Heerlijk Recept (Melanzane alla Parmigiana)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Heerlijk Recept (Melanzane alla Parmigiana)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 11:47

Ingrediënten voor 4 personen
1 ui
1 wortel
3 knoflook teentjes
1 literblik gepelde tomaten
3 stevige (italiaanse) aubergines
1 bol mozzarella
olijfolie
zout en peper
gedroogde oregano
verse peterselie
citroensap
Snijd aubergines in plakken van 3cm.dik. Bestrooi ze met wat (zee) zout en laat dit 20 minuten intrekken. Droog de plakken af met een stuk keukenpapier. Bak de plakken in olijfolie. (ongeveer 3 min aan beide kanten)

Maak de tomatensaus: ui, wortel en knoflook bakken in wat olijfolie gedurende 5 min. op een laag vuur. Voeg gepelde tomaten, peterselie, zout, peper en gedroogde oregano toe en wat citroensap. Laat de saus een kwartier zachtjes koken.
Doe helft van de saus in een vuurvaste schaal. Daarna plakjes aubergine eropleggen dan daaroverheen wat plakjes mozzarella, weer een laagje aubergine en mozzarella en de resterende saus erover.

Bestrooi met Parmezaanse kaas.

Zet de schaal 20 minuten in een voorverwarmde oven op 175 graden .

Eet smakelijk!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:56

Yum, dat wordt dus een soort van lasagne maar dan met aubergine ipv deegvellen? Klinkt goed, ga ik zeker proberen!!

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 12:06

echt heerlijk.. makkelijk en vooral ook goedkoop! Zo klaar.. En vooral in de zomer met de warmte is het prima te doen!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Re: Heerlijk Recept (Melanzane alla Parmigiana)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:43

In tegenstelling tot mijn familie ben ik echt gek op aubergine, dus dit recept ga ik zeker een keer uitproberen . Klinkt errug goed! Heb je het zelf verzonnen og heb jij het ook weer ergens vandaan ?

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:12

Klassiek recept uit Noord-Italië. Jamie Oliver heeft in zijn meest recente boek staan, jamie's italië. Het kwam me al zo bekend voor

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 11:32

Nou ik heb het niet uit Jamie zijn boek.. Maar het is iid gewoon een italiaans recept.. Ik heb het vaak gegeten daar..