Vandaar de keuze voor 2 losse apparaten. :)

Broodjes zijn in de ninja binnen 6 minuten afgebakken (hij is sneller dan de airfryer), had er eerst ook 2, fryer en slowcooker, maar dat nam zoveel ruimte in elke x, vandaar dat ik voor de Ninja heb gekozen. Kost wat, maar werkt echt als een ehhh tiet :+
Doordat ik nu ook hogedruk heb merk ik dat ik dat veel vaker gebruik dan de slowcooker.. alles is juist heel snel klaar.
Draadjes vlees met 15/20 minuten hoge druk, kip valt met 10 minuten hogedruk al van het bot.

Heb nu zin in spareribs :+ _O-

Ik zag mezelf eindigen met de Ninja, een losse airfryer én een losse slowcooker omdat ik zowel af als sc zoveel gebruik. :')
Vandaar de voor mij handigste oplossing: geen Ninja maar een losse af en sc. :)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:16

lor1_1984 schreef:
Ik zag mezelf eindigen met de Ninja, een losse airfryer én een losse slowcooker omdat ik zowel af als sc zoveel gebruik. :')
Vandaar de voor mij handigste oplossing: geen Ninja maar een losse af en sc. :)


nou dit dus :-) Mijn slowcooker is ook snelkookpan ( :-) ), een crockpot om precies te zijn, met dus bv risotto en yoghurtstand. Ik gebruik wel alleen de slowcooker variant, maar dat is ideaal. 's Nachts aanzetten, volgende ochtend stoofschotel :-) Airfryer in feite als mini oven :-)

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:25

Ik heb kleine ovenschaaltjes om 1-2 persoons ovenschotels te maken, ideaal met de airfryer. :D
Mijn slowcooker is gewoon een simpele met draaiknop: low, high, warmhouden en dat is het wel, geen timer of andere functies.

Mocht ik ooit een grote keuken en/of bijkeuken krijgen kan ik altijd nog een multicooker erbij nemen maar dat zal wel bij dromen blijven vrees ik. :+

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 14:04

Wij hebben een kleine keuken en wilde ook graag een airfryer, maar aangezien ik ook meer wil mee doen heb ik uit eindelijk voor de ninja foodi 750 gekozen. Vandaag binnen gekomen, morgen gebruiken want ja.. vandaag eten we helaas bij mijn schoonouders. :')

lieke2
Berichten: 2132
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-22 22:13

Momo94 schreef:
Wij hebben een kleine keuken en wilde ook graag een airfryer, maar aangezien ik ook meer wil mee doen heb ik uit eindelijk voor de ninja foodi 750 gekozen. Vandaag binnen gekomen, morgen gebruiken want ja.. vandaag eten we helaas bij mijn schoonouders. :')


Is dit die 14in 1?
*edit idd de 14 in 1, die lijkt me wel wat ja

Ik ben er overigens nog steeds niet over uit O:)

Als ik er aan denk, probeer ik de kookprogramma's op 24kitchen te kijken van de airfryer om te zien wat ze er daar allemaal mee doen

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 17:51

lieke2 schreef:
Momo94 schreef:
Wij hebben een kleine keuken en wilde ook graag een airfryer, maar aangezien ik ook meer wil mee doen heb ik uit eindelijk voor de ninja foodi 750 gekozen. Vandaag binnen gekomen, morgen gebruiken want ja.. vandaag eten we helaas bij mijn schoonouders. :')


Is dit die 14in 1?
*edit idd de 14 in 1, die lijkt me wel wat ja

Ik ben er overigens nog steeds niet over uit O:)

Als ik er aan denk, probeer ik de kookprogramma's op 24kitchen te kijken van de airfryer om te zien wat ze er daar allemaal mee doen

Klopt, de 14 in 1. Ik heb via bol.com gekeken en daar heb je de 750 staan en als je daarop klikt heb je ook een 2de hands om het zo maar te zeggen. Alleen die zijn ook gewoon nieuw, alleen zijn terug gestuurd geweest. Scheelt wel €110,- :+ :D Heb vooral ook de nieuwste gekozen, zodat ik ook echt jaren vooruit kan en geen opties wil missen.

lieke2
Berichten: 2132
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Multicooker of airfryer erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 20:27

Zo :wow: dat scheelt enorm veel!! Met de volledige garantie erop?
Ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden, wil je een keer updaten?

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 20:49

Ik heb een airfryer oven van bol.com, was prijzig maar echt ideaal.

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 09:44

lieke2 schreef:
Zo :wow: dat scheelt enorm veel!! Met de volledige garantie erop?
Ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden, wil je een keer updaten?

Klopt met 2 jaar garantie erop. :D

Ik heb nu 2x een simpel pasta gerecht gemaakt en was erg lekker! Enige wat ik nog even moet kijken hoe ik de pasta iets minder gaar krijg. :D

En eehh... dat is een snelle conditionering. :+ Multicooker nu voor de 3de keer gebruikt en vriendlief weet nu al als die pfffff..!!! Doet met de snelkookstand dat het eten zowat klaar is. Moet alleen nog op de borden geschept worden. :')

lieke2
Berichten: 2132
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 10:04

Momo94 schreef:
En eehh... dat is een snelle conditionering. :+ Multicooker nu voor de 3de keer gebruikt en vriendlief weet nu al als die pfffff..!!! Doet met de snelkookstand dat het eten zowat klaar is. Moet alleen nog op de borden geschept worden. :')


:') :')

Ik zit wat te kijken op youtube maar hoe ze daar dingen in 1 x combineren, groenten, pasta en vlees en dan is het vlees knapperig. Dat klinkt goed.

Die pasta, is dat dan zo'n alles in 1 pot? Dus alles erin gooien, incl ongekookte pasta en het komt er kant en klaar uit?

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 10:16

lieke2 schreef:
Momo94 schreef:
En eehh... dat is een snelle conditionering. :+ Multicooker nu voor de 3de keer gebruikt en vriendlief weet nu al als die pfffff..!!! Doet met de snelkookstand dat het eten zowat klaar is. Moet alleen nog op de borden geschept worden. :')


:') :')

Ik zit wat te kijken op youtube maar hoe ze daar dingen in 1 x combineren, groenten, pasta en vlees en dan is het vlees knapperig. Dat klinkt goed.

Die pasta, is dat dan zo'n alles in 1 pot? Dus alles erin gooien, incl ongekookte pasta en het komt er kant en klaar uit?

Ik heb voor het eerste recept op de saute stand wel even de spekjes en champignons aangebakken. Vervolgens heb ik de AH funghi pasta saus overheen gedaan en daarna de ongekookte pasta. Vervolgens er zoveel water bij gedaan dat alles net onder water stond. Dan pressure delayed release ingesteld op 5 minuten en vervolgens op het wolkje links geklikt en dat ook ingesteld op 5 minuten. Vervolgens doet het apparaat alles zelf en dan doet hij eerst druk opbouwen. Dan hoor je een ping en dan gaan de eerste 5 minuten in en vervolgens ping en dan gaan de 2de 5 minuten in waar hij langzaam de druk af laat nemen en dan hoor je PFFFFFFF...!!!!! De eerste keer schrok ik ervan. Daarna staat er op het apparaat open lid en dan kan je hem openmaken en opscheppen. Ik ben er nu al fan van. Werk meer dan 60 uur en het scheelt vooral ook dat ik niet steeds op hoef te staan om te roeren of op te letten dat het niet overkookt. :D

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:34

Oud topic, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of de multicooker (voor wie er eentje heeft) nog wordt gebruikt en of deze nog steeds bevalt?

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 17:49

_Christina schreef:
Oud topic, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of de multicooker (voor wie er eentje heeft) nog wordt gebruikt en of deze nog steeds bevalt?

Ik! alleen inmiddels woon ik helaas weer thuis en is het gebruik wel veel minder geworden. :+ Maar hij bevalt nog steeds! :D