Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Aardappels met winterpeen uit de oven! Lekker en goedkoop!

 
Profiel   

Gisteren was ik niet zo lekker, eigenlijk ook geen trek in het avondeten maar omdat vriendlief de hele dag hard gewerkt had, wilde ik toch iets lekkers op tafel zetten en lekker was het . Mijn vriend had in Zwitserland eens een ovenschotel op en ik zag in een kookblaadje toevallig een soortgelijk iets.

Je schilt (zoete) aardappels en snijdt ze in stukken.
Je schilt winterpeen en snijdt ze in wat dikkere repen.
Je pelt een ui en vierendeelt hem (1 per persoon).
Je pelt een paar teentjes knoflook en snijdt ze in plakjes.

Je gooit de hele boel bij elkaar in een kom, daarbij 3 eetlepels olijfolie (ik heb gemengd met walnootolie), (zee)zout, (vers gemalen) peper, wat kruiden (ik had bieslook en peterselie) naar smaak. Je roert de boel lekker door elkaar en legt het op een met bakpapier bekleed bakblik.

25 minuten op 250graden (225 hetelucht) en daarna nog 10 minuten op 200graden (180 hetelucht).

Als niet-vegetariƫr kun je er een stuk vlees bij doen. Kippepoot smaakt hier goed bij en kan tegelijk met de schotel in de oven . Ik had varkenshaasmedaillonnetjes met spek. Denk dat spek door de schotel ook erg lekker is, maar dat probeer ik volgende keer .

Eet smakelijk .
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-05 14:58 



 
Profiel   

Heb het nog nooit gehad, of van gehoord.

Maar het lijkt me wel lekker .

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-05 12:28 



 
Profiel   

Hmmm... lijkt mee een beetje 'droog'. Lijkt me wel lekker met een potje 'aardappel' anders erdoor heen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-05 15:11 



 
Profiel   

TheSam schreef
Hmmm... lijkt mee een beetje 'droog'. Lijkt me wel lekker met een potje 'aardappel' anders erdoor heen


Heb het gisteravond weer op en het is echt niet droog hoor. De aardappels zijn gewoon gebakken aardappeltjes, maar dan wat dikker en de worteltjes blijven lekker sappig. Met aardappelanders ebij lijkt me persoonlijk niet echt lekker, maar probeer het eens uit .

Wij hebben er gisteren kleine gehakballetjes bij gedaan, was ook erg lekker .

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-05 15:24 



 
Profiel   

Klinkt erg lekker, is ook wel erg makkelijk in elkaar te draaien als je een keer niet zoveel zin hebt om te koken.
(Gaat morgen een winterpeen van paard pikken)
Zou het trouwens met rode ui ook lekker zijn, die heb ik nog liggen geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-05 17:13 



 
Profiel   

Nog niet geprobeerd, maar ik ben ook gek op rode uien dus die combi probeer ik ook nog wel een keer .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-05 20:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen