Losse thee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cambionn

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 13:03

Thuis doe ik de blaadjes in een metalen zeef. Gewoon zo'n stevig scharnier ding van compleet metaal met gaten erin, werkt fijner dan die met zeefnetje en ook beter schoon te houden. Niet mooi of fancy, heel ouderwets ook (echt zo'n model dat ik de 20e eeuw al gebruikt werd), maar zo praktisch. Heb ook wel anderen geprobeert maar was altijd wel wat mee op termijn.

Na wisselen van blaadjes (3~4 kopjes per blaadje) spoel ik hem ff af en hij wordt regelmatig afgewassen. Houd verkleuring niet tegen, maar niks doet dat en wordt schoon genoeg.

cursebreaker schreef:
Cambionn
Dat van jou klinkt ook fijn. Heb je een linkje/foto als voorbeeld van wat je hebt? Ben wel benieuwd.
Kan zo niet precies degene vinden die ik heb, maar zo iets. Mijne is iets minder luxe en ouder, koste me een kleine 60 euro jaren terug en echt het geld waard. Die van mij heeft puur een grote fysieke temperatuursetting draaiknop en een aan/uit drukknop (dus moet je er wel bij blijven anders stroomt je kopje over). Ledschermpjes enzo heb ik niet.

https://www.bol.com/nl/nl/p/moa-heetwat ... 015752323/

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:13

Mandyy schreef:
Ann_moi schreef:
Ik heb de Sage Tea Maker. Echt de beste aankoop van het jaar. Je meet je water af, vervolgens doe je per 250 mL er een schep losse thee bij in het mandje. Je stelt hem in op gewenste sterkte en theesoort, en je kunt eventueel een timer instellen voor wanneer het klaar moet zijn.
De thee maker doet de rest. Ook heeft hij een warm houdt functie waardoor je nog een uur lang hete thee hebt zonder smaakverlies. :) Ik voelde me een beetje decadent toen ik hem kocht, maar het is echt een goede aankoop geweest. Vooral groene thee is echt heerlijk vanuit de tea maker.

https://www.debijenkorf.nl/sage-the-tea ... lsrc=aw.ds

Blijft deze lang mooi of zie je al snel kalk? Dat lijkt me zo'n nadeel van glas. :o

Sostrene Grene hoor ik wisselende verhalen over. Ik ga er van de week ook even langs. Wil het graag testen.


Voor het geld hoef je het niet te laten, want het is echt spotgoedkoop!

Ik heb er een paar van gehad en ik moet zeggen dat ik ze gewoon lekker vond.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:11

Ik gebruik op mijn werk theefilter zakjes. Thuis mooie fijne zeefjes.
Maar op het werk is dat niet handig, want ga zo'n vies ding niet in mijn tas meenemen en afspoelen is ook niet echt handig.
Dus dan maar zo'n filter zakje, en dat werkt ook gewoon perfect!

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:30

Ik ben op mijn werk idd ook losse thee en van die filterzakjes. Werkt prima. En smaakt veel beter dan die vieze Pickwick thee.

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:34

Ik vul thuis ook van die losse zakjes met mijn favoriete theesmaken en die heb ik in een apart klein bakje in mijn tas zitten, voor onderweg/op het werk, etc :j

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:36

Ik ben groot fan van de losse theeën van Dilmah.

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:37

Marije_jiplover schreef:
Ik vul thuis ook van die losse zakjes met mijn favoriete theesmaken en die heb ik in een apart klein bakje in mijn tas zitten, voor onderweg/op het werk, etc :j



Das ook wel een slimme

Cchanny

Berichten: 8845
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 17:18

Sinds kort hebben wij op het werk verse muntthee/gember en citroen. Dus ik drink meestal die of de Pickwick groene thee citroen :P

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 16:18

Cursebreaker hoe maak jij je thee maker schoon?
Ik zag dat het in de vaatwasser kan maar dat doe ik liever niet. Heb er al een krasje op zitten. Geen idee hoe het komt, maar baal er wel van.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 16:27

Wat balen :(. Ik zet ‘m idd in de vaatwasser en nog nooit eigenlijk problemen mee gehad (ik zet ‘m onderin bij de borden met genoeg vrije ruimte ook) of met heel heet water even omspoelen - als ik ‘m vaker op een dag wil gebruiken met andere thee erin bv.

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:48

Ik heb zelf de Smeg waterkoker met temperatuurregelaar. Ben er nog steeds verliefd op <3.
https://www.bol.com/nl/nl/p/smeg-klf04p ... JTEALw_wcB


Mijn ouders hebben voor thee ook zo'n waterdispenser, maar op de een of andere manier klopt die temperatuur niet. Ik wil daar altijd gewoon simpele rooibos uit een zakje (ben niet zo van de thee overal mee naartoe nemen), en die drink ik gewoon graag heet. Afgekoeld heet. De thee bij hun uit dat ding is altijd al op afgekoeld lijkt het wel. Terwijl ze 'm juist voor mij op 100 graden hadden gezet. Op de eea manier vind ik te koud water voor mn thee nooit zo lekker als dat het afgekoeld wordt naar dezelfde temperatuur, dus meestal drink ik toch maar wat anders :').

Lekker Chhanny! Ik haal hier ook weleens munt en gember uit de loods (werk in agf bedrijf) om vervolgens hier boven klaar te maken met een flinke dot honing <3.

Mandyy, ontkalker voor koffie/theemachines eens in de zoveel tijd erdoor laten lopen werkt heel goed tegen verkleuringen

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:51

Ann_moi schreef:
Ik heb de Sage Tea Maker. Echt de beste aankoop van het jaar. Je meet je water af, vervolgens doe je per 250 mL er een schep losse thee bij in het mandje. Je stelt hem in op gewenste sterkte en theesoort, en je kunt eventueel een timer instellen voor wanneer het klaar moet zijn.
De thee maker doet de rest. Ook heeft hij een warm houdt functie waardoor je nog een uur lang hete thee hebt zonder smaakverlies. :) Ik voelde me een beetje decadent toen ik hem kocht, maar het is echt een goede aankoop geweest. Vooral groene thee is echt heerlijk vanuit de tea maker.

https://www.debijenkorf.nl/sage-the-tea ... lsrc=aw.ds

Prachtig ding zeg <3.
Die gaat hier even op mijn wishlist voor mocht mijn Smeg het ooit begeven.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 12:09

Ja ik heb hem ok op mijn wishlist gezet :) Wat een prachtig ding. ( heb een Kitchen aid waterkoker met temperatuur regelaar , die doet het al negen jaar zonder problemen)

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 12:36

Yv_ wat een mooie waterkoker. Lieve kleur ook!

Ik heb gisteren weer wat proefzakjes losse thee besteld.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 14:06

Wat een leuk topic! Ik ga hem even doorspitten voor jullie aanraders. Ik houd erg van de rooibossen van Simon Levelt. Jullie nog rooibos aanraders? (Mede ivm cafeïnevrije)

Ik zet mijn thee vaak zo
Afbeelding

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 21:04

Welke smaakjes had je besteld Mandy?

Ik vind deze heel lekker Forumster, maar hij is wel zoet. Het is een variant op rooibos. Weet niet of je daarvan houdt: https://www.betjemanandbarton.nl/produc ... ush-nougat

Ik ben gister bij The art of tea in Haarlem geweest, maar mijn winkel is het niet :n. Ik was op zoek naar een rooibosblend met honeybush. Alle labels gelezen in die hoek, maar kon niet vinden wat ik zocht, dus uiteindelijk aan een medewerker gevraagd. Gaat ze alle labeltjes oplezen, want ja, dat had ik zelf nog niet gedaan 8)7 . Ook wilde ik de African Safari, maar daar stonden geen zakjes meer, dus ik vroeg of ze een zakje voor me konden maken. "Ja, ik hoop dat we dan nog een zakje redden, maar anders komt er 50 cent bij". Ehh... Ik grabbel niet zelf he, jullie hebben niet meer op voorraad, dus het lijkt mij dan netjes dat je die 50 cent gewoon niet berekent. Nee, dat kon niet :=. Uiteindelijk was er iemand anders bij de kassa die zei dat die blend eruit ging, dus dat ik alles wat ze er nog uit konden halen gewoon voor de normale prijs kon krijgen. Het is maar 50 cent, maar ik vond het zo'n rare beredenering...

Wel echt ontzettend veel keuze! Helaas ondanks de royale keuze aan de rooibos niet helemaal mijn smaak kunnen vinden. Ik hou van de zoetere rooibos en vond dat ze juist heel veel aan scherpe smaken hadden. En ik had helaas gewoon even de verkeerde medewerker te pakken denk ik. Voor de mensen die er vaker komen; kun je niet ruiken aan de thee? Ik zag wel mini's aan die grote bussen zitten, maar ik zag niemand die busjes pakken pfzo, en zag ook nergens dat je even kon proeven? Misschien ben ik gewoon heel anders gewend?

Ze hadden in elk geval wel Sweet Maté, dus daar heb ik meteen een gigantische voorraad van gehaald :D <3. En de wand met al die kruiden vond ik ook echt fan-tas-tisch!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 21:11

Marije_jiplover schreef:
Ik vul thuis ook van die losse zakjes met mijn favoriete theesmaken en die heb ik in een apart klein bakje in mijn tas zitten, voor onderweg/op het werk, etc :j

Dit doe ik ook. Al heb ik op mijn werk een blik met theezakjes :j.

Ik gebruik de theezakjes van Simon Levelt, ik vind ze ideaal. Ik houd niet van vliezeltjes in de thee, dus een zeefje is voor mij geen optie :=.

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:22

Gek Yv_ dat het zo ging! Gelukkig kwam je wel weer met een voorraad thuis. :D

Ik heb de volgende smaken besteld: Hartjes thee, Sencha Caramel, Avondrust, Chakra kruidenthee, Rooibos Mango & Kombucha, Kersen-Banaan en Winter-thee.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:14

Wat jammer inderdaad Yv van die winkel ervaring! Voor mij is het echt al jaren terug dat ik er zelf fysiek was - Haarlem is dik 3u hier vandaan dus ik kom er niet snel, lol - en ik was zo enthousiast juist. De eigenaar zelf was toen aanwezig en die was zo onwijs behulpzaam. Maar ik koop sindsdien dus alleen online bij hen, dus mis inderdaad de verdere winkel beleving zelf. Ik kon toen in ieder geval wel overal aan ruiken e.d. maar misschien dat ze door corona wat dingen veranderd hebben hierin? Dat kan ook goed. En alles of veel kunnen proeven ben ik eerlijk gezegd van vrijwel geen enkele thee winkel gewend met zoveel smaken, waar ik door de jaren heen ben geweest, dus dat zal denk ik per winkel heel erg verschillend zijn misschien? Ik moet de eerste nog tegenkomen waar ik echt kan proeven wat ik wil, dus misschien dat je daarin juist gewoon geluk hebt gehad tot nu toe. Het ruiken is wel enorm jammer vind ik, ik ruik ook graag. Maar ik kan me wel indenken dat veel winkels dat minder of niet meer doen na corona bv. Qua medewerker denk ik idd net pech gehad :( Zuurpruimen heb je jammer genoeg overal, mensen die hun dag niet hebben etc. Dat van het bijbetalen en moeilijk doen over die zakjes is wel echt…. jammer, op z’n zachtst gezegd. :')

Mandyy
Ohh klinkt goed wat je allemaal hebt besteld, vooral die Kersen-Banaan! Is dat rooibos of …? En waar had jij besteld nu? Heb ik overheen gelezen. ,

F_Orumster
Ik heb geen aanraders helaas. Ik vind rooibos echt ontzettend goor :') Ben daarin zwaar in de minderheid wel als ik echt iedereen om me heen hoor en zie qua thee drinken hahaha. Al denkt m’n beste vriendin er toevallig wel hetzelfde over dus ik ben niet helemaal alleen _O-



Hier de laatste tijd weinig losse thee gedronken. Af en toe eens. Ik heb onlangs de zoethout thee van Pickwick ontdekt en die vond ik zó lekker. Is iemand dat toevallig al eens ergens als losse thee tegen gekomen? Dan hoor ik het graag :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 02-01-24 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:17

Oh heerlijk topic dit! Ik ben ook echt een theeleut... We hebben thuis van Bruggen Thee met starterssetje op een houten plankje. Hopelijk is onze woning in april klaar en woon ik vanaf juni/ juli op mezelf. Ik wil dan ook graag zulke verse theetjes in huis hebben. Vriendlief vond het eerst onnodig maar staat ondertussen ook telkens wat uit te zoeken uit de blikjes ipv zakjes.
Ik ga dit topic even goed doorspitten naar een fijne website. En anders is voor mij Van Bruggen ook een goede site.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 14:20

@cursebreaker ik ken best veel mensen die rooibos niet lekker vinden hoor. Voor mij is het ideaal ivm vrij van theïne.

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 14:27

Met een Zuid-Afrikaanse vader mág ik rooibos niet vies vinden :P.
Hahaha nee hoor, in ZA drink ik het niet, want die lui drinken het echt zooooooo sterk, niet normaal :r . Ik vroeg daar ook altijd explicitiet om 1 zakje erin, want anders kreeg je een theepotje waar minimaal 3 zakjes inzaten. En als je vraagt of ze het zakje er gewoon nog niet in willen doen, snappen ze het over het algemeen niet :'). Zelfs mijn familie die gewoon goed Engels en zelfs half Nederlands spreekt snapt niet dat ik geen oersterke thee hoef :').

Ik vind honeybush wel echt lekkerder dan rooibos, maar dat is hier bijna alleen in melanges te krijgen waarvan ik de combinaties nooit zo goed snap, of pure honeybush.

Zoethout kun je gewoon maken met die stokkies in heet water denk ik? Heb vroeger heel veel aan die stokjes zitten knabbelen om van het nagelbijten af te komen. En anders heb je vast ook wel geknipte stukjes, dat je gewoon zoekt op het kruid zoethout. Hetzelfde met verbena: veel theezaakjes hebben de gemalen bladeren, slechts sommige winkels hebben de hele bladeren.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 15:29

F_Orumster
Ja als je idd geen theïne wilt of kunt/mag drinken, is dat zeker een fijn alternatief zo. Ik kan serieus echt niemand irl die rooibos vies vind behalve m’n beste vriendin haha en ik heb heel wat theeleuten om me heen. Maar goed, ze zijn er zeker hoor, dat was ook lichtelijk overdreven met mijn ‘ik ben niet alleen’ :') Maar in de regel vinden mensen het echt enorm gek als ik zeg dat ik het echt goor vind wel haha.

Dat klinkt idd Heel intensief met die 3 zakjes in een theepot Yv _O-
En goed idee omtrent die zoethout. Ik ga daar eens naar zoeken. Ik vond op zoethout knagen vroeger ook leuk haha. Bij pickwick zit het verstopt tussen zwarte thee in. Maar ik zou idd ook zelf zo’n blend kunnen proberen te maken. Binnenkort eens naar kijken :j

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:39

Ik maak idd mijn zoethout thee ook zo. Gooi er gewoon een stokje in.

Momenteel drink ik graag thee van een schijfje sinaasappel, stokje kaneel en een sterretje anijs. Heerlijk!!

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:40

Cursebreaker Kersen-Banaan is een vruchten thee (ook geschikt voor ijsthee).
Ik heb weer besteld bij Tea4you. Je kunt daar per 10 gram bestellen en dat vind ik wel fijn om te inventariseren wat ik lekker vind. Ik woon er ook vlakbij, dus mag afhalen en dat scheelt weer verzendkosten. ;)

F_Orumster ik drink sommige periodes ook thee zonder theïne. Heb voor kerst een zakje rooibos melange van De Tuinen gekregen. Ik had het vandaag voor het eerst mee naar het werk, maar weet nog niet wat ik ervan vind. :o
Ik denk dat ik nog even verder moet zoeken. :)