Kerstmenu 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:42

DoretteK schreef:
Wie heeft er nog een leuke tip voor een voorgerecht?

Wel wat eisen...

Geen vis ivm menu 2e kerstdag
Geen carpaccio
Geen soep (wordt al gemaakt)
Liefst echt een receptje, niet te moeilijk en niet te duur
Geen courgette/aubergine
Bij voorkeur geen kaas

Ik had zelf nu een recept voor bladerdeegpakketjes met brie en appel gevonden. Lijkt mij echt heerlijk! Mijn broer en oom lusten alleen geen brie. Heeft er iemand wellicht nog een goede tip voor een andere vulling? Kan ik wel 2 verschillende maken eventueel.


Ik vind brood altijd wel lekker. Klinkt echt heel saai maar je kan er van alles en nog wat op doen! En dan bedoel ik natuurlijk wel stokbrood. En wat ook echt een topper is zijn pasteitjes met kippenragout! Echt een toppertje!! *\o/* *\o/*

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:06

DoretteK schreef:
Wie heeft er nog een leuke tip voor een voorgerecht?

Wel wat eisen...

Geen vis ivm menu 2e kerstdag
Geen carpaccio
Geen soep (wordt al gemaakt)
Liefst echt een receptje, niet te moeilijk en niet te duur
Geen courgette/aubergine
Bij voorkeur geen kaas

Ik had zelf nu een recept voor bladerdeegpakketjes met brie en appel gevonden. Lijkt mij echt heerlijk! Mijn broer en oom lusten alleen geen brie. Heeft er iemand wellicht nog een goede tip voor een andere vulling? Kan ik wel 2 verschillende maken eventueel.

Asperges en rauwe ham, champignons en paprika met tijm, artisjok met spinazie (en eventueel feta), of eventueel kun je een vol-au-vent maken

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kerstmenu 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:09

zelfde recept maar dan geitenkaas met honing?

haffiefreak

Berichten: 1651
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Kerstmenu 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-22 09:01

Ik wil voor vanavond ratatouille maken, maar kan ik de aubergine, courgette, paprika en ui begin van de middag al snijden en in de koelkast bewaren?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 09:04

haffiefreak schreef:
Ik wil voor vanavond ratatouille maken, maar kan ik de aubergine, courgette, paprika en ui begin van de middag al snijden en in de koelkast bewaren?



Ja, dat kan :)

Tussengerecht van gisteren:

Afbeelding

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 09:34

Mjetterd schreef:
haffiefreak schreef:
Ik wil voor vanavond ratatouille maken, maar kan ik de aubergine, courgette, paprika en ui begin van de middag al snijden en in de koelkast bewaren?



Ja, dat kan :)

Tussengerecht van gisteren:

[ [url=m/vv9KPq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er lekker uit!!

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Kerstmenu 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:41

Goed gelukt Mjetterd!

Ik heb gister uiteindelijk noodgedwongen patat met een kroket gehad. Personeelsrestaurant was net na kwart over 6 al door al het eten heen, zelfs salade of een bakje yoghurt oid zat er niet meer in. Dus maar wat in de frituur laten gooien, want je moet toch eten in zo'n dienst van ruim 16 uur :+ Nu net wakker en zo eerst op stal aan de gang. Dat kerstgevoel komt dit jaar niet meer denk ik ;)

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 16:18

gomir schreef:
Goed gelukt Mjetterd!

Ik heb gister uiteindelijk noodgedwongen patat met een kroket gehad. Personeelsrestaurant was net na kwart over 6 al door al het eten heen, zelfs salade of een bakje yoghurt oid zat er niet meer in. Dus maar wat in de frituur laten gooien, want je moet toch eten in zo'n dienst van ruim 16 uur :+ Nu net wakker en zo eerst op stal aan de gang. Dat kerstgevoel komt dit jaar niet meer denk ik ;)


Jammer. Ook al is friet nog zo lekker!

haffiefreak

Berichten: 1651
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Kerstmenu 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 11:50

Ik moest afgelopen maandag het hoofdgerecht maken.
Het was ratatouille met Aardappelgratin/aardappel roosjes en heerlijke varkenswangetjes geworden.
De varkenswangetjes waren wel kant en klaar van de slager.

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:13

karuna schreef:
Ik heb een keer heel dikke paddstoelen gehad. Een enorme mega oesterzwam geserveerd als een steak, Dat smaakte en kauwde als vlees en was echt heerlijk :~ maar was toch echt vleesloos. Niet dat ik dat eil maar het leek me een enorm lekker gerecht. En dat was het ook. Gewoon gebakken in een pan als "biefstuk" maar dan iets langer,

Ah restaurant gevonden Oesterzwam | kastanje | truffelolie | notencrumble. Dit dus. En lekker dat het is

Let bij de aardappelkroketjes en veganisten op dat er geen boter of room inzit. Bij de standaard winkel dingen zit dat er meestal wel in.

Hier geen idee, hangt er van af hoe ver ik ben met de verhuizing en waar.

Het kan dus simpel pan soep zijn, pasta, of een luxer stukje rund of gevogelte of hert. Ik heb inmiddels een aardappelkroket merk gevonden dat melk vrij is. En die zijn ook erg lekker :D


Spuit 11 reactie, maar de AH eigenmerk aardappelkroketjes zijn melkvrij :) net als een boel anderen overigens.