Welke blender is een aanrader?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malle_meid

Berichten: 192
Geregistreerd: 31-10-21

Welke blender is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 15:13

Ik heb besloten dat ik een blender wil aanschaffen om smoothies mee te maken.

Ik heb ooit al eens een goedkoop ding gehad dat ik nauwelijks gebruikte, omdat schoonmaken lastig was.

(dit geldt bij mij eigenlijk voor alles wat niet in de vaatwasser kan :D :Y) )

Welke blender zouden jullie aanbevelen, die makkelijk werkt en waarvan de onderdelen in de vaatwasser kunnen?

Ik ben overigens best bereid om voor top apparaat meer te betalen.

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:16

Ik heb er eentje van Philips. Zware kwaliteit, heel makkelijk schoon te maken en een sterke motor. Edit; hij was rond de 100 Euro.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Welke blender is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:26

Bosch. Bosch is echt onwijs goed. Maakt niet eens zoveel uit welk model.. Maar qua kracht van de motor, eenvoudigheid van uit elkaar halen en vaatwasbestendigheid, alles.. Ik wil nooit meer anders.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:27

Ik heb er een van de Blokker. Ik geloof dat de onderdelen ook in de vaatwasser kunnen (zelf spoel ik ze altijd met de hand af). Hij kan ook ijs mixen, ik doe er altijd bevroren fruit in. Doordat hij ook gewoon makkelijk te gebruiken is, drink ik sinds ik hem heb (september) elke ochtend trouw een smoothie :D

Ondanks dat hij best goedkoop is, vind ik dat hij het heel goed doet.

Dit is hem: https://www.blokker.nl/blokker-bl-13302 ... 91786.html

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Welke blender is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:34

Ik heb de nutribullet

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Welke blender is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:36

Ik heb ook de nutribullet. Vooral omdat je uit de blender beker direct je smoothie kan drinken scheelt dat al 1 ding om schoon te maken. Eigenlijk alleen het mes even goed schoonmaken.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Welke blender is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:51

nutribullet is echt ideaal. maakt hier alles tot een smooth smoothie

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:15

Nutribullet hebben wij ook, ideaal ding :j

Edit, wij hebben de 900, de wat sterkere.

BoktVerlaten
Berichten: 431
Geregistreerd: 29-10-21

Re: Welke blender is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:17

Blendtec!

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Welke blender is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:25

Ik heb al jaren een juicy retreats blender, is wat duurder maar door de jaren heen zoveel uitgegeven aan goedkopere blenders die stuk voor stuk kapot gingen dat ik die beter gelijk had kunnen kopen,en dat raad ik ook van harte aan. Zij maken power blenders, zelfde kwaliteit als Vitamix maar wat goedkoper

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Welke blender is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:49

Nutribullet! Wel de 900 nemen. Dat ding ramt bakstenen nog stuk.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Welke blender is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:53

Nutribullet! Absoluut gebruiksgemak! Ik heb ook een grotere sterke en toch was die ander een echt goede aankoop.
Schoonmaken van alle blenders: direct erna laten draaien met water en wat afwasmiddel. Scheelt enorm.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke blender is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:29

Ik heb er twee; ik heb een kleintje met losse bekers, volgens mij van princess, die erg lijkt op de Nutribullet. Dat ding is echt fijn, en ook ideaal voor dikkere dingen als hummus en voor het hakken van noten en chocolade bv.
Enige nadeel is dat ie te klein is voor bv soep. Dat moet in meerdere porties.

En dan heb ik nog een blender die bij mijn Bosch keukenmachine hoort, dat is een grote die echt ideaal is voor soepen en smoothies en grotere hoeveelheden.. maar bij een dikkere brei als hummus en nicecream enzo moet je er eigenlijk net wat te veel vocht bij doen om hem goed te laten werken en wordt het net wat te vloeibaar.

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:32

janderegelaa schreef:
Nutribullet! Wel de 900 nemen. Dat ding ramt bakstenen nog stuk.


Ja hier ook. Nutribullet 900. Perfect ding.

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:52

8nnemiek schreef:
Ik heb er twee; ik heb een kleintje met losse bekers, volgens mij van princess, die erg lijkt op de Nutribullet. Dat ding is echt fijn, en ook ideaal voor dikkere dingen als hummus en voor het hakken van noten en chocolade bv.
Enige nadeel is dat ie te klein is voor bv soep. Dat moet in meerdere porties.

En dan heb ik nog een blender die bij mijn Bosch keukenmachine hoort, dat is een grote die echt ideaal is voor soepen en smoothies en grotere hoeveelheden.. maar bij een dikkere brei als hummus en nicecream enzo moet je er eigenlijk net wat te veel vocht bij doen om hem goed te laten werken en wordt het net wat te vloeibaar.


Voor soep kun je gewoon de staafmixer in de pan houden :-D

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Welke blender is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:57

Klopt, maar een blender is daar ook wel heel makkelijk voor.
Mocht er soep gemaakt worden, let dan wel op of de blender daar geschikt voor is. Niet alle blenderkannen vinden de hitte prettig :+

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 20:22

Mijn staafmixer is vorig jaar kapot gegaan en ik vind het zonde om een nieuwe te kopen als het ook met de blender kan :Y)

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Welke blender is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 20:42

De enige nutribullet die voor mij in aanmerking zou komen is de smart touch blender combo, maar die heeft moeite met noten boter maken dus dan is het wat mij betreft geen echte powerblender (en dan is hij dus ook te duur). Wanneer je er alleen smoothies mee wil maken is zo'n 900 misschien een leuke optie maar ik verwacht wel wat meer van mijn blender

https://www.choice.com.au/home-and-livi ... 20lifespan.

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 20:43

Ik heb een nutribullet gehad, maar het mes gaf bij mij flink veel problemen. Ik gebruik nu een WMF Kitchen Minis Compact blender. Is fantastisch makkelijk uit elkaar te halen, de beker zelf is van glas en alles is vaatwasbestendig. Ik wil niets anders meer! Meerdere blenderstanden, messen die veel fijner hakselen dan die van de nutribullet en gewoon veel makkelijker in gebruik.

https://www.bol.com/nl/nl/p/wmf-kitchen ... oductTitle

Malle_meid

Berichten: 192
Geregistreerd: 31-10-21

Re: Welke blender is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 20:42

De Nutribullet wordt toch wel het meest aanbevolen door jullie. Gisteren heb ik op Youtube wat review video's gekeken en wat ik wel heb gezien is dat het onderdeel met de messen toch wat lastiger is schoon te maken. Klopt het dat deze niet in de vaatwasser kan? Ik heb iemand gezien die hem uit elkaar moest halen om van binnen goed schoon te maken. Er zijn ook blender die een self clean functie hebben, dat zou dan wel een alternatief zijn. Ik ben er dus nog niet helemaal uit :D

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 20:44

Malle_meid schreef:
De Nutribullet wordt toch wel het meest aanbevolen door jullie. Gisteren heb ik op Youtube wat review video's gekeken en wat ik wel heb gezien is dat het onderdeel met de messen toch wat lastiger is schoon te maken. Klopt het dat deze niet in de vaatwasser kan? Ik heb iemand gezien die hem uit elkaar moest halen om van binnen goed schoon te maken. Er zijn ook blender die een self clean functie hebben, dat zou dan wel een alternatief zijn. Ik ben er dus nog niet helemaal uit :D


Oh ik spoel de messen gewoon na elke gebruik af onder de kraan en soms gaan ze in de vaatwasser. Niks mee aan de hand.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:10

Suzanne F. schreef:
Malle_meid schreef:
De Nutribullet wordt toch wel het meest aanbevolen door jullie. Gisteren heb ik op Youtube wat review video's gekeken en wat ik wel heb gezien is dat het onderdeel met de messen toch wat lastiger is schoon te maken. Klopt het dat deze niet in de vaatwasser kan? Ik heb iemand gezien die hem uit elkaar moest halen om van binnen goed schoon te maken. Er zijn ook blender die een self clean functie hebben, dat zou dan wel een alternatief zijn. Ik ben er dus nog niet helemaal uit :D


Oh ik spoel de messen gewoon na elke gebruik af onder de kraan en soms gaan ze in de vaatwasser. Niks ee aan de hand.

Mijn messen doen het al jaren prima, ik spoel ze altijd gelijk af onder de kraan en af en toe in de vaatwasser.

Malle_meid

Berichten: 192
Geregistreerd: 31-10-21

Re: Welke blender is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 21:15

@Suzanne F en @janderegelaa

Goed om te weten!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke blender is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:24

Ik doe de blender altijd even met wat warm water erin aanzetten, indien nodig met een druppel afwasmiddel, dan spoel je de messen vanzelf schoon.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Welke blender is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:42

Officieel hoor je de messen van de nutribullet af wn toe te vervangen. Geen idee of dat ook snel nodig is, daar heb ik hem nog niet lang genoeg voor denk ik.
Maakt imo prima schoon (maar ik heb sowieso geen vaatwasser)