Diervriendelijk eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Diervriendelijk eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 09:00

Bij Last Vegas bestel ik wel eens als ik drankjes doe bij de Zaak! Zo’n leuke samenwerking is dat.
Oh en de veganfoodtour, daar doet de keuken waar ik werkte ook wel eens aan mee, Roots Rock Kitchen. Ook een aanrader als je van echt goede fastfood houdt.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 18:26

Mizora schreef:
Ik vind vleesvervangers op zich een logisch woord. Het vervangt vlees in een recept waardoor het recept verder nauwelijks aangepast hoeft te worden. Het weglaten van vlees of vleesvervangers in een recept dat wel bedoeld is voor vlees en verder niet aangepast wordt, is in mijn ervaring zelden smaakvol (met de uitzondering als er standaard zoveel kaas overheen gaat dat het vlees eigenlijk toch al overbodig was).

Vlees is dus geen essentieel onderdeel van de maaltijd, maar wel van dat recept.


Ja op die manier is het wel een passend woord. Maar het product heet meestal al standaard vleesvervanger. Voor mij een rare term omdat ik geen vlees hoef te vervangen.
Dus eigenlijk zijn het dan producten voor vleeseters die een dagje geen vlees willen, en niet voor vegetariërs ;)

speurneusc

Berichten: 5388
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:23

kwam net op fb voorbij, restaurant zou, om mensen meer bewust te maken dat er dieren gebruikt worden bij hun maaltijd, de klant zijn eigen kip moet slachten, kippen lopen daar in een ren, staat trechter klaar en groot mes, kan je je eigen kip vangen, slachten dan maakt de kok daar je maaltijd mee. (wat ze met de rest van je kip doen heb ik niet gelezen, maar ik kan nog niet eens een halve kip op.)

Net als je eigen kreeft uitzoeken.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 22:22

Lijkt me niet erg diervriendelijk -O-

Eapy

Berichten: 1735
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 07:03

speurneusc schreef:
kwam net op fb voorbij, restaurant zou, om mensen meer bewust te maken dat er dieren gebruikt worden bij hun maaltijd, de klant zijn eigen kip moet slachten, kippen lopen daar in een ren, staat trechter klaar en groot mes, kan je je eigen kip vangen, slachten dan maakt de kok daar je maaltijd mee. (wat ze met de rest van je kip doen heb ik niet gelezen, maar ik kan nog niet eens een halve kip op.)

Net als je eigen kreeft uitzoeken.


Zo zwart-wit is dit niet helemaal. De kip wordt niet door de klant zelf geslacht, maar de klant is wel betrokken bij het proces. De kip wordt eerst verdoofd.

Ik vind het een goede zaak. Als je het niet aankunt om te zien wat de fysieke consequentie is van je maaltijd-keuze, dan kies je maar wat anders :j

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Diervriendelijk eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 07:57

Ik wil best leren om op een juiste manier dieren te slachten..
Maar inderdaad, of t zo handig is tegen verspilling of dat t nou zo diervriendelijk is, is de vraag. Als je een goede koe slacht kan je daar een heel poosje mee doen..
Maar goed, het is erg off topic :)