No waste army box: ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

No waste army box: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 17:30

Ik lees zojuist over de No Waste Army Box: producten die Nederlandse boeren aan groente/ fruit niet verkocht krijgen maar die nog gewoon goed eetbaar zijn, daar worden houdbare producten van gemaakt (soepen, jams, sauzen) en die ontvang je dan 1x per kwartaal voor circa €45 per box.

https://www.nowastearmy.nl/

Heeft iemand hier al ervaring mee? Hoeveel zit er nou eigenlijk in zo’n box?

Foaly

Berichten: 4859
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: No waste army box: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 17:47

Ik had een heel ander idee bij die titel :') Maar het klinkt wel interessant, ik volg even mee!

Kendra

Berichten: 8731
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: No waste army box: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 17:56

Klinkt interessant en zeer verantwoord, maar het blijft nog wel een beetje vaag .....
Dus als iemand meer informatie heeft: graag!

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: No waste army box: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:00

Ziet er interessant uit, mooi initiatief!

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:01

Ik vraag me af hoe echt dit is. Ik las een keer bij een soortgelijk initiatief een social berichtje van iemand die aangaf dat de groentes helemaal niet van weggooi stromen kwamen, maar als ik het me goed herinner zei die persoon toen dat die groenten gewoon in bewerkte vorm worden gebruikt zoals groentenpakketten en sauzen. En er stond dat als je het dan van zo'n externe partij kocht je vooral een driedubbele prijs betaalde. Maar geen idee of dit dat ook is hoor, het zette me toentertijd alleen wel aan het denken wat echt is en wat niet.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:04

Ik vraag me af hoeveel je dan krijgt, 45 euro vind ik best veel geld

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: No waste army box: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:06

Dat ziet er leuk uit! producten voor je voorraadkast zijn natuurlijk altijd handig.
Ik ga het eens even onderzoeken en 1 box bestellen.

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:10

Ik zou eerder FB en aanverwante socials in de gaten houden. Vaak komen daar wel berichten langs van boeren in de trant van: sperziebonen zijn afgekeurd dus onverkoopbaar, kom zelf plukken. 2 euro per 10 liter emmer.
Laatst nog iemand die onverkoopbare aalbessen had vanwege de regen. Kom maar plukken, doneer wat je kunt missen.
Dan komt je geld tenminste direct bij de boer terecht.

Kendra

Berichten: 8731
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:13

Celebi schreef:
Ik vraag me af hoe echt dit is. Ik las een keer bij een soortgelijk initiatief een social berichtje van iemand die aangaf dat de groentes helemaal niet van weggooi stromen kwamen, maar als ik het me goed herinner zei die persoon toen dat die groenten gewoon in bewerkte vorm worden gebruikt zoals groentenpakketten en sauzen. En er stond dat als je het dan van zo'n externe partij kocht je vooral een driedubbele prijs betaalde. Maar geen idee of dit dat ook is hoor, het zette me toentertijd alleen wel aan het denken wat echt is en wat niet.

Dat dus.
https://www.bredavandaag.nl/nieuws/alge ... met-het-ni
Hier staat wat achtergrondinformatie, maar ik zie nergens een 'garantie' dat het ook inderdaad om reststromen gaat. En het is blijkbaar een Zuid Nederlands initiatief (niks mis mee, maar als Noorderling ga ik ook op zoek naar iets soortgelijks bij ons in de buurt).

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 03:45

PSvanLot schreef:
Dat ziet er leuk uit! producten voor je voorraadkast zijn natuurlijk altijd handig.
Ik ga het eens even onderzoeken en 1 box bestellen.


Leuk, houd je ons op de hoogte? :)

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 03:46

Kendra schreef:
Celebi schreef:
Ik vraag me af hoe echt dit is. Ik las een keer bij een soortgelijk initiatief een social berichtje van iemand die aangaf dat de groentes helemaal niet van weggooi stromen kwamen, maar als ik het me goed herinner zei die persoon toen dat die groenten gewoon in bewerkte vorm worden gebruikt zoals groentenpakketten en sauzen. En er stond dat als je het dan van zo'n externe partij kocht je vooral een driedubbele prijs betaalde. Maar geen idee of dit dat ook is hoor, het zette me toentertijd alleen wel aan het denken wat echt is en wat niet.

Dat dus.
https://www.bredavandaag.nl/nieuws/alge ... met-het-ni
Hier staat wat achtergrondinformatie, maar ik zie nergens een 'garantie' dat het ook inderdaad om reststromen gaat. En het is blijkbaar een Zuid Nederlands initiatief (niks mis mee, maar als Noorderling ga ik ook op zoek naar iets soortgelijks bij ons in de buurt).


Ik hoop inderdaad dat dit wel echt is. Maar ja, hoe kom je erachter hè?

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Re: No waste army box: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 06:46

Jumbo heeft zelf ook zo’n lijn waar restproducten ingaan, verspilfabriek dacht ik? En Bij lidl doen ze dat ook die tomatenpuree die tussen de groente en fruit staat… zal zoiets zijn denk ik?