Hét shoarma pizza recept

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LieveLoes

Berichten: 1687
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Hét shoarma pizza recept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-24 12:36

Hai Bokkers,

Zo af en toe gun ik mijzelf eens een pizza van de shoarma tent en zo af en toe meen ik het zelf te kunnen fiksen met pizza deeg van de Jumbo, maar die laatste valt toch altijd tegen.... Te droog, te.... niet lekker ofzo?

Wie heeft dé tip om mijn pizza thuis als 'de shoarma' pizza te maken? Of andere lekkere pizza recepten? (ik heb sinds kort een broodbakmachine waar ik dus pizzadeeg mee kan draaien dus ik ben helemaal ready to experimenteren :Y) )
Thanks!!

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:40

ik maak zelf tegenwoordig de pizza's van een Pinsa bodem, vind ik lekkerder dan de eigen pizzabodem of zo'n rol pizza deeg..
Daarbij haal ik lams shoarma bij de slager, en nooit bij de supermarkt.
Wat je ook kunt doen : ik vraag bij mijn vaste pizzaboer gewoon wat shoarma vlees en doe dat op de pizza. Ik vind hun kruiden nét lekkerder dan mijn kruiden of waar ze dat koppen... ( of vraag een zakje kruiden)

beestenfreak

Berichten: 1313
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 13:28

Ik haal altijd gewoon een (diepvries)pizza funghi en gooi daar shoarma en ijsbergsla/tomaatje/komkommer op :o (met heel veel knoflooksaus natuurlijk :D)

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:00


M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:10

LieveLoes schreef:
Hai Bokkers,

Zo af en toe gun ik mijzelf eens een pizza van de shoarma tent en zo af en toe meen ik het zelf te kunnen fiksen met pizza deeg van de Jumbo, maar die laatste valt toch altijd tegen.... Te droog, te.... niet lekker ofzo?

Wie heeft dé tip om mijn pizza thuis als 'de shoarma' pizza te maken? Of andere lekkere pizza recepten? (ik heb sinds kort een broodbakmachine waar ik dus pizzadeeg mee kan draaien dus ik ben helemaal ready to experimenteren :Y) )
Thanks!!

De vraag is wat er precies droog is, is de shoarma droog of het deeg droog?
Bij sommige recepten bak je de bodem los af van de topping, voeg je de topping toe en doe ja daarna alleen de pizza nog even onder de grill voor max 5 min.

LieveLoes

Berichten: 1687
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: Hét shoarma pizza recept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-24 15:49

Oeh thanks! Ja het is gewoon ook bijvoorbeeld de salami of de kaas of kip (in geval van iets anders dan shoarma pizza). Gewoon algeheel net niet. Net als pannenkoeken. Ook vaak net niet in vergelijking met een restaurant.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Hét shoarma pizza recept

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 18:34

De tijd van kneden en de flexibiliteit van het deeg doet ook veel voor de smeuigheid.
Verder ligt het er natuurlijk aan wat voor een oven je hebt.
Een echt pizzarestaurant gebruikt natuurlijk een steenoven, dat is moeilijk na te maken thuis, maar wat bijvoorbeeld kan helpen is een speciale pizza steen, of een pizza bbq.

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Hét shoarma pizza recept

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 18:49

Dikke kans dat het aan de oven ligt.
Zo'n professionele pizza oven wordt minstens 300 graden (sommige pizza's worden zelfs op 500 graden gebakken) terwijl een "gewone" oven vaak max 250 haalt, waardoor de pizza er te lang over doet om gaar te worden, en de bodem en toppings taai/minder lekker worden.
Een kant en klate bodem die voorgegaard is kan uitkomst bieden, maar die zijn dan weer niet heel erg lekker.
Een goede pizzaoven is vaak toch wel een must voor echte goede pizza's.

LieveLoes

Berichten: 1687
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: Hét shoarma pizza recept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-24 09:01

Thanks voor de tips! Ik ga eens experimenteren en wie weet een nieuwe oven aanschaffen haha!

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Hét shoarma pizza recept

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 09:06

Ik denk wel dat je dit blijft houden. Net als snacks van de cafetaria ook anders smaken. Ik kan thuis friet bakken maar toch smaakt het anders. Zelfs mijn frikandel is anders en er is niks makkelijker dan een frikandel frituren.
Met pannenkoeken inderdaad het zelfde.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Hét shoarma pizza recept

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 11:17

Snacks van de cafetaria zou in principe niet anders moeten smaken, enige wat verschil kan opleveren is de temperatuur, of het gebruik van olie/producten.

Maar pannenkoeken is net als een pizza logisch dat die anders smaken, pannenkoekenrestaurants maken geen gebruik van een normale pan, het is een draaischuif van verschillende "panachtige schijven" die de onder een soort van overkapping draaien, hierdoor wordt er deels gebruik gemaakt van boven en onder warmte, iets wat je thuis niet kan creëren want zet je een deksel op de pan, kan de hete lucht niet weg, wordt je pannenkoek vochtig.