Ninja Creami

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 08:32

Gisteren hadden we een portie wat echt alleen optimel kwark ingevroren was. Dat was echt perfect :o Ook nog beter dan de drink, die structuur werd ook wel goed, maar deze was nog romiger. Echt een aanrader. Voortaan doe ik alleen nog maar kwark ipv drink :D

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 14:21

Wij hebben ook sinds deze week een Creami. Het doel is vooral gezondere proteïne ijsjes maken. Gisteren de eerste 3 smaken geprobeerd:
Ananas op sap met een kneepjes vers cirtroensap en een halve theelepel xantaangom werd een heerlijk fris, zelfs romigachtig ijsje. E helft van de bak heb ik weer ingevroren met een toxine van Griekse yoghurt en zoetstof voor vanavond. Verder hadden we vanille proteinedrink van Melkunie met een eetlepel puddingpoeder. Dit is nogal saai, maar wel romig en lekker. Vanavond gooi ik daar 2 ristrettos met zoetstof doorheen en als topping espressoboontjes in pure chocolade. Dat moet goedkomen, toch?? En ik had een bak chocolade proteinedrink van Melkunie met 2 theelepels extra cacao en puddingpoeder. Die was echt heel lekker, maar ook ook nog iets extra nodig. Misschien dat ik daar vanavond koekjes in mix.

Ik vind het wel echt een geniaal concept hoor!

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 14:52

Ja hier viel de koffievariant een beetje tegen. Structuur was prima en lekker romig, maar de echte koffie smaak leek een beetje te ontbreken en was vooral bitter. Maar wij hadden dan geen zoetstof toegevoegd. Wel 2 theelepels puddingpoeder

Marcella

Berichten: 36726
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 18:09

Stinkend jaloers gezien ik niet het geld ervoor heb.

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 20:01

Welk puddingpoeder gebruiken jullie? Heb ik nog niet gedaan :=

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 20:54

xRoossie95 schreef:
Ja hier viel de koffievariant een beetje tegen. Structuur was prima en lekker romig, maar de echte koffie smaak leek een beetje te ontbreken en was vooral bitter. Maar wij hadden dan geen zoetstof toegevoegd. Wel 2 theelepels puddingpoeder


Mijn koffie-ijs was echt heerlijk! De dubbele ristretto was precies voldoende voor een bak vrij vlak vanille-ijs (3had ook gekund) en de espressoboontjes met pure chocolade maakte het helemaal af.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 20:57

Nientsje schreef:
Welk puddingpoeder gebruiken jullie? Heb ik nog niet gedaan :=

Gewoon van die kloppudding(dus geen kookpudding) uit de supermarkt. Je kunstbloem guargum of xantaangom gebruiken en het schijnt dat een banaan of Hüttenkäse hetzelfde effect heeft. Ik ga straks een vanille-ijs maken met Hüttenkäse.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 07:52

Mrijn schreef:
Nientsje schreef:
Welk puddingpoeder gebruiken jullie? Heb ik nog niet gedaan :=

Gewoon van die kloppudding(dus geen kookpudding) uit de supermarkt. Je kunstbloem guargum of xantaangom gebruiken en het schijnt dat een banaan of Hüttenkäse hetzelfde effect heeft. Ik ga straks een vanille-ijs maken met Hüttenkäse.


Is die kloppudding suikervrij?

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 08:51

Afbeelding
Ik gebruik deze, als het goed is niet suikervrij nee

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 20:24

xRoossie95 schreef:
[ [url=m/eEms9F.webp]Afbeelding[/url] ]
Ik gebruik deze, als het goed is niet suikervrij nee


Werkt dat ook? Dit is kookpudding. Die dikt dus pas in als hij kookt, als het goed is. Je hebt ook kloppudding die koud indikt. Die moet je hebben om je ijs stabieler te maken.

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 10:04

Ik koop jello puddingpoeder van dieetwebshop. De vanillesmaak is lekker (in ijs met fruit, amandelmelk en eiwitpoeder), maar met de bananensmaak komt de puddingsmaak teveel naar voor vind ik

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:34

Mrijn schreef:
xRoossie95 schreef:
[ [url=m/eEms9F.webp]Afbeelding[/url] ]
Ik gebruik deze, als het goed is niet suikervrij nee


Werkt dat ook? Dit is kookpudding. Die dikt dus pas in als hij kookt, als het goed is. Je hebt ook kloppudding die koud indikt. Die moet je hebben om je ijs stabieler te maken.


Ik ben dus nog aan het experimenten dus weet niet of de andere beter werken dan? Ben sowieso nu wel meer fan van kwark gebruiken ipv yoghurt. Bij de kwark gebruik ik dan helemaal geen puddingpoeder

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 11:16

xRoossie95 schreef:
xRoossie95 schreef:
[ [url=m/eEms9F.webp]Afbeelding[/url] ]
Ik gebruik deze, als het goed is niet suikervrij nee


Ik ben dus nog aan het experimenten dus weet niet of de andere beter werken dan? Ben sowieso nu wel meer fan van kwark gebruiken ipv yoghurt. Bij de kwark gebruik ik dan helemaal geen puddingpoeder


Ik zou de volgende keer kloppudding gebruiken dan. Of je moet jouw ijsmix aan de kook brengen zodat de pudding ook echt gaat binden. Ik heb nu vanille-ijs met huttekase in de vriezer staan. Huttekase zou ook werken als stabilisator. Vanavond ga ik hem tot ijs draaien.

Ik had laats Griekse yoghurt door ananas gedaan en dat werd echt enorm lekker en romig! Met optimel schijn je ook heel simpel lekker ijs te kunnen maken. Te veel mogelijkheden, te weinig tijd (en containers xRoossie95 @ [VT] Ninja Creami)

Naomi_Jortje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:15

Naomi_Jortje schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Ik heb zojuist de ninja creami deluxe versie gekocht, ben heeeeeeel benieuwd! :D


Hoe bevalt deze? Ik denk erover om 'm ook aan te schaffen voor in onze nieuwe keuken.


Nieuwe keuken is gecanceld maarrrr vandaag wel de ninja creami delux versie binnengekregen :D Ben erg benieuwd!

manonutjuh

Berichten: 3009
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 13:17

Ik ga meelezen, afgelopen weekend heb ik er 1 kado gekregen.

Al gelijk een milkshake mee gemaakt en gisteren mango yoghurt ijs.

Iemand een linkje voor bakjes? Ik lees wisselende reviews op amazon