voedseldroger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

voedseldroger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 14:39

wie maakt er nog meer weleens wat met de voedseldroger?

Heb er recent 1 gekocht en ben lekker aan het experimenteren.

Zojuist zoete aardappel chips gemaakt heerlijk!

Helaas is mn groenteleer met zoete aardappel mislukt.
Ik had peer appel en zoete aardappel gepureerd en dit gedroogd, maar helaas viel het uit elkaar, blijkbaar teveel vocht denk ik waardoor er geen samenhang meer overbleef.

Zou het leuk vinden tips en recepten te delen.

TurdusMerula

Berichten: 23909
Geregistreerd: 09-04-05

Re: voedseldroger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 00:31

Ik heb regelmatig buien dat ik er eentje wil kopen maar tot nu altijd weerstaan.
Ik denk dat je leer niet gelukt is omdat appel en aardappel zo verschillend zijn en dis allebei iets anders nodig hebben qua temperatuur/ duur.

hortensia
Berichten: 59
Geregistreerd: 10-08-10

Re: voedseldroger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 06:45

hoe maak je zoete aardappelchips? ik heb ook een voedseldroger maar gebruik hem bijna nooit. ik had hem gekocht om rozenbottels te drogen voor het paard, maar dat lukte niet echt.

mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 13:53

TurdusMerula schreef:
Ik heb regelmatig buien dat ik er eentje wil kopen maar tot nu altijd weerstaan.
Ik denk dat je leer niet gelukt is omdat appel en aardappel zo verschillend zijn en dis allebei iets anders nodig hebben qua temperatuur/ duur.


Ik had het recept uit een boekje en 50 graden gedaan zoals erbij stond. Gelukkig is de appel/aardbei die ik daarna nog probeerde wel gelukt.

mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 13:54

hortensia schreef:
hoe maak je zoete aardappelchips? ik heb ook een voedseldroger maar gebruik hem bijna nooit. ik had hem gekocht om rozenbottels te drogen voor het paard, maar dat lukte niet echt.


Met een mandoline schijfjes snijden van de geschilde zoete aardappel en dan olijfolie met kruiden erop (geloof paprikapoeder, chilipoeder, knoflookpoeder, uienpoeder en peper)