Italians recept(gevulde tomaatjes!)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Italians recept(gevulde tomaatjes!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 14:41

Heey mensen!!!
Ik zou vandaag koken, en ik had al heel leuk een recept opgezocht voor een voorgerecht en hoofdgerecht(dessert, ookwel toetje is een bak ijs uit de vriezer ) Ik heb het voorgerecht net gemaakt, en het is super-deluxe goed gelukt!!! tis bijna zoals het plaatje

Hier het recept:

Titel: krabsalade met tomaat

Bereidingstijd: 15 minuten(ik deed er iets langer over )

Ingredienten(4 personen, kan ook voor 5, dat heb je alleen maar 1 tomaat extra nodig):
4 Grote tomaten(biologische bij de ah zijn zeer groot!!!)
1 blikje extra fancy crab(170 g)
2 bosuitjes
1 zakje verse basilicum(Als de supermarkt het neit heeft, is gedroogde ook best te doen )
4 eetlepels olijfolie extra vierge met basilicum
versgemalen zwarte peper(kan ook gewoon witte peper uit een potje zijn )
1/2 zak scrocchi met knoflook(was voor mij onvindbaar, dus heb een soort stokbroodjes met knoflook gedaan, het is voor er bij!)


Bereiding:
Tomaten wassen en kroontjes verwijderen. Kapjes aan de kant van het kroontje afsnijden en in blokjes snijden. Tomaten uithollen. Krab laten uitlekken. Bosuitjes schoonmaken en in ringetjes snijden. Basilicum grof snijden en 8 kleine blaadjes achterhouden(garnering). Tomaatblokjes, krab, bosui, gesneden basilicum en 3 eetlepels olie vermengen. Op smaak brengen met peper. Tomaten hoog opvullen met krabsalade. Tomaten op 4(of 5) borden plaatsen en borden garneren met druppeltjes olie en blaadjes basilicum. serveren met scrocchi.


het resultaat bij mij was erg leuk!!! hopen dat het ook lekker is, haha

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 10:40

Niemand?? het hoofdgerecht was trouwens ook zeer lekker Penne Rigate met zalm-roomsaus