Losse thee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jeetje77

Berichten: 3474
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 02:06

Theemaas in Rotterdam en de theefabriek in provincie Groningen, vlakbij Zoutkamp.

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 02:11

Kom ik ook even stiekem reclame maken. Mijn moeder heeft een theewinkel en verkoopt losse thee:

https://detheeboom.nl/

Avelienvd

Berichten: 7224
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 02:17

Theefabriek in Houwerzijl

jeetje77

Berichten: 3474
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 10:04

Avelienvd schreef:
Theefabriek in Houwerzijl



Ja die bedoelde ik.

cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 10:29

Wat een hoop leuke shops <3
Ik ga m'n lijstje ook eens aanvullen om tzt bij een aantal te bestellen en proeven.
Momenteel zitten al m'n thee blikken wel echt vol - kom 1 zakje momenteel zelfs niet kwijt meer zelfs, kom een blik tekort haha. Maar anders moeten er tzt maar gewoon wat blikken bij komen }:) O:)

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 11:24

Hoe bergen jullie de thee op? Waar ik nu koop zitten ze in goede en handige hersluitbare verpakkingen. Ik heb meestal wel een soort of 10 staan tegelijk. Met blikken oid neemt dat gelijk weer zoveel plek in.

xxxmh

Berichten: 3499
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 11:30


cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 11:46

Ik heb thee potjes met dubbele deksel.

Ik kocht eerder regelmatig boeken boxen, dat zijn boxen waarin je dan een verrassingsboek krijgt en waarbij merchandise erin zit ook, meestal erg leuke bruikbare spullen dus met o.a. thee blikjes. Daar zit dan een design op van een specifiek boek, auteur, boeken serie bv dus ze zien er ook allemaal verschillend uit wat ik nu heb haha is dus wel chaotisch :') Maar in dat soort boxen, hebben regelmatig dus die tinnen thee blikjes bij gezeten en die zijn zooo verrekte handig! Dus ik heb die allemaal gevuld nu en die staan op de boekenkast. Ben er super blij mee. Ook groot genoeg om de standaard zakjes met thee die ik koop - meestal 100g - in kwijt te komen. Volgens mij past er 150g zoiets in elk potje uiteindelijk. Dit soort thee blikken met dubbele deksel kun je ook zo wel vinden in sommige (web)shops, zoals hier >> https://www.theeje.nl/a-54648295/theebl ... escription

Ik zal straks even een foto maken, want ik kan momenteel geen foto's uploaden grmbl.
Ook via mobiel lukt het niet, volgens mij is er een storing :(

Maar ik heb ook nog een paar Ikea blikjes erbij, deze:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/blomning-k ... -20373206/

En ook de grotere variant heb ik hiervan omdat ik van bv. Blanche Dael mijn favoriet - Dael's Droum - wat groter inkoop. Maar het is net wat je leuk vind. Die magnetische blikken zijn ook geinig vind ik, die je dan tegen magneet borden/standaarden of ijskast kunt plakken.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-12-22 11:52, in het totaal 3 keer bewerkt

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 11:50

Goede reden om binnenkort weer eens naar de ikea of action te gaan!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41699
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 11:54

Ik heb een theedoos van Bredemeijer (?) waar zes blikken in kunnen. Veel meer losse theesoorten heb ik niet meer. Ik drink niet meer soorten :=.

cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 11:54

https://www.theeje.nl/c-3343908/theebli ... en-potten/

Hier staan ook echt super leuke dingen tussen, naast de blikjes waar ik net een link van plaatste! <3
Die glazen potjes met kurk dop bv ook... love it! Of die theeplank Rondo met die fleurige blikjes <3

Ik drink zelf overigens ook niet perse altijd alles (evenveel), maar heb sommigen ook in huis voor bezoek want mijn beste vriendin drinkt graag munt thee en ik gruwel ervan, maar ik heb het dus wel in huis voor haar speciaal haha. En smaken die ik probeer en dan toch niet zo lekker vind als gehoopt, houd ik ook voor als er bezoek is wat het wel lekker zou vinden. En sommige smaakjes drink ik echt met fases/per seizoen en anderen drink ik jaarrond haha.

jeetje77

Berichten: 3474
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 11:57

Ik heb een verzameling verschillende blikken vd kringloop staan. Zal zo ff een foto maken.

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 12:05

Naast mijn losse thee van de markt en winkeltjes heb ik er twee standaard van Simon lévelt en Vata van de bagels&beans in huis.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 12:10


Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:13


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:16

olga schreef:
Hoe bergen jullie de thee op? Waar ik nu koop zitten ze in goede en handige hersluitbare verpakkingen. Ik heb meestal wel een soort of 10 staan tegelijk. Met blikken oid neemt dat gelijk weer zoveel plek in.


Ik heb het in van die kleine weckpotjes van de action.

Afbeelding

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:17

Deze stond er nog niet bij. Hier koop ik meestal mijn thee.
https://www.simonlevelt.nl/
Zo goed als allemaal ook nog eens biologisch en hele lekkere thee

Gaby
Berichten: 3397
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:39

Bedankt voor de tips iedereen! Door jullie ging ik googlen en kwam ik er achter dat mijn favorite theewinkeltje in Haarlem, Tea my Dear, niet meer is ..... ;( . Ten onder gegaan aan de corona crisis. Eeuwig zonde en ik hoop dat de eigenaresse ander leuk werk heeft gevonden. Onder deze winkels zal ik vast een waardige opvolger vinden.
Gelukkig blijkt mijn favoriete thee, Christmas Tea (die ik gewoon het hele jaar door drink), door Betjeman & Barton te worden gemaakt en geen speciale huismelange te zijn. Online te bestellen dus, maar in een winkel thee uitkzoeken is leuker.

Marije_jiplover

Berichten: 25337
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:40

SplashIsLief schreef:

Deze zijn idd ook lekker en met leuke namen!

Kreeg een keer in een restaurantje een theeplank met allemaal potjes thee van dit merk.
Erg leuk en lekker!

cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:43

Yay, de bokt foto upload werkt weer.
Dit is een deel van m'n thee blikjes met dubbele deksel en die heb ik dan op de boekenkast erbij staan:

Afbeelding

fleurtjeuh
Berichten: 10340
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:45

cursebreaker schreef:
Yay, de bokt foto upload werkt weer.
Dit is een deel van m'n thee blikjes met dubbele deksel en die heb ik dan op de boekenkast erbij staan:

[ [url=m/AXcGoe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even off topic, maar wat zijn die gaaf <3
Zo mooi!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:46

Ik bewaar de thee in het zakje waar het in komt. Maar de thee blikjes en potjes zien er leuk uit!

cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:47

Dankje fleurtjeuh! Jaa ik vind ze ook echt superleuk. Ze hebben allemaal dan designs die geïnspireerd zijn op bepaalde boeken. Zitten een paar tussen van een favoriete auteur en/of boek en dat maakt het extra speciaal vind ik. Maar ik heb er nog meer. Mogen ze wat mij betreft ook mee door blijven gaan, die boeken box bedrijven, met het maken van dit soort thee blikken <3

Mocht je zoiets leuk vinden, via marktplaats maar zeker ook vinted kom je ze geregeld tegen! Als je daar zoekt op tea can of thee blik ofzo bv, dan vind je ze vaker :)

Maar je krijgt vergelijkbare blikken met dubbele deksel dus wel ook zo in verschillende thee (web)shops, zoals dat linkje wat ik eerder deelde. Vind ik ook erg mooi, die gouden wat ik daar deelde bv. Of die met de vogeltjes die dezelfde shop ook verkoopt.

Ik heb momenteel ook nog een paar theetjes in het zakje zitten waarin ze in komen, want heb echt blikken tekort :')

Marije_jiplover

Berichten: 25337
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:51

Ik heb mijn thee in blikjes voor koffiepads van de Action, met een vlak zwart erop waar je met een krijtje de smaak ermee op kunt schrijven.
Waren jaren geleden bij de Action voor een paar euro per stuk te krijgen.
Mijn veel gedronken thee zit daar in, de minder gedronken thee in het zakje waarin het komt. Die zakjes zijn afsluitbaar dmv ingewerkte sluitclip.

jeetje77

Berichten: 3474
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 14:04

Afbeelding

Ah het lag dus niet aan mij daar uploaden niet lukte. Hier mijn theeplank. In grotere blikken zien vaak 2 zakjes met thee.

Die dubbele deksels met boek dingen vind ik ook leuk trouwens.