Testrecept: Kip-courgette-dille ovenschotel (31-03)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:26

WIj hebben het vanavond gegeten. Was best lekker maar er miste iets. Ik weet niet precies wat.. misschien een tomaatje ofzo er nog doorheen...

Cijfer:
IK: 7.5
Jan

We hebben nog wat over. Ik vraag me af of ik dat nog een x kan verwarmen. Morgen als hapje tussendoor of is dat niet te doen vanwege creme fraiche?

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 16:56

Voor de geinteresseerden, het verschil tussen knoflook snijden en knoflook persen zit hem in de scherpte die het oplevert. Het scherpe van de knoflook ontstaat door twee stoffen uit de knoflook die samen komen. Met snijden komt dat minder samen dan met persen. Geperste knoflook geeft dus een pittigere smaak (en dat kan geloof ik geen kwaad als ik het zo lees ).

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:18

Jellie schreef:
WIj hebben het vanavond gegeten. Was best lekker maar er miste iets. Ik weet niet precies wat.. misschien een tomaatje ofzo er nog doorheen...

Cijfer:
IK: 7.5
Jan

We hebben nog wat over. Ik vraag me af of ik dat nog een x kan verwarmen. Morgen als hapje tussendoor of is dat niet te doen vanwege creme fraiche?


Haha, nu ik terug kijk zie ik Jan o.e.a. manier had ik een code voor smiley
Maar het is Jan een 7

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:58

Ik heb hem ook vanavond gemaakt. Ook aan de onderkant bladerdeeg en hij was niet nat. Misschien alleen iets teveel kaas erin gedaan.
Cijfer:
Ik:7
vriend:8
gemiddeld 7,5

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:41

ik vond hem super! Ik scoor een 8, met de volgende aanpassingen:

- bleekselderij ipv champignons
- wat meer kip
- roomkaas met bieslook ipv creme fraiche (die was ik vergeten)
- 2 teentjes knoflook
- kip gefruit in olijfolie met rozemarijn

Ik vind wel het bladerdeeg wel lekker maar mn de laag erover hoefde voor mij niet zo; ik denk dat ik het de volgende keer met pasta eet , fusilli of zo.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:11

oh, lielle hoe jij t gemaakt hebt moet ik ook echt eens proberen... Klinkt super!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 00:44

Ik heb vandaag een ovenschaal gekocht... Dus ik ga even pb'en

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Testrecept: Kip-courgette-dille ovenschotel (31-03)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:07

Als ik het zo lees gaat het bij mij ook meer kip en een teentje extra knoflook worden. Vooralsnog staat het voor vrijdag op de planning...

Het is dus niet handig om de onderkant ook met bladerdeeg te bekleden? En invetten dus ook niet...

Ben benieuwd

aminah
Berichten: 181
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: IJsselstein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 16:34

met beetje geluk probeer ik hem deze week.. hopelijk heb ik morgen een eter in huis.. voor me 1tje vind ik het z'n gedoe namelijk

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:10

Wij hebben hem vandaag gemaakt.

BartVB scoorde het eten een 7-
Wmijn scoorde het eten een 7
Maakt dus een 7 wat ons betreft

Verse dille is helaas niet gelukt (wellicht handig om met dit soort seizoensdingen rekening te houden voor de testrecepten?), maar met gedroogde was het ook prima te doen.
Voor een volgende keer gaat er nog een lading peper doorheen om het wat meer pit te geven. We hebben trouwens niet het hele pakje kaas gedaan, maar maar de helft. Verder niet de onderkant bekleed met bladerdeeg, wel de bovenkant en dat nog even met wat kaas bestrooid. En voor ons was het ruim, terwijl Bart niet echt een watje is als het om eten gaat Morgen eten we er nog een keer van, maar dan wel met een salade ernaast.
Ik had trouwens wel de ovenschaal ingevet (met olijfolie, is een stuk makkelijker dan boter ).

aminah
Berichten: 181
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: IJsselstein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 10:46

uit eindelijk toch alleen gegeten.
ik geef hem een 7

vond hem erg lekker maar was een beetje flauw...misschien meer peper of beetje sambal er aan toevoegen ofzo?
kon idd wat meer pit hebben.. heb niet het hele zakje kaas erin gedaan want dat vond ik wel erg veel.
maar het is met een paar kleine aanpassingen zeker de moeite waard om vaker te eten

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:42

Robert: 7,5
Ikzelf: 8,0

Gemiddeld dus een 7,8

Ik miste wel een beetje de maten in het recept. Die creme fraiche bv, daarvoor ben ik naar de AH gewandeld om te kijken welke hoeveelheden zij hadden in de light-variant. Gelukkig alleen 125 ml... Halve bakjes champignons zijn ook relatieve begrippen. Bakje van 100 gram, 250 gram, 400 gram, 500 gram?

Ik heb in elk geval ruim 300 gram kipfilet gebruikt, een extra teentje knoflook en geen light van de creme fraiche. Verse dille heb ik niet eens gezocht, gewoon gedroogd gebruikt. Niet alle kaas door de vulling, ook wat op het bladerdeeg. Ben ik achteraf wel blij mee, daardoor kreeg dat tenminste ook wat smaak Ik heb voor mijn doen veel peper en zout gebruikt vanwege de opmerkingen hiero over het slap zijn. Mocht helaas niet baten, het was niet 'vies slap', het was lekker maar net aan de slappe kant. Portie was ook zeker voldoende voor 2 goede eters

Kortom: zeer zeker voor herhaling vatbaar

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 12:48

IVM deadline van het bokt beheer bulletin sluit ik dit recept nu af
Wanneer er mensen zijn die het vandaag nog maken, zal ik dit uiteraard aanpassen

Het gemiddelde cijfer komt uit op een 7,4!
De meeste mensen vond het erg smakelijk, maar het kon wel iets pittiger

Bedankt allemaal!