Deeg Pizzarette

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Deeg Pizzarette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:44

Lijkt me gezellig en lekker, pizzaatjes maken. Maar wat zijn die pizzarettes prijzig!

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:23

Je kunt ook zo’n rol kopen (van Jan of tante Fanny) en in plaats van het malletje te gebruiken er zelf vierkantjes uit knippen met een schaar. Dan haal je er veel meer uit dan dat je er echt rondjes van maakt!
Wij hebben met zijn tweeën net niet genoeg aan 1 zo’n rol, maar wij zijn beide goede eters en zitten dan ook gerust de hele avond te tafelen.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:34

Wij gebruiken altijd gewoon pizzadeeg waar je uiteindelijk zelf een grote plaatpizza van kan maken. Er zit bij de pizzaretya een stampvormpje en daar maak je een mini pizaatje van. Voordeel is dat er vaak al tomatensaus bij zit, heb je dat ook meteen.
Wij houden altijd 6 per persoon aan, altijd iemand die minder of meer eet.

Ik zou niet het deeg van Jan nemen, wij hebben daar altijd problemen mee, veel te nat en plakkerig om vormpjes uit te halen.

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Deeg Pizzarette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:59


DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Deeg Pizzarette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 14:32

De pizzarette die we hebben is niet zo heel groot, een pita broodje is ook te groot denk ik.

Ik ga toch voor de kant en klare bodempjes. Als dat goed bevalt dan gaan we de volgende keer zelf de bodems ook maken.

Dankjewel allemaal!