Online vlees bestellen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 16:39

Sky_As schreef:
Nog een verschil: bij koopeenkoe krijg je over het algemeen gewoon een afgemeste melkkoe geleverd, en dat is kwalitatief absoluut niet te vergelijken met een luxe vleesras......
(ja, beter dan de supermarkt, en in sommige gevallen, beter dan sommige slagers)

Wij verkopen een koe echt evenredig in pakketten van 15 kg.
Dus stel je voor dat een koe 300 kg weegt (geslacht), dan zijn dag 20 pakketten. Alle onderdelen, worden dan dus over 20 pakketten verdeeld.
Dus heeft de koe 40 kg. biefstuk, dan gaat er in ieder pakket 2 kg biefstuk.

Van een vleeskoe, komt in verhouding veel meer luxe vlees dan van een melkkoe, dus dan krijg je in verhouding ook veel meer luxe vlees geleverd (voor in verhouding helemaal niet heel veel meer geld).
Wij hanteren namelijk gewoon een kg prijs. En voor dat geld krijg je dus een algemeen pakket waar echt van alles in zit, evenredig verdeeld aan de koe.


Je kunt er net zo goed Angus en Vlaamse dikbellen bestellen.
Vleesrassen zijn niet pressé lekkerder dan melkkoeien. Koeien die gekalverd hebben smaken beter door het hogere vetgehalte. Zo heb ik al van bij deeleenkoe super kwalitatief holstein vlees gehad die mooi gemarmerd was, maar ook al iets taaier angus vlees gehad.

Ik bestel regelmatig bij hen omdat ik weinig alternatieven heb hier. Ook het enkel slachten na verkoop spreekt mij aan om verkwisting tegen te gaan.

Het varkensvlees bvb heb ik nog nergens beter gehad als bij hen.

Het is wel duur en je zit vaak met stukken vlees die je minder snel/vaak gebruikt. Dat vind ik dan weer een groot nadeel.

Zou ook liever lokaal kopen, maar dat zou dan willen zeggen dat ik evenveel betaal en er ook wekelijks speciaal voor moet om rijden. Zou een ander verhaal zijn moest er meer aanbod zijn in mijn omgeving.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 16:51

ik rij ook om voor lokaal fruit, ik gun deze kleine ondernemer de opbrengst ipv een supermarkt keten
Wij doen nu een experiment met het Maine Anjou (rouge de pres) ras. Zondag is net ons eerste MA kalfje geboren :) Wij hebben Blonde d'Acquitaines. MA vlees is heel anders, dus ben benieuwd. Gaat nog wel een tijd duren voor wij een MA voor de slacht hebben. Dit jaar 1 Blonde koe niet drachtig, hiervan gaan we ook vleespakketten verkopen. Ik zou zelf nooit vlees van een dikbil ras kopen zolang ze het nog niet voor elkaar hebben dat deze koeien normaal gesproken zonder keizersnede kunnen afkalven.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 17:04

Kinke schreef:
ik rij ook om voor lokaal fruit, ik gun deze kleine ondernemer de opbrengst ipv een supermarkt keten
Wij doen nu een experiment met het Maine Anjou (rouge de pres) ras. Zondag is net ons eerste MA kalfje geboren :) Wij hebben Blonde d'Acquitaines. MA vlees is heel anders, dus ben benieuwd. Gaat nog wel een tijd duren voor wij een MA voor de slacht hebben. Dit jaar 1 Blonde koe niet drachtig, hiervan gaan we ook vleespakketten verkopen. Ik zou zelf nooit vlees van een dikbil ras kopen zolang ze het nog niet voor elkaar hebben dat deze koeien normaal gesproken zonder keizersnede kunnen afkalven.


Maar er zijn meerdere dikbil rassen (zo hebben wij bijv. VRB, het enige Nederlandse Vleesras) . Wij selecteren er op dat ze natuurlijk kalven d.m.v. bekkenmaatmeten en koeien/stieren te gebruiken die ruim fokken. Wij zijn pas een paar jaar bezig, en hadden dit jaar van de 18 kalfjes, 16 natuurlijke geboortes. Maar ik snap wel wat je bedoelt. Alles valt of staat met het management van daar waar je koopt.

Alleen mensen kennen vaak de grote partijen, en weten niet wat er lokaal nog meer te halen is. Wij adverteren bijvoorbeeld niet echt, en krijgen onze klanten eigenlijk allemaal via/via (wij doen het ook heel kleinschalig, dus mensen moeten zich inschrijven voor een pakket, en dan horen ze het als het zo ver is, dat kan soms dan nog een aantal maanden duren).

Soms kan het ook helpen om naar een boerderijwinkel te rijden, en daar eens in de vriezer te kijken. Vaak zie je dan op de verpakking wel waar het vlees vandaan komt, dan kun je dat adres achterhalen en soms zijn daar dan wel hele pakketten te halen (zodat je niet iedere week om hoeft te rijden, maar gewoon 1 x per zoveel tijd bijv. 10 kg kan halen)

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 17:10

Kinke schreef:
ik rij ook om voor lokaal fruit, ik gun deze kleine ondernemer de opbrengst ipv een supermarkt keten
Wij doen nu een experiment met het Maine Anjou (rouge de pres) ras. Zondag is net ons eerste MA kalfje geboren :) Wij hebben Blonde d'Acquitaines. MA vlees is heel anders, dus ben benieuwd. Gaat nog wel een tijd duren voor wij een MA voor de slacht hebben. Dit jaar 1 Blonde koe niet drachtig, hiervan gaan we ook vleespakketten verkopen. Ik zou zelf nooit vlees van een dikbil ras kopen zolang ze het nog niet voor elkaar hebben dat deze koeien normaal gesproken zonder keizersnede kunnen afkalven.

Jij ,zit toch ook bij mij in de buurt geloof ik..

FrNo
Berichten: 3661
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 17:11

Sokje_6 schreef:
Ik volg ook even, interessant idee. Als iemand nog een goed adres heeft in het zuid/oosten (Oost-Brabant), dan zeker welkom :j Mag voor rund en kip, voor varken vind ik er veel stukken tussen zitten waarbij ik geen idee heb wat ik ermee moet doen :D


http://www.heerenrundvlees.nl/

Om eerlijk te zijn, zelf nog nooit iets gehaald. (Wel bij sameneenkoekopen.nl)
Maar wil hier nog wel een keer vlees gaan kopen)

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Online vlees bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 17:21

Ik zit inderdaad in Zuid-Holland, onder Rotterdam dus veel tips zijn ver weg. Ga ze allemaal eens uitgebreid bekijken!

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 17:52

Interessant topic. Zelf heb ik al wel een jaar in mijn hoofd dat ik een vleespakket in de buurt wil kopen maar steeds smoesjes verzonnen.
Door dit topic besloten dat ik het vlees wat ik nog in de vriezer heb op ga maken en in maart een pakket ga kopen in de buurt. Ik heb er eentje in Klarenbeek gevonden die ook een kleiner proefpakket aanbiedt, 5 kilo voor ruim 100 euro vind ik wel wat te duur voor een test namelijk.

ryukapple

Berichten: 1777
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 17:55

Pantykous schreef:
Ik zit inderdaad in Zuid-Holland, onder Rotterdam dus veel tips zijn ver weg. Ga ze allemaal eens uitgebreid bekijken!


Je hebt in Rotterdam de Rotterdamse oogstmarkt. Daar staan vaak meerdere die hun eigen producten verkopen. Misschien dat je daar eens een kijkje kan nemen misschien staan er nog die bij jou in de buurt zitten?

Area51
Berichten: 793
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 18:02

Pantykous schreef:
Ik zit inderdaad in Zuid-Holland, onder Rotterdam dus veel tips zijn ver weg. Ga ze allemaal eens uitgebreid bekijken!


Bij Overschie zit ook Hoogerbrugge Natuurlijk. Zij verkopen Limousin pakketten, maar ook losse stukken. Winkeltje is op woensdag en op afspraak open dacht ik.

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Re: Online vlees bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 18:05

Zijn er ook mensen die lokalere adresjes weten ofwel in de buurt van Eindhoven ofwel in de buurt van Breda? :)

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 18:11

Echwel schreef:
Jij ,zit toch ook bij mij in de buurt geloof ik..


jazeker :)

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 18:16

Sky_As schreef:
Maar er zijn meerdere dikbil rassen (zo hebben wij bijv. VRB, het enige Nederlandse Vleesras) . Wij selecteren er op dat ze natuurlijk kalven d.m.v. bekkenmaatmeten en koeien/stieren te gebruiken die ruim fokken. Wij zijn pas een paar jaar bezig, en hadden dit jaar van de 18 kalfjes, 16 natuurlijke geboortes. Maar ik snap wel wat je bedoelt. Alles valt of staat met het management van daar waar je koopt.

Alleen mensen kennen vaak de grote partijen, en weten niet wat er lokaal nog meer te halen is. Wij adverteren bijvoorbeeld niet echt, en krijgen onze klanten eigenlijk allemaal via/via (wij doen het ook heel kleinschalig, dus mensen moeten zich inschrijven voor een pakket, en dan horen ze het als het zo ver is, dat kan soms dan nog een aantal maanden duren).


Maar ik heb het ook niet over koeien die niet standaard een keizersnede krijgen :D
Wij adverteren ook niet, gaat ook via/via. Wij slachten alleen voor verkoop als een koe niet drachtig is en als ze dan nog relatief jong is dan doen we thuisverkoop. En dat is dus ook een nadeel, ik zou best regelmatig pakketten willen verkopen maar dan moet je hele andere aantallen vee hebben.
Wij verkopen 10 en 15 kilo pakketten, dus geen keus in wat je wilt hebben. Dan zouden niet populaire delen overblijven, da's jammer van het vlees.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 18:19

Kinke schreef:
Echwel schreef:
Jij ,zit toch ook bij mij in de buurt geloof ik..


jazeker :)

Doe je ook aan bestellen enz.ik ben van het niet populaire vlees
Wangen enz

Dan heb ik altijd interesse

manonutjuh

Berichten: 3009
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 18:20

Pantykous schreef:
Ik zit inderdaad in Zuid-Holland, onder Rotterdam dus veel tips zijn ver weg. Ga ze allemaal eens uitgebreid bekijken!


Westvoorne weidevlees van Assenberg misschien te doen?

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Online vlees bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 19:04

In grensstreek Drenthe/Overijssel

https://echtboerderijvlees.nl/
In de zomer ijs verkooppunt en als eigenaar tijd heeft, rondleiding op zijn bedrijf.

Ze verkopen er ook zuivel van een collega boer, km bij hem vandaan.
En kaas van een andere collega boer.

Geen idee of ze bevroren vlees verzenden.
Mits goed verpakt is het prima mogelijk.

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 19:09

Sky_As schreef:
Nog een verschil: bij koopeenkoe krijg je over het algemeen gewoon een afgemeste melkkoe geleverd, en dat is kwalitatief absoluut niet te vergelijken met een luxe vleesras......
(ja, beter dan de supermarkt, en in sommige gevallen, beter dan sommige slagers)

Wij verkopen een koe echt evenredig in pakketten van 15 kg.
Dus stel je voor dat een koe 300 kg weegt (geslacht), dan zijn dag 20 pakketten. Alle onderdelen, worden dan dus over 20 pakketten verdeeld.
Dus heeft de koe 40 kg. biefstuk, dan gaat er in ieder pakket 2 kg biefstuk.

Van een vleeskoe, komt in verhouding veel meer luxe vlees dan van een melkkoe, dus dan krijg je in verhouding ook veel meer luxe vlees geleverd (voor in verhouding helemaal niet heel veel meer geld).
Wij hanteren namelijk gewoon een kg prijs. En voor dat geld krijg je dus een algemeen pakket waar echt van alles in zit, evenredig verdeeld aan de koe.

Exact zo doen wij het ook, horizontaal verwerken. Wij maken pakketten van 5 kg die voor een prijs per kg verkocht wordt. Black Angus verkopen wij, 1x per jaar een of twee koeien/ossen en het loopt super.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 19:41


Sansevieria
Berichten: 4204
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:14

Wij kopen ook lokaal Hereford vlees, staan op de mailinglist, en als ze gaan slachten krijg je van te voren bericht en kun je aangeven of je deze ronde mee wil doen, ze slachten 2 tot 3 keer per jaar.
Wingbergerhoeve in Vijlen.
Die verzenden overigens niet, je moet het zelf gaan afhalen.

juval

Berichten: 13211
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:19

op findfarm.nl kun je boerderijwinkels bij jou in de buurt zoeken.

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:27

Hier op de buurt zit een hobbyboer die een paar belgische blauwe heeft. Jaarlijks wordt er een 2 jarige geslacht en daar koop ik een pakket van voor 12,50 per kilo. Dat is een derde van het schrikbarend dure grutto vlees.
Hier zitten in een straal van 10 kilometer 4 bedrijven die vlees van eigen vee in een aan huis winkeltje verkopen. Gemiddeld 20 euro per kilo. Dat is van vleesvee en Herefords en Waygo.

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Online vlees bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 21:00

Mijn scharrelvleesslagerij is er helaas meegestopt.

Ik lees hier veel over rundvlees.

Ik ben erg fan van varkensvlees, welke opties zijn er daarvoor?
koopeenvarken vond ik niet echt heel geweldig..

Nickeltje

Berichten: 28245
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Online vlees bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 21:05

Voor varken heb ik nu alleen een optie van ophalen in Lemelerveld.
Dat is voor mij dichtbij dus ik heb ook niet echt verder gezocht.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Online vlees bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 21:09

Suydbroek heeft ook varkensvlees van een boer uit de buurt
Ook lamsvlees

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 21:46

Kinke schreef:
ik rij ook om voor lokaal fruit, ik gun deze kleine ondernemer de opbrengst ipv een supermarkt keten
Wij doen nu een experiment met het Maine Anjou (rouge de pres) ras. Zondag is net ons eerste MA kalfje geboren :) Wij hebben Blonde d'Acquitaines. MA vlees is heel anders, dus ben benieuwd. Gaat nog wel een tijd duren voor wij een MA voor de slacht hebben. Dit jaar 1 Blonde koe niet drachtig, hiervan gaan we ook vleespakketten verkopen. Ik zou zelf nooit vlees van een dikbil ras kopen zolang ze het nog niet voor elkaar hebben dat deze koeien normaal gesproken zonder keizersnede kunnen afkalven.

Jullie hebben echt heerlijk vlees van de Blonde :j Daar rijd ik ook graag even voor om :D

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 21:55

Nielojram schreef:
Mijn scharrelvleesslagerij is er helaas meegestopt.

Ik lees hier veel over rundvlees.

Ik ben erg fan van varkensvlees, welke opties zijn er daarvoor?
koopeenvarken vond ik niet echt heel geweldig..

Bij sameneenkoekopen.nl hebben ze ook varkensvlees pakketten. Ze versturen het, dus maakt niet uit of je in de buurt zit of niet.

De vader van een collega heeft black en red angussen en in de herfst wordt er eentje geslacht. Ik ben altijd van de partij voor een pakket, wát een lekker vlees is dat zeg!