Losse thee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:47

Maanlicht schreef:
cursebreaker schreef:
martinev
Oh, dat is idd wel heel leuk via Too good to go! Leuke manier om idd nieuwe smaakjes te proberen voor een leuk prijsje.

--

Hier kwamen er met kerst ook nog hele leuke thee cadeautjes binnen, die ik nog wel even wil showen.

Van m'n man kreeg ik een Tree of Tea thee maker met matchende dubbelwandig glas (glas niet op de foto's) cadeau, waar ik echt al groot fan van ben. Super tof ding. Verder kreeg ik nog in een Secret Santa pakket een mooie glazen pot met verse thee erin: Old Dutch Apple Pie zat erin, echt heerlijk ook! <3

[ [url=m/EpPtGz.jpg]Afbeelding[/url] ]

En van m'n zusje kreeg ik 6 nieuwe glazen flesjes met kurk dop om de thee in te bewaren <3 Samen met de al aanwezige tinnen thee blikken die ik had, heb ik dus best een leuke collectie ondertussen met nog een paar lege flesjes over, dus kijk er al naar uit om die te gaan vullen met andere/nieuwe smaken <3

[ [url=m/Z5jlFB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super leuk dit!! Wil ik ook.

Wij zijn ook mega theeleuten allebei, hebben bij de Action weckpotjes gehaald en zijn vooral gek op Yogi Tea.

[ [url=m/DpRVhF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is toch 'instant happiness' als je dat ziet he hihi. Zo leuk <3

--

Ik heb het er momenteel zo bij staan:

Afbeelding

Had naast de glazen potjes die ik met kerst kreeg van m'n zusje en eentje in een Secret Santa box - die voorste - nog wat andere glazen buisjes hier in huis waar eerder plantjes in zaten. Heb die goed schoongemaakt en nu ook gebruikt voor losse thee, love it haha. Dat staat op een standaard nu op m'n nieuwe keuken trolley.

En ik heb een deel van m'n losse thee nog in die blikken met dubbele deksel zitten die op de boekenkast staan - die liet ik eerder al eens zien.

PSvanLot

Berichten: 10168
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:45

Hoe gezellig Cursebreaker! Super leuk!!

cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:49

Dankje <3

Ik kom even lastig doen haha. Er zal hier in het topic ook vast het een en ander al genoemd zijn ondertussen maar ben even te lui om terug te zoeken sorry haha, dus zonder opzoeken: Iemand die nog aanraders heeft voor leuke winkeltjes specifiek gelegen in Amsterdam? Ik ben dit weekend daar en wil nog even een winkeltje gaan opzoeken, liefst geen standaard Simon Levelt ofzo, maar mag wel natuurlijk al zou ik graag de echt unieke winkeltjes willen zien. Ik zie o.a. onderstaande voorbij komen via google (Simon levelt wel 3x ook lol), maar geen idee hoe die zijn dus mocht iemand hier meer over weten, let me know:

Arte & Zayne Handcrafted Tea Amsterdam
Betjeman & Barton
Tea's Delight

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:52

Over Simon Levelt gesproken, wij hebben nog een cadeaubon liggen. Welke thee vinden jullie daar het lekkerst?

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:35

Kijk niet naar de rest van de zooi :')
Maar ik heb eindelijk theeblikken.
Afbeelding
De linker is van de efteling en de rest van ali. Die zijn ruimer dan ik dacht. Eindelijk van de willekeur van doosjes en glazen potjes af die daar stonden.

cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:39

Wat leuk zijn ze, vooral die van de Efteling vind ik echt fantastisch <3
Zou er bijna voor naar de Efteling willen rijden om 'm te kopen haha.
*gaat online eens neuzen*

Cchanny

Berichten: 8857
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 13:05

Maanlicht schreef:
Over Simon Levelt gesproken, wij hebben nog een cadeaubon liggen. Welke thee vinden jullie daar het lekkerst?

Lady Grey
Russian Earl Grey
Sinterklaas thee (maar die hebben ze nu niet meer vermoed ik)
Rooibos

Cchanny

Berichten: 8857
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 13:05

arabella2000 schreef:
Kijk niet naar de rest van de zooi :')
Maar ik heb eindelijk theeblikken.
[ [url=m/UPSYe8.jpg]Afbeelding[/url] ]
De linker is van de efteling en de rest van ali. Die zijn ruimer dan ik dacht. Eindelijk van de willekeur van doosjes en glazen potjes af die daar stonden.

Mooi!

Cabelona

Berichten: 1701
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 13:38

Maanlicht schreef:
Over Simon Levelt gesproken, wij hebben nog een cadeaubon liggen. Welke thee vinden jullie daar het lekkerst?


Afhankelijk van wat je wilt, maar alles wat echte thee is is lekker daar.
Milky Oolong, Otsuka Fukamushi Sencha, Earl white, Blackwood Orange Pekoe, etc.
Smaakjes en kruidenthee vind ik daar minder geslaagd.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:14

Mijn moeder is helemaal gek van milky oolong. Die wordt bij de volgende bestelling ook zeker besteld (eerst een groot gedeelte van deze thee opdrinken :') )
Manlief vond dat de blikjes op de plank moesten zodat we ze altijd zien <3

Afbeelding

Jackyyb

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:32

arabella2000 schreef:
Mijn moeder is helemaal gek van milky oolong. Die wordt bij de volgende bestelling ook zeker besteld (eerst een groot gedeelte van deze thee opdrinken :') )
Manlief vond dat de blikjes op de plank moesten zodat we ze altijd zien <3

[ [url=m/F0MnCO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ha wat een leuke blikken ook! En groot gelijk, ziet er ook mooi uit zo :)

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:36

Ik ben ook een echte theeliefhebber. Ik drink ook vanalles, momenteel heb ik thee van ortea, Simon levelt en losse thee van de xenos staan
Heeft 1 van jullie wel eens bij mevrou cha besteld?

JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 10:30

Maanlicht schreef:
Over Simon Levelt gesproken, wij hebben nog een cadeaubon liggen. Welke thee vinden jullie daar het lekkerst?


Honeybush mango!
Dat is de enige thee waarvoor ik speciaal naar Simon Levelt ga.

pateeke
Berichten: 2227
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 10:40

ik volg even mee...

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 10:58

JudithO schreef:
Maanlicht schreef:
Over Simon Levelt gesproken, wij hebben nog een cadeaubon liggen. Welke thee vinden jullie daar het lekkerst?


Honeybush mango!
Dat is de enige thee waarvoor ik speciaal naar Simon Levelt ga.


Oeh die klinkt mega lekker!

Mijn man houdt niet van "normale" thee zonder smaakje, dus Earl Grey etc valt helaas af.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:38

Voor iedereen uit (de buurt van) den Haag. Wij waren vandaag bij Avonturia/ Mappa Mundia. In de brasserie daar hebben ze ook hun eigen thee. Erg leuke smaken ook.
Ik heb monkey magic, toucan tango en seasonsl squirrel gekocht.
Voor zover ik kan zien niet te bestellen... maar ze hebben echt een leuk assortiment.
Ik heb nu 3 potjes van 250ml voor 12,95 gekocht...

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 16:32

Dit topic ligt al een tijdje stil, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen losse thee liefhebbers meer zijn? O:)

Voor mn verjaardag krijg ik de theemaker van Tree of Tea. Het wordt vandaag bezorgd. :):)

Ik begin voor het eerst met losse thee. Heb van de week 7 soorten van elk 10 gram besteld om wat uit te proberen en kreeg er nog een proefzakje bij. :D

Het staat nu in de zakjes in de kast, maar wil het ook leuk gaan opbergen. Hebben jullie tips? Foto’s van hoe jullie de thee bewaren? Ik zag er al wat voorbij komen.

Zijn er verder nog tips voor de beginneling met losse thee? ;) :D

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 16:40

Wij hebben kleine weckpotjes van de Action gehaald, zijn heel goedkoop. Daar hebben we labels op geplakt en de soort thee opgeschreven. Staat heel leuk op een plankje.

Jannie79
Berichten: 307
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 16:46

Ik bewaar mijn losse thee gewoon in de originele zakken in een la (en soms vanalles in de voorraadkast. Ligt eraan hoeveel ik op voorraad heb. Onze keuken is te klein om vanalles neer te zetten.

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 16:50

Maanlicht ik zag jouw foto in het topic. Staat idd heel leuk. Klopt het dat je thee langer kan bewaren in een donkere ruimte?
Hoe groot zijn jouw potjes en hoeveel gram thee past erin?

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 17:42

Afbeelding
Ik heb deze potjesnbeeteld bij ali.
Past ongeveer 100 gram in denk ik.

Er lijkt geen einde te komen aan alle thee hier. En dan vind ik weer ergens een lekkere soort :+
Laatst bij de duitse lidl rooibos vanille sahne meegenomen omdat ik nog geen losse thee in rooibos had. Dit was een 125 gram zakje, dus kan er een hele tijd mee door _O-

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:07

Mandyy schreef:
Maanlicht ik zag jouw foto in het topic. Staat idd heel leuk. Klopt het dat je thee langer kan bewaren in een donkere ruimte?
Hoe groot zijn jouw potjes en hoeveel gram thee past erin?


Goh, ik weet het eigenlijk niet. Een zakje losse thee van 100 gram gaat er in.

Exitium

Berichten: 7155
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:12

Ik heb deze op het bureau staan hier. De zakjes die er niet in zitten (heb van een paar smaken een extra zak) staan in een keukenkastje. Heb hier ook een thermosfles water staan, dus altijd thee bij de hand. Ik drink gemiddeld dan ook 1,5 tot 2 liter thee per dag :')

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:28

Mijn theeleut moeder was afgelopen oktober jarig en ik wist echt niet wat ik haar moest geven en toen in de Greetz lijst zag ik een theeplankje staan om toe te voegen aan een kaart. Daar op ben ik verder gaan googlen en kwam uiteindelijk bij het theeplankje: https://hettheeplankje.nl/, en de hele website stal mijn hart. Ik had een leuke cadeaubox voor haar besteld en ze zat met tranen op de bank de theedoos te openen. Was dus een heel origineel cadeau en ze is er regelmatig een bakje thee mee aan het zetten!

Dus mocht het voor iemand ook een leuke cadeau tip zijn, of gewoon omdat je het zelf lekker vindt: een hele grote aanrader als ik dat zo mag zeggen :)

We zijn nu met de Pickwick advent kalender bezig, maar dat is dus geen losse thee.

PSvanLot

Berichten: 10168
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:34

Ik ben aan mijn laatste 2 potjes bezig, dan zijn ze alle 8 weer op en mag ik nieuwe bestellen/kopen. Moet nog even bedenken wat ik wil. In ieder geval geen zwarte thee.

Dus mocht iemand goede tips hebben?