Kip & Kerrie Recepten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Kip & Kerrie Recepten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 19:26

Ik heb laatst op goed geluk een paar ingredienten bij elkaar gegooid in de hoop op kip & kerrie uit te komen, maar het was niet helemaal zo als het hoort ... wie heeft er een goed recept?

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 19:34

- 2 dubbele kipfilets
- olijfolie
- 1 ui (fijngesneden)
- 1 teentje knoflook (fijngesneden)
- 1 el geraspte gember
- 1 el kerriepoeder
- 1 potje yoghurt
- 1 kopje kippenbouillon
- peper en zout
- sap van ½ citroen
- 1 tl suiker

Snij de kipfilets in stukken en bak ze kort aan in olijfolie. Haal de kip uit de pan en zet apart.
Giet het vet weg.
Fruit de ui en de knoflook glazig in een beetje verse olijfolie en voeg dan de gember en het kerriepoeder toe.
Roer goed en voeg de yoghurt en de kippenbouillon toe.
Leg de stukken kip in deze saus en breng op smaak met peper en zout, citroensap en suiker.
Laat nog 10 minuten pruttelen.

Lekker met rijst en ananas

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 22:08

Bedankt! OK dan! Dat is echt iets heel anders dan wat ik verwacht had. Ik ga het zeker een keer proberen; ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 23:31

Pot of mix is geen optie? (gemak dient de mens... Knipoog )

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 00:30

kipfilet
ui
knoflook
kerriepoeder
boullion
bloem
creme fraiche

kip in blokjes snijden en bakken in de pan. Ui snipperen en kort mee bakken met de kip. Knoflook uitpersen en de kerrie poeder toevoegen. Voor 2 personen gebruiken we een 1/2 liter water met 1 bouillonblokje(kip). een gedeeltje van de bouillon achterhouden. De rest toevoegen en het geheel aan de kook brengen. Bij de achtergehouden bouillon bloem toevoegen en dit tot een papje mengen. Dit voorzichtig al roerende in de pan schenken en zo de kip-kerrie op de juiste dikte brengen. Aan het einde nog wat creme fraiche toevoegen. Eventueel een kippenboullionblokje gebruiken om het verder op smaak te maken.

Hoeveelheden zijn een beetje moeilijk aan te geven, gaat bij ons allemaal op de gok *LOL*

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 07:31

Pot of Mix? Bloos! Oei verleidelijk, maar zo heel af en toe vind ik het wel eens leuk zelf eens de keuken in te duiken ... hopen dat ik hem nog kan vinden. Schijnheilig

Sjakie, jouw recept is zo ongeveer wat ik gedaan had, maar heb je enig idee hoeveel bloem er in gaat ... volgens mij ben ik daar de mis in gegaan.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:03

als je het heel makkelijk wil maken met bloem.... gelijke hoeveelheid boter en gelijke hoeveelheid bloem nemen. Dit tot een balletje kneden. Elke keer een klein plukje aan de kip kerrie toevoegen tot dat dit op de juiste dikte is. voor 2 personen is 10 gram boter en 10 gram bloem meer dan voldoende. In een afgesloten bakje kun je een eventueel restantje bewaren voor een andere saus. (werkt bijna als een allesbinder)

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 16:55

Je kunt van die blokken santen (blauwe verpakking) kopen en daar achterop staat ook een recept voor kip kerrie. Helaas heb ik net het blok op gemaakt en de verpakking weg gegooid... Maar zij doen er dus iig santen (=kokos) doorheen. Misschien dat eens proberen?

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 05:42

Oh dan had ik echt veel te veel bloem er in gedaan! Bloos Heel erg bedankt!

Wmijn, volgens mij verkopen ze dat hier niet.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:53

Recept van mij mama:

Kipfilet
Rijst
Kerriepoeder

Eventueel ui, groente ofzo Lachen

LEkker simpel en echt heeeeerlijk *LOL*

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:43

Ik doe het ook altijd heel simpel. Gewoon kipfilet in stukjes bakken, en dan de jus aanlengen met wat kippenbouillon, daarbij (veel) kerriepoeder, mais en ananas, en dat eten met rijst.
Je hebt dan dus niet zo'n dikke saus.