Multicooker Recepten gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Multicooker Recepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 13:51

Ik heb met kerst een Russell Hobbs Good-to-Go multicooker gekregen. Ondanks zoekwerk online en ook het lid worden van Facebook groepen, ben ik toch nog steeds wel zoekende naar meer recepten. Ik ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die gebruik maken van zo’n ding en wat de lekkere/favoriete recepten dan zijn van jullie?

Shoot! *\o/*

Afbeelding

Wintu

Berichten: 2962
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Multicooker Recepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 14:31

Ik kijk op Instagram altijd bij Bored of Lunch.
Die hebben heerlijke slowcooker recepten.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Multicooker Recepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 14:31

Bedankt voor de tip! Momenteel ook YouTube aan’t afstruinen; daar komt ook veel moois voorbij <3

Wintu

Berichten: 2962
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 14:37


cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 14:49

Wintu schreef:
cursebreaker schreef:
Bedankt voor de tip! Momenteel ook YouTube aan’t afstruinen; daar komt ook veel moois voorbij <3

https://www.instagram.com/boredoflunch/

Bij deze!


Gelijk gaan volgen. Ga het account eens doorspitten <3

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Multicooker Recepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 15:30

Ik heb een Ninja multicooker ( https://www.bol.com/nl/nl/p/ninja-foodi ... 129147138/ ), ik denk dat de jouwe vergelijkbaar is??

Ik maak er echt alles in; van slowcooker recepten die je eerst ff in dat ding aan kan bakken tot grote stukken vlees..
Ik zou vooral even in het Engels zoeken op slow cook of pot roast recepten.

Mijn favorieten zijn onder meer:
- stoofvlees
- Mexicaans stoofvlees a la Jamie Oliver (https://www.jamieoliver.com/recipes/bee ... et-chilli/)
- pulled chicken (https://dinnerthendessert.com/bbq-pulled-chicken/)

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 16:44

Ohh bedankt voor de tips Sodera. Pulled chicken lijkt me echt heerlijk, die wil ik zeker eens maken. En die Mexicaanse stoof van Jamie ga ik ook meteen opschrijven! Vind zijn recepten sowieso altijd fantastisch.

Ik heb de Ninja inderdaad ook nog bekeken, samen met de Instanpot nog oa! Ziet er zooo fijn uit. Qua budget was de Russell Hobbs alleen wat beter nu haha, zeker omdat ik niet goed wist vooraf wat ik ervan zou gaan vinden, zo’n multi cooker. Die heb ik met hele leuke (Black Friday) korting voor €55.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 16:59


cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 18:32

Echwel
Wat staan daar ook allemaal lekkere dingen bij! Dankjewel voor het delen ook weer.
Die Facebook groep ga ik me ook lid van maken.

Ik kwam net op de site van mamsatwork.nl ook nog vanalles tegen. Ik kan voorlopig dus wel even vooruit en experimenteren. Ben ook heel erg benieuwd naar de stoom functie. Binnenkort eens een visje met wat groenten stomen <3



Momenteel is de chili con carne hier bijna klaar, waar ik eerder vandaag mee begonnen was. Ik ben benieuwd. Zo nog even wat parel couscous erbij koken en dan lekker eten.

Afbeelding
Afbeelding

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Multicooker Recepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 19:03


cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 18:49

Echwel schreef:
De sous vide ook heel fijn
Zalm doe ik meestal sous vide
In zak met olie en kruiden
Dan op 57 graden

https://souvy.nl/sous-vide-recept/zalm/


Ohh zie er goed uit ook! Sous vide lijkt me ook wel wat om met een beenhammetje te proberen - dat vind ik af en toe echt heerlijk om met een broodje ofzo te eten. Dat kan nu idd ook mooi met dit ding ja.

Ik ben zelf ook nog het eea tegen gekomen online. Heb nu behoorlijk wat recepten wat ik wil gaan uitproberen, dus elke week met de boodschappen nu 1-2 recepten. Ik zag dat veel mensen ook de supermarkt verspakketten bereiden in de multicooker, daar ben ik ook wel benieuwd naar - binnenkort eens testen. Wij zijn namelijk gek op de AH verspakketten bv.

Wintu

Berichten: 2962
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Multicooker Recepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 00:40

https://www.facebook.com/profile.php?id ... =photos_by

Oei, ziet er ook heerlijk uit :D

Ik heb vandaag de AH Rendang gehad uit de slowcooker, maar meh..... nu moet ik zeggen dat ik geen fan ben van rundvlees stoven in kokosmelk, wordt voor mijn gevoel altijd een beetje weeig. Later kokosmelk toevoegen vind ik dan weer wel lekker.
Ik heb geen multicooker, enkel een slowcooker, vandaar mijn eenzijdige ideeen :D

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Multicooker Recepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 01:07

Leuk topic!

Mijn cooker wordt morgen bezorgd.

Ik twijfelde tussen een multi en een slow. Het is een slowcooker geworden.

Van het weekend uitproberen!

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Multicooker Recepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 02:19

Ik ga hier toch eens meelezen, mijn slowcooker ligt te verstoffen, eigenlijk doodzonde want hij was bijna 200 euro destijds en denk ik nu 3x gebruikt :o

Terwijl het wel een heel handig apparaat is!

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 07:34

Geen multicooker hier maar een slowcooker (3,5l inhoud).
Bewust, want ik wil nog weleens een broodje afbakken voor de lunch oid en zag het gebeuren dat ik dan een slowcooker en een airfryer erbij moest kopen plus dat ik mezelf de andere functies niet echt zag gebruiken. :+
Dus de multi maar weggelaten en enkel een slowcooker en een airfryer. :)

Ik heb vd week deze kipkerrie gemaakt:
https://slowcooker-recept.nl/kip-kerrie ... t=cmp-true

Verder maak ik geregeld groentesoep, waarbij ik eerst 1-2 volle dagen bouillon trek van een kippenbout, een karbonade en ossenstaart/schenkel met vlees, een winterpeen, een prei, een ui (in 2 gesneden, met schil), een bol knoflook (zelfde als de ui), wat laurierblaadjes, een handje peperkorrels en een bleekselderij.
Na de tijd pruttelen vis ik alles eruit, hou het vlees apart en gooi de rest weg.
Bouillon zeef ik en gaat terug in de pan.
Op smaak maken naar wens (ik gebruik een pakje honig boerengroentesoep, maar zelf kruiden is ook goed te doen), zakje soepgroenten, het vlees en evt soepballetjes erbij en dat nog een uur of 6 laten pruttelen.
Alles op low trouwens.

Deze maak ik ook geregeld, maar dan met sperziebonen/sajoerboontjes ipv de pot doperwten en wortels.
Afbeelding

Verder maak ik chinese tomatensoep, kip met champignons in roomsaus, wortels, krieltjes en kip in knoflookboter, soto ajam en champignon-kerriesoep.

Ik braad overigens niets aan, hooguit rul ik het gehakt een beetje zodat het mooi uit elkaar valt. :)

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Multicooker Recepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-24 10:14

Wintu
Die Rendang trekt me inderdaad ook niet perse, maar wel jammer dat het zo wat tegen gevallen was! Die Facebook link ziet er ook goed uit!

Cheytjuh
Jaa leuk dat je je meld! Lijkt me tof om het topic actief te houden; dat wie het wil ook hun bereide eten deelt bv. Maar zeker het delen van recepten zo is wel echt fijn moet ik zeggen.

lor1_1984
Helemaal prima toch ook zo, slowcooker en airfryer! Wij hebben ook nog een airfryer/mini oven van Tristar, al gebruik ik die ook veel te weinig - daar moet ik ook echt meer recepten mee gaan proberen. Het groentesoep recept ziet er lekker uit, al vind ik de keus voor vlees bouillon wel verrassend haha! Het aanbraden zie ik wel bij veel recepten voorbij komen, ook bij tutorials op YouTube e.d. Dat lijkt me met bepaalde soorten vlees toch wel handiger. Met de chili heb ik het vlees in een aparte pan geruld nu laatst, maar dat had dus ook met de multicooker gekund al in 1x, dus dat ga ik met de pasta saus wel proberen nu. Dan hoef ik echt ook maar alleen die ene pan te gebruiken ipv apart aan te braden in een aparte pan - maar had ik nu gedaan omdat ik nog even niet goed wist hoe en wat met het apparaat haha. De cooker heeft die functie dus ook om dat te doen, dus ga daar wel gebruik van maken :j

Wij maken ook vaker met rib/runderlappen of sukadelappen, en sudderen daar dan zacht vlees van in een braadpan. En dat moet toch ook echt wel even aangebraden worden in de pan voordat het gaat sudderen, sowieso voor de smaak ook. Dat ga ik in de multicooker toch ook wel eerst aanbraden. Dat heb ik nog niet getest in de multicooker, maar dat vlees leent zich wel ook uitstekend voor het apparaat, dus die wil ik binnenkort ook nog wel proberen.

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Multicooker Recepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:38

Ik heb een instantpot en gebruik eigenlijk alleen de snelkookfunctie en de airfryerfunctie erop.

Maak er regelmatig chicken teriyaki in, en pulled chicken.
Weet niet zo zeer een receptensite, ik zoek vaak gewoon het gerecht dat ik wil eten en dan instantpot erachter op google. Dan weet ik meteen de minuten dat het aan moet. Gebruik 'm te weinig om te weten hoeveel minuten kip nodig heeft om gaat te worden zeg maar, dus moet altijd even hulp zoeken.

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:39

Sommigen zeggen dat aanbraden nodig is, ik merk zelf dat het vlees net zo lekker is zonder aanbraden. :)
Maar ik laat het wel gerust 10-18u sudderen als dat zo uitkomt, waardoor het alsnog supermals is en alle kruiden etc lekker zijn ingetrokken.

Mijn airfryer is een mini oven, bewust voor gekozen omdat ik veel ovenschotels maak en mijn gewone oven kuren heeft en veel langer doet over het garen.
Deze heb ik:
https://www.inventum.eu/kleine-keukenap ... gf1200hld/
Door de klep aan de voorkant kan hij hoger geplaatst worden, waarbij je met zo'n bak van bovenaf erin moet kunnen of het mandje eruit moet tillen wat met een ovenschaaltje gewoon rottig is door het gewicht. :+

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-24 10:43

Ik vind aanbraden sowieso lekkerder, ik houd er bij gehakt in de pasta saus ook van als het gehakt een beetje goed aangebraden is voordat ik de saus ga (af)maken ermee - dat bak ik altijd echt goed aan dan. Maar zeker met sudder vlees vind ik het belangrijk om te doen, maar goed dat ben ik gewoon zo gewend; ook van hoe mijn moeder het al m’n hele leven maakt, dus dat zal ik ook altijd blijven doen nu ik het ook zelf maak haha. Niet perse om het malser te krijgen, maar een beetje aanbraden maakt wel ook dat smaken vrijkomen + ik gebruik dat erna ook om jus mee te maken bv, met de runderlappen dan bv :j - want dat eten we dan met aardappels en groenten. Maar goed, dat is persoonlijke voorkeur en wat ik gewend ben ook gewoon.

Wij hebben deze van Tristar, wat mini oven/airfryer betreft:
https://www.bol.com/nl/nl/p/tristar-air ... fsQAvD_BwE

We hebben ook nog een gewone oven, maar ik wilde de Tristar idd wel wat meer gaan gebruiken maar op basis dingen na, is het er nog niet van gekomen om echt wat meer te proberen. Dit jaar… haha.

Yv, Oh ja dat is idd ook een goede om dat met al bestaande gerechten te doen en dan even zo op te zoeken. Wilde ik idd nu met de verspakketten gaan proberen van de AH. Deze eten wij wekelijks een aantal dagen, ben er echt gek op. Een groot deel hiervan moet ook perfect met de cooker kunnen :j

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 11:08

De riblappen etc waar ik hachee etc van maak eet ik geen jus bij, wel het vocht/de saus vh suddergerecht. :9

Wintu

Berichten: 2962
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Multicooker Recepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:22

Ik braad rundvlees altijd aan van te voren, vind ik het lekkerst.
Kwaliteit van het vlees doet ook veel, ook wat betreft suddertijd.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:45

Ik heb een instantpot en daar zijn echt zooooo veel recepten voor. Misschien als je daar op googled dat je nog inspiratie op doet :j

Ik maak er echt vanalles in. Soep, stoofvlees, pasta saus, mac n cheese, rijst, pulled pork, risotto en nog veel meer. En friet want die van mij is ook een airfryer en my God doet ie dat goed :D

Wintu

Berichten: 2962
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:03

Fortitude schreef:
Ik heb een instantpot en daar zijn echt zooooo veel recepten voor. Misschien als je daar op googled dat je nog inspiratie op doet :j

Ik maak er echt vanalles in. Soep, stoofvlees, pasta saus, mac n cheese, rijst, pulled pork, risotto en nog veel meer. En friet want die van mij is ook een airfryer en my God doet ie dat goed :D

Is dat niet allemaal hetzelfde? Een slowcooker, instantpot, croqpot

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:03

Wintu schreef:
Fortitude schreef:
Ik heb een instantpot en daar zijn echt zooooo veel recepten voor. Misschien als je daar op googled dat je nog inspiratie op doet :j

Ik maak er echt vanalles in. Soep, stoofvlees, pasta saus, mac n cheese, rijst, pulled pork, risotto en nog veel meer. En friet want die van mij is ook een airfryer en my God doet ie dat goed :D

Is dat niet allemaal hetzelfde? Een slowcooker, instantpot, croqpot

Veel van de functies wel ja.
Alleen de Instantpot is enorm populair in Amerika, dus er zijn erg veel recepten van.

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Multicooker Recepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:56

Crockpot is een merk, net zoals Ninja.
Een slowcooker is wat de naam al zegt; een langzame kookpot.
Multicooker is een slowcooker, airfryer, rijstkoker enzovoort in 1 apparaat, verschilt per merk en model welke functies er precies op zitten.