Multicooker Recepten gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Multicooker Recepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:50

Klopt inderdaad en een Instantpot is een multicooker, met dus onder andere een slowcook functie, maar ook nog tal van andere.

Als ik mn instantpot gebruik, is het voornamelijk de pressure cooking functie, oftewel de snelkookfunctie. Het tegenovergestelde dus volgens mij van wat een slowcooker doet. Wat is er zo fijn aan een slowcooker? Stoofgerechten en bijv. erwtensoep even afzijdig gehouden, want dat moet ook op het gas altijd gewoon lang. Maar betreft andere gerechten... Wat is het voordeel? Het moet dan toch uren opstaan?

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Multicooker Recepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:05

Voor mij is het grootste voordeel vd slowcooker dat je alles erin kiept, de knop omzet (ik gebruik alleen low) en dan gewoon je ding kunt doen.
Je kunt bijvoorbeeld boodschappen doen of naar je werk etc, wat met een pan op het fornuis sterk wordt afgeraden ivm brandgevaar.
Althans, iig bij koken op gas, ik weet niet hoe dat zit met bijvoorbeeld inductie.
Anyway, het koken kost mij met de slowcooker veel minder concentratie en energie, welke ik in de verzorging van mijn huisdieren en huishoudelijke dingetjes kan steken. :)
Tussendoor eens roeren, proeven of er wat bij gekruid moet worden (vnl bij nieuwe probeersels) en hooguit nog wat pasta/rijst oid erbij koken of een broodje afbakken ofzo.
Nu staat er bijvoorbeeld een pan Chinese tomatensoep op, afbakstokbrood erbij en klaar. :9

NikkiB1991

Berichten: 205
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Multicooker Recepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:45

Hoi! Wellicht zijn hier nog wat bokkers die hun ervaringen willen delen over de Russel Hobbs Multicooker...
Werkt de schroei/sear functie bij jullie wel goed? Een portie vlees aanbakken en vervolgens stoofvlees van maken zou moeten lukken volgens de productomschrijving (en de klantenservice) maar wij hebben nog niet echt uitgevonden hoe... Dus is er wat mis met ons exemplaar, of is het apparaat daar over het algemeen toch niet zo goed in.
Als we de instructies in het boekje volgen wordt hij op sear-stand op zoch wel goed heet, maar zodra je er koud vlees in gooit koelt ie af en wordt ie niet meer heet genoeg. Lijkt alsof ie het gewoon niet trekt qua vermogen... Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? Of de gouden tip waardoor het wel lukt? Ik hoop het! Anders heb ik een mooie miskoop cadeau gedaan... :(:)

Groetjes Nikki

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Multicooker Recepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:12

Welke hebj je
Bij de too good to go is aanbakken op de kipstand het beste en het snelst

NikkiB1991

Berichten: 205
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:33

Echwel schreef:
Welke hebj je
Bij de too good to go is aanbakken op de kipstand het beste en het snelst


Hi Echwel, volgens mij dezelfde als TS...

https://www.bol.com/nl/p/russell-hobbs- ... androidapp

Dus 1 knopje lager? Wij gebruikten nu dat pannetje rechtsboven. Bij jou werkte die dus ook niet zo goed?
Goeie om te proberen!

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Multicooker Recepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:43


Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Multicooker Recepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:28

https://www.bol.com/nl/nl/p/russell-hob ... androidapp

Hier heeft ene Joanna63 1 ster gegeven en ze meldt verder: "als ik wil braden, dan staat de temperatuur op 200 en dan wordt het net 60-65 graden.

Ik ben dat soort bemerkingen vaker tegengekomen toen ik aan het uitzoeken was of ik een sauteerfunctie een must vond. Maar ik kan niet zeggen dat dat met name bij deze multi cooker zo was.

NikkiB1991

Berichten: 205
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 23:08