"Gezond" eten om op te warmen voor werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Happy_Hippie

Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 12:36

Froukje schreef:
Hoe warm je die wereldgerechten weer op? Ik mik de saus en rijst resten altijd gewoon bij elkaar en warm alles in 1x op de dag erna, niet apart opwarmen in ieder geval.


Dit doe ik ook, alleen merk dat vaak de smaak een stuk minder is als de dag ervoor maar zo te horen kan dat ook gewoon aan mij liggen :')

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:44

Dat kan aan het product liggen of aan de manier van opwarmen.
Zo vind ik kip op gebakken aardappels opwarmen in een magnetron echt niet lekker.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 14:20

Ik vind ook veel dingen opnieuw opgewarmd niet lekker. Daarom eet ik het gewoon koud.
Maar ik hecht ook geen waarde aan warm eten.

Happy_Hippie

Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 14:25

Needje schreef:
Ik vind ook veel dingen opnieuw opgewarmd niet lekker. Daarom eet ik het gewoon koud.
Maar ik hecht ook geen waarde aan warm eten.



Ik hou zelf niet zo van brood 1x per dag vind ik genoeg, sochtends eet ik yoghurt als ik eet.
En verder lust ik weinig wat je koud "serveert" behalve een bak sla alleen dat vult echt te weinig.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 14:33

Oh ja ik eet vrijwel alles gewoon ook koud. Als je je avondeten langzaam eet zijn je laatste happen ook koud. :')
Brood eet ik überhaupt zelden. Ik eet middag en avond gewoon maaltijd.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 14:34

Vind je het opgewarmd vanuit een pan ook minder lekker? Ik vind eten uit de magnetron opgewarmd vaak ook wel minder lekker. Maar opgewarmd vanuit de pan geeft voor mij minimaal verschil. Misschien is dat nog een optie?

Happy_Hippie

Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 14:44

Lestria schreef:
Vind je het opgewarmd vanuit een pan ook minder lekker? Ik vind eten uit de magnetron opgewarmd vaak ook wel minder lekker. Maar opgewarmd vanuit de pan geeft voor mij minimaal verschil. Misschien is dat nog een optie?


Dat gaat helaas niet op mijn werk.
Heb enkel Magnetron en oven

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:48

Ik zou het zelf anders doen: zorg dat je extra avondeten kookt, bewaar dat en eet dat 's middags. Dan kan de rest gewoon warm eten in de avond en kun jij wel voor je dienst warm eten. Brood mee naar werk en klaar.

Als dat niet uit komt, dan kan iets van een clubsandwich idee altijd nog als je een tosti apparaat mee neemt. Rest van de spullen deconstructed meenemen en daar op je brood parkeren :j lekker met kip en een omeletje ofzo.

Couscous of quinoa kun je ook goede, vullende salades mee maken die je niet perse op hoeft te warmen. Eventueel een gekookt hard eitje meenemen als topping en tadaa!

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:45

Lust je wel maaltijdsalades? Dat is als afwisseling dan misschien ook een idee.

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 21:07

Gehaktballetjes in tomatensaus met rijst? Lekker met bijv. Broccoli, erwtjes of boontjes? Lust bij ons iedereen en doet het altijd goed bij moeilijke eters. En inderdaad nasi met wat kip en satesaus? Dat warmt ook prima op in magnetron. Of Chili con carne? Al gok ik dat je dat misschien niet lust?
Stamppot is ook makkelijk opwarmen, lekker met een stukje worst? Als er iets tussenzit wil ik je wel een makkelijk recept geven als dat nodig is.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:24

Ik weet niet of je instagram hebt? Maar op de insta van Zack Chug (zack.chug) staan veel makkelijke en gezonde mealpreps. Die kan je ook goed gebruiken naar het werk. :j

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 01:06

Ik heb recent wat ik eerder wel eens deed weer uitgeprobeerd.

Noodles gehaald die met paar min weken in warm water klaar zijn. Homemade proppen noodles.

Wat Sojasaus en beetje bouillonpoeder op de bodem van bv weckpot. Noodles erop. Gedroogde groente of fijne soepgroente erbij.

Met eten even overgieten met gekookt water, ff weken en eten maar.

Bouillon, kruiden, groenten alle keuzes die je wil voor variatie.