Multicooker of airfryer erbij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:20

_Christina schreef:
Oud topic, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of de multicooker (voor wie er eentje heeft) nog wordt gebruikt en of deze nog steeds bevalt?

Hier wordt de Ninja 500 bijna dagelijks gebruikt.

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Multicooker of airfryer erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 11:49

En je kunt daar echt ook hele gerechten in één keer mee maken? Pasta bijvoorbeeld, waar ik namelijk vooral over twijfel is, in hoeverre je normaal pasta kunt maken. Dus niet een ovenpasta, maar een gerecht waarbij je normaliter de pasta apart kookt. Want als het allemaal bij elkaar moet zoals bij een ovenpasta, dan win ik niks. Of bijvoorbeeld met rijst, kun je rijst tegelijk maken met een los sausje en los een groente of evt vlees?

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Multicooker of airfryer erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 12:03

Nee dat gaat niet. Het is een oven (airfryer) + snelkookpan + slowcooker.
Je kunt geen dingen apart in koken, maar daar heb ik hem ook niet voor.
Hij wordt dagelijks gebruikt voor een afbakbroodje/snacks, ik maak er soepen en stoofpotten in en het voordeel van de snelkook gedeelte is dat stoofpotten/vlees, kippenpoten/spareribs enz veel sneller klaar zijn.
Het voordeel is dat hij 1 heel veel sneller werkt en niet hoeft voor te verwarmen als een gewone oven. Dus voor mij bespaart het veel tijd.

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Multicooker of airfryer erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 13:53

Hmm misschien is het een andere versie die dat wel zou moeten kunnen, heeft iemand die? De 750 misschien?

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:55

In de ninja 15 in 1 kun je verse pasta in tomatensaus klaarstomen dacht ik.

Gedroogde pasta kan ook gelijk in de saus met high pressure.

Ik ben zelf qua pasta nog een beetje zoekende.maar qua stoofvlees, bakken erg tevreden.

Erwtensoep is ff zoeken naar vocht, maar ook top. Rijst voor pokebowl en verse ingrediënten toevoegen. En vergeet gewoon risotto maken niet. Het stomen met aardappel, groente en vlees vind ik ook aanrader. Of gehaktballen bij een stamppot (ook prima te stomen)

Maar zeker niet alles qua keuzes doe ik in de ninja maar hoeft van mij ook niet.
Maar als je creatief en zelf onderzoekend bent qua recepten en proberen. Er zijn voor de ninja geen 1001 receptenboekje ofzo, maar hij kan heel veel en heb je wel beetje zelf onderzoeken of proberen voor nodig.

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 14:20

Dat klinkt op zich goed.
Ik ben uiteindelijk voor een rijstkoker gegaan met stoommandje, omdat mijn conclusie was dat voor veel gerechten er alsnog een pan op het vuur bij moet voor het een of ander (of iets in de oven of meer werk qua voorbereiding) dus ik zie voorlopig geen toegevoegde waarde in een multicooker. Misschien als ik geen oven zou hebben. De beslissing werd ook wel beïnvloed doordat lucky me voor geen 24 euro de tefal rijstkoker tegenkwam bij de appie in de troepbak +:)+
Werkt uitstekend, ook met wat groente ofzo (ik gooi het er meestal onderin bij, omdat ik veelal diepvriesgroente eet).