Wat meenemen naar werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Wat meenemen naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 21:15

Hoi!

Misschien dat er al een topic over is maar aangezien hier veel al langer dan een jaar niet op gereageerd is open ik een nieuwe.

Ik ga vanaf woensdag bij een nieuwe baan beginnen, twee dagen van half 9 tot 4 op een school. Dat betekent dus dat ik lunch en tussendoortjes moet meenemen, en eigenlijk ook ontbijt omdat ik daar in de ochtend weinig tijd voor ga hebben.
Op dit moment koop ik meestal wat als lunch, waardoor ik geen brood smeer, maar dat gaat in de toekomst niet lukken. Ik eet wel brood, maar ik ben ook een enorme zoetekauw en ik ga snel snaaien, dus ik wil eigenlijk wel iets wat goed vult (en niet te saai is).
Als ontbijt eet ik nu meestal yoghurt met fruit of muesli, maar dit verveelt ook snel. Havermout lust ik niet, ik wil eigenlijk wel eens overnight oats proberen.

Hebben jullie tips en ideeën voor ontbijt en lunch, en tussendoortjes, die ik eventueel de avond van tevoren al kan maken, redelijk gezond zijn en goed vullen?

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat meenemen naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:22

Check of er een magnetron is! Zo ja, dan kan je overwegen wat extra eten in de pan te gooien als je kookt s avonds. Vooral makkelijk bij pasta's en andere eenpansgerechten. En vult ook nog eens goed!
Ik houd totaal niet van brood, dus de magnetron op kantoor is voor mij echt een uitkomst.

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:27

Ik neem als ontbijt vaak yoghurt/kwark mee naar het werk. Dit eet ik dan in de eerste pauze en zorgt er dan ook meteen voor dat je niets snaait, want je eet al wat. Als het van witte chocolade en zoet houd, kan je een schepje van dit er door doen: https://nl.esn.com/products/designer-fl ... 1099321612 Ik at het altijd wel, maar nu heb ik echt zin in mijn witte chocolade kwark :))
Of ik snij een appel in stukjes, even in de magnetron, dan honing, kaneel en een beetje havermout toevoegen, weer in de magnetron en dat dan mee in een bakje wat je later toevoegd. Ik lust ook geen havermout, maar hierin is het meer een gezonde crumble dan papperige havermout.

Wat ik tussen de middag eet wisselt. Soms 2 broodjes, een ei en een stukje fruit maar soms ook restjes van het avondeten. Dat stop ik dan even in de magnetron. Of ik maak speciaal iets, couscous salade, yoghurt pannekoekjes etc etc.

Om 3 uur eet ik meestal een koekje.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat meenemen naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:33

Tosti ijzer neerzetten op werk en boterhammen met kaas meenemen :9

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:34

Een appel?
Of twee?

Ik wilde zeggen, neem een zak marsen mee, maar een appel doet eigenlijk precies hetzelfde..
Maar, niet sexy.

Molly1230

Berichten: 418
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:38

Koude pastasalade is ook lekker! Voor een goed vullend tussendoortje gekookte eieren. Neem je er 2 mee en kan je weer even voort. Voor zoete cravings zijn worteltjes ook het proberen waard.

ellepel

Berichten: 47342
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:51

hier gewoon saai brood mee, met wisselend beleg.
meestal twee fruit en iets van choco rijstwafels een stukje pure chocolade mee voor rond twee uur.
een bakje zuivel mee kan ook, ik neem ook wel vaak zuiveldrank mee of een cup a soup.

je hebt trouwens hele leuke
lunchbakjes met verschillende vakjes er in die je kunt vullen met alles wat je die dag wilt eten.
brood.fruit,wat lekkers mee, kan van alles in :j

Suzanne F.

Berichten: 49225
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:52

verootjoo schreef:
Tosti ijzer neerzetten op werk en boterhammen met kaas meenemen :9


Ja dit. 2 boterhammen met ham en kaas mee.

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:53

Ik neem 9/10 keer pasta mee met lekker veel groenten. Dan maak ik een volledige pan waar ik 5 porties uit kan halen :D

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wat meenemen naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 23:27

Ik neem meestal salade mee. Gewoon of pastasalade. Meestal met restjes van de dag ervoor, stukjes kip, overgebleven groente. Of ik hou expres wat paprika apart. Komkommer erbij of een eitje. Apart bakjes met saus en dan bij de lunch door elkaar gooien.

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Wat meenemen naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 00:29

Ik weet niet of we hier spreken over een basisschool? Waarvan je grotendeels eet met de kinderen. Dan is dit ook zeker iets om rekening mee te houden (voorbeeld functie)
Fruit, mueslireep, brood, tosti, salade, yoghurt met fruit ?

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Wat meenemen naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 00:40

Overnight oats kan best lekker zijn! Al vind ik het gewoon 's ochtends gemaakt en warm uit de magnetron ook heel lekker. Ik maak het dan met appel en kaneel. Dan krijg je een soort appeltaartje. Kan ook nog met rozijntjes en walnoten erin maar vooral de rozijnen vond ik gek genoeg minder terwijl ik ze wel erg lekker vind. Een koude versie met banaan en wat pure chocolate chips vind ik ook erg lekker. Ik moet zeggen dat ik ook wel een zoetekauw ben hoor en doe er eigenlijk het liefste een klein schepje suiker in voor de smaak.. Minder gezond als ik dat doe..

Verder maak ik vaak gewoon belegde broodjes met vleeswaren en soms Nutella. Banaantje mee en/of wat druiven/blauwe bessen om op te knabbelen. Een eitje bakken op brood doet het ook altijd heel goed. Op mijn vorige werk was het altijd tosti tijd met lunch. Ook erg lekker! En dan af en toe de kliekjes mee van de avond ervoor en zo kwamen we de weken wel door. Oh ja en voor de afwisseling vind ik die kleine krentebollen ook heel lekker. Het helpt me sowieso om wat specialer brood te halen dan dat simpele brood met die bruine harde korst. Een vloerbrood of het liefde en passie brood van de AH vind ik altijd heel erg lekker. Geeft net wat meer aan je lunch.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 02:35

Crackers met kaas en avocado
Brinta (alleen als er een magnetron is)
Biogarde yoghurt en dan op het laatst havermout en rozijnen erbij gooien
Wraps met roomkaas, rucola en komkommer of met roomkaas, gerookte zalm en avocado. Of met hummus, paprika, tomaat en komkommer
Een bol mozzarella met een tomaat en pesto en pijnboompitjes
Brood met hüttenkäse en net wat je lekker vindt (kan met wat jam, maar ook met avocado, tomaat enz)
Soep als je een magnetron hebt
Een gerookte zalm noot
Blikje tonijn
Allerlei salades
Restjes van warm eten (als er een magnetron is)
Enz enz