Ninja Creami

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pjer
Berichten: 1579
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 12:02

Aan de ene kant snap ik je zorgen, aan de andere kant vind ik ze een beetje overdreven. Ben je ook zo waakzaam bij broodroosters, tostiapparaten (ook in de horeca?) en koffiezetapparaten? want ook bij dat soort apparaten blijven er 'voedselresten' in een apparaat aanwezig. Ik heb vroeger wel de koffieautomaat (zo'n grote van douwe egbers) op het werk schoongemaakt en je wilt niet weten hoe de interne filters eruit zien en die worden meestal niet schoongemaakt. Toch wordt ook daar niemand ziek van. Het is vaak meer het idee.
Ik bedoel dit niet als aanval hoor, maar ik bedoel maar soms kun je er beter niet te veel over door denken en gewoon op vertrouwen dat het wel goed is.

Bij de creami zie ik het probleem ook niet zo. Al probeer ik wel echt die stang en het binnenkant van de deksel goed schoon te spoelen, maar dan is het verder wel prima.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 15:04

Celebi schreef:
Dat gaat ie helaas ook.. Vroeg me af of hier nog anderen met dezelfde constatering zaten. Het voelt ook een beetje als aanstellen maar aan de andere kant lijkt het ook wel op een serieus gezondheidsrisico. Ik wil dat risico in ieder geval niet nemen omdat ik al zo snel ziek wordt maar echt jammer is het wel.


Als je een serieus gezondheidsrisico zou lopen, mochten ze niet verkocht worden.

Ik kan me er niet druk om maken, was al 10x dood geweest denk ik, wanneer ik alle bacteriën bij elkaar op tel ;)

pjer
Berichten: 1579
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 18:17

Ik ben op zoek naar extra bakjes maar bij ninja zelf zijn die echt vreselijk duur. 50 euro voor 4 bakjes, voelt echt als afzetterij.
Maar de neppers komen allemaal rechtstreeks uit china en lees ik in de recencies dat ze niet goed passen en dat de paddle langs het plastic schraapt. Dat klinkt ook niet echt aanlokkelijk.

Wat voor extra bakjes hebben jullie of heb je misschien tips voor tijdelijke opslag van ongedraaid 'ijs'

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 19:06

Ik heb die neppers en ben er helemaal tevreden mee. Ik weet niet meer welke de echte en neppers zijn, ik merk geen verschil

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 19:27

Ik heb ook neppers en ik merk ook geen verschil.

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 16:23

Wat jammer celebi. Ik zou het niet gelijk wegdoen. Misschien kom je later op een oplossing (of bokt) en dan is ‘ie al weg. Maar goed, dat is hoe ik er dan in sta.

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:12

Ligt er een beetje aan of ik 'm kan retourneren misschien.. Anders is het wel zonde.

Ga anders in ieder geval kijken wat het doet om zo'n water spin te geven met een beetje afwasmiddel en/of baking soda. En met een tandenborstel die metalen punt schoon schrobben want daar bleef na die eerste keer echt veel troep achter.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 21:39

Celebi schreef:
Ligt er een beetje aan of ik 'm kan retourneren misschien.. Anders is het wel zonde.

Ga anders in ieder geval kijken wat het doet om zo'n water spin te geven met een beetje afwasmiddel en/of baking soda. En met een tandenborstel die metalen punt schoon schrobben want daar bleef na die eerste keer echt veel troep achter.

Gebruikt retourneren...

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 21:56

janderegelaa schreef:
Celebi schreef:
Ligt er een beetje aan of ik 'm kan retourneren misschien.. Anders is het wel zonde.

Ga anders in ieder geval kijken wat het doet om zo'n water spin te geven met een beetje afwasmiddel en/of baking soda. En met een tandenborstel die metalen punt schoon schrobben want daar bleef na die eerste keer echt veel troep achter.

Gebruikt retourneren...


Met misschien wel de schimmel er in :o

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:06

Nou ja het is dus de vraag of dat mag. Lijkt mij niet met een gebruikt product, maar als het product daadwerkelijk niet voldoet aan hygiëne protocollen dan is dat toch wel een ding. Dat zou ik bij de webshop in kwestie kunnen neerleggen. Voor wat ik in de Facebook Creami Community las is dat ze in andere landen die machines gewoon terug genomen hebben. Anyhow, ik voel er weinig voor om beschuldigingen naar mijn hoofd te krijgen. :')

Het apparaat waar dit op gebaseerd is is trouwens de PacoJet (bijna 10.000 euro :wow: ) en die schijnt hetzelfde 'probleem' te hebben, maar die heeft wel speciale schoonmaak tabletten om de binnenste delen van de machine te reinigen. Zoiets lijkt me bij de Creami dan ook nodig, maar zelf geven ze aan dat je geen water cycle mag doen met of zonder schoonmaakmiddelen. Ik blijf het gek vinden. Misschien dat ik er genoeg bij voel om het toch te gaan gebruiken met een directe spoeling met water en wat afwasmiddel/reinigingszout. Wil op zich namelijk best graag m'n gepureerde mango uit de vriezer halen om te eten. Ben daar wel erg benieuwd naar. :o

(Overigens.. dat iets te koop is en een keurmerk heeft zegt niet altijd of het veilig is. Vaak genoeg terugroepacties en producties die stopgezet worden. Ik zeg niet perse dat dat hierbij zo is, maar zomaar alles vertrouwen op de markt is ook niet altijd handig.)

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:18

De Creami bestaat al sinds 2021. Als het echt zo'n gigantisch gezondheidsrisico met zich mee bracht, dan waren ze allang terug geroepen hoor.

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:39

Aan het gedeelte van de staaf dat uitsteekt blijft idd veel hangen, door de gegroefde structuur waar je mes moet op passen. De staaf die binnenin zit is egaal met een gladde structuur, dus dit kan je niet vergelijken. Volgens mij loop je nog het grootste risico als je het deksel niet goed reinigt. Overblijvende voedselressten onder een vochtige rubber... Maar goed, dit kan perfect schoongemaakt worden, en mag ook in de vaatwasser.

Waar ik mij ook zorgen over maak is gehoorschade. Ik gebruik hem enkel met een noise cancellende headset op.

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:06

Ik heb gisteren na een grondige reiniging inderdaad mijn gepureerde mango erin gezet en grapte nog tegen mijn vriend dat hij er wel een geluidsdempende koptelefoon cadeau bij had mogen doen. :')

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:13

Idd, ik ga er eens een decibelmetertje naast zetten...

Heb je enkel mango gedaan, of met melk/yoghurt?

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:19

Ik had nu pure mango. Mocht ik het apparaat in gebruik houden ga ik volgende keer een klein beetje vanille yoghurt toevoegen. Dat lijkt me wel wat en dat heb ik toch altijd in huis. Degene met witte chocolade en melk/slagroom heb ik uiteindelijk niet gegeten omdat ik die dus had geschaafd zonder op voorhand de machine te reinigen dus dat vond ik echt te eng om te eten. Geen idee of dat lekker was dus. Twijfel om die ook opnieuw te maken met yoghurt ipv melk en slagroom.

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:28

Pure mango klinkt ook wel lekker!

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:32

Ja het was fris zoet/zuur. Op zich vind ik gewoon een mango lekkerder omdat die iets sterker is van smaak, maar het was wel een hele gezonde en ook lekkere manier van ijs eten. Normaal bestel ik bij een ijszaak altijd mango en witte chocolade ijs dus ik had die ook eigenlijk samen gemaakt en ik denk dat het zoete en het frisse bij elkaar perfect geweest zouden zijn maar goed dat is misschien dus voor de toekomst.

Ben benieuwd naar die decibel meter. _O-

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 13:29

Het ijs smaakt inderdaad minder zoet dan de mix voor het invriezen. Ik voeg soms wat stevia of rietsuiker toe hiervoor. k Heb ook smaakpoeder gekocht van esn. Dit is extreem zoet dus je hebt maar weinig nodig, maar zal ook wel niet het gezondste zijn natuurlijk, dus ik probeer het te beperken.

Afbeelding

Net eventjes een bak warm water met azijn op milkshake stand gedraaid om te reinigen. Dit gaf max 89,9 decibel (gemeten met een app op de telefoon, dus geen idee of dit wel nauwkeurig is). Ik probeer morgen nog eventjes met echt ijs op light ice cream stand ☺️

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 13:37

Vanaf 80 kan schadelijk zijn geloof ik. :')

Ben benieuwd hoeveel die aangeeft met ijs. Dat maakt toch nog een stuk meer herrie dan water heb ik het idee.

Iedereen aan de oordoppen! _O-

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:46

Vanaf 80 is het indd schadelijk :')

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 09:54


Justme_Lisaa

Berichten: 2171
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 15:00

Ik heb zojuist de ninja creami deluxe versie gekocht, ben heeeeeeel benieuwd! :D

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 15:05

Justme_Lisaa schreef:
Ik heb zojuist de ninja creami deluxe versie gekocht, ben heeeeeeel benieuwd! :D

Leuk! 8-) Welke extra's heeft de deluxe versie?

Justme_Lisaa

Berichten: 2171
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 15:09

Je kan nog andere extra dingen maken qua ijs en lekkers en je hebt grotere bakken om ijs te maken. Dus ben benieuwd, morgen komt die binnen als het goed is :).

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-24 17:40

@Justme, leuk een deluxe!

Ik ben benieuwd in hoeverre deze verschilt met de normale versie :)